Helmut Lotti - Comeback tour Malmö-Göteborg-Stockholm

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2017 09:33 CEST

Helmut Lotti

Efter lång tystnad ger sig nu Helmut Lotti ut på en fantastiskt ”Come Back Tour” med mer än 57 konserter i Tyskland, Belgien, Österrike, Danmark och Sverige. 80 % av alla biljetter är redan sålda. Det råder inga tvivel om att han varit saknad på scen.

1995 erövrade han hela världen när albumet ”Helmut Lotti Goes Classic” gavs ut och åren efter följde en lång rad sublima album samt en mängd duetter med världsstjärnor som Andrea Bocelli, Eros Ramazotti, Placido Domingo, Sarah Brightman och Cliff Richard.

Han kommer till Skandinavien i februari 2018 med en konsert fylld av de största hitsen från de många utgivna albumen samt sånger från det nyutgivna albumet ”Comeback”. Det är en samling av hans största hits från”Helmut Lotti go Classic” – ”Out Of Africa” ”Helmut Lotti – My Tribute To The King” med flera.

Publiken kan se framemot en 2 timmar lång konsert tillsammans med en 22-mans orkester och Helmut Lotti på full volym som med glädje har återvänt till sina svenska och skandinaviska fans.

11 feb - Stockholm | 16 feb - Göteborg | 23 feb - Malmö

Julius Production ägs till 100% av Julius Fritid & Nöjen AB. Huvudsaklig verksamhet är att producera, marknadsföra och genomföra konsert- och teateruppsättningar i Skandinavien. Företaget började arrangera konserter 1972.

Under de första 25 åren var Olympen i Lund "hemma-arena" för de flesta arrangemang. Olympens kontinuerliga konsertverksamhet finns ej mer. Julius Production har idag sitt huvudkontor i Alnarp som ligger mellan Malmö och Lund. Idag genomför Julius Production konsert- och teaterproduktioner i hela Skandinavien.

Julius Production har också uppdrag inom eventmarknaden med kunder inom både det offentliga och privata näringslivet.