Russian Circus on Ice till Göteborg

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2017 17:15 CEST

Russian Circus on Ice - The Snow Queen

I februari 2018 kommer Russian Circus on Ice till Göteborg med sin is-show The Snow Queen

Baserad på HC Andersen´s klassiska saga Snodronningen från 1845, en vintersaga om en pojke som blir förtrollad av en elak drottning och om en flicka som inte ger upp för ens hon finner honom. En saga om vänskap, kärlek och mod.

I över 50 år har Russian Cirkus on Ice, som även var den första cirkusen på is, skapat stort spektakel med sina internationella is-stjärnor, dansare, cirkusartister och vackra dräkter.
Showen är på Europaturné och besöker 2017–2018 mer än 60 städer i Europa, bland annat: Tyskland, Schweiz, Österrike, Holland, Danmark, Norge, Finland och lyckligtvis Sverige

En symbios av konståkning och hisnande cirkus artisteri. Full av mystik och fantasi, är denna nya is-show ett måste för hela familjen. Med skönhet och glamour på skridskor, spännande akrobatik, jonglörer och clowner i en gnistrande is-arena. Artisteri och teknisk perfektion på skridskor! Med skönhet, elegans och med otrolig lätthet tar de med publiken till en fantastisk sagovärld.

Torsdagen den 13 februari 2018 kommer Russian Circus on Ice till Lorensbergsteatern i Göteborg.

Julius Production ägs till 100% av Julius Fritid & Nöjen AB. Huvudsaklig verksamhet är att producera, marknadsföra och genomföra konsert- och teateruppsättningar i Skandinavien. Företaget började arrangera konserter 1972.

Under de första 25 åren var Olympen i Lund "hemma-arena" för de flesta arrangemang. Olympens kontinuerliga konsertverksamhet finns ej mer. Julius Production har idag sitt huvudkontor i Alnarp som ligger mellan Malmö och Lund. Idag genomför Julius Production konsert- och teaterproduktioner i hela Skandinavien.

Julius Production har också uppdrag inom eventmarknaden med kunder inom både det offentliga och privata näringslivet.