​Eva Rydberg regisserar Musikalen Annie på Nöjesteatern i Malmö med Nanne Grönvall och Thomas Järvheden i huvudrollerna!

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2018 08:00 CET

En av världens mest omtyckta famijemusikal till Malmö

Musikalen Annie har premiär den 30 november 2018 på Nöjesteatern i Malmö. Denna klassiska musikal underhåller hela familjen, med vacker musik, färgsprakande dansscener och en gripande historia.

Regisserar föreställningen gör Eva Rydberg, som 2005 själv gjorde rollen som Miss Hannigan på samma scen.

2018 blir det Nanne Grönvall som axlar rollen som Miss Hannigan. Thomas Järvheden spelar Mr Warbucks, Anna Sahlene spelar Grace och Kalle Rydberg spelar Rooster. På scen kommer även en stor ensemble och ett glatt gäng barnhemsbarn underhålla tillsammans med hunden Sandy. Den 30 november är det premiär på Nöjesteatern i Malmö. Biljetterna släpps den 9 mars.

Musikalen Annie, från 1977, har tolkats i flertalet filmer och på scener runt om i världen. Musikalen är baserad på den tecknade serien Little Orphan Annie och innehåller alla element som utgör en succémusikal; bra musik, glädje, dans och några tårar.

Producenten Julius Malmström ser fram emot musikalen på Nöjesteatern med många barn på scen. ”Barnen ger så mycket glädje, de är genuina och entusiastiska och tillför så mycket i en musikalproduktion, berättar Julius, tillsammans med en fantastisk ensemble och regissör ser jag mycket fram emot årets stora musikal i Malmö!”

Handling: I 30-talets New York träffar vi föräldralösa Annie som sorgset undrar var hennes föräldrar är och om morgondagen blir en bättre dag. Den lätt alkoholiserade Miss Hannigan, som inte är särskilt förtjust i barn, styr barnhemmet med järnhand och Annie tar varje tillfälle att rymma. En dag får Annie följa med hem till miljardären Mr Warbucks. Tillsammans upplever de glädje och Mr Warbucks vill adoptera henne, men Annie har inte gett upp hoppet om att en dag återförenas med sina föräldrar.

Musikalen Annie har premiär på Nöjesteatern den 30 november 2018.

Biljetterna släpps den 9 mars via www.juliusbiljettservice.se

Miss Hannigan: Nanne Grönvall