​Hyllad Brel och Piaf till Nöjesteatern! Onsdagen den 14 mars

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2018 15:00 CET

Chistopher Wollter och Åsa Fång

Åsa Fång och Christopher Wollter gör nu succé på varsitt håll i Malmö. Åsa som äktenskapsmäklaren Gente iSpelman på Taket och Christopher som Kapten von Trapp i Sound of Music. Numöts de på Nöjesteatern i en exklusiv konsertföreställning med chanson-traditionens två giganter, Edith Piaf och Jacques Brel.

En enad kritikerkår har hyllat denna vackra, vemodiga och roande konsertföreställning som gått för utsålda hus runtom i landet. Vi får höra odödliga sånger om livet och kärleken som ges två perspektiv, mannens och kvinnans. Åsa och Christopher låter sången och musiken förena två självförbrännande och kärlekstörstande livsöden.

Amsterdam, La vie en Rose, Ne me quittes pas och No je ne regrette rien är ettaxplock av vad som kommer framföras ur den franska låtskatten. De ackompanjeras av virtuosa musiker: Bernt Andersson (piano, dragspel), Per Melin (trummor) och Michael Krönlein (kontrabas).