SHREK Musikalen till Malmö och Lund

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2017 08:00 CET

Shrek Musikalen till Malmö och Lund

Musikalen Shrek hade premiär på Broadway 2008 och är baserad på den ikoniska filmen från 2001, sedan premiär har den spelats på många platser runt om i världen och detta blir andra gången föreställningen sätts upp i Sverige. Sist var det på Wermland Opera men denna gång är det Skånes tur, med premiär den 12 januari 2018 spelas musikalen på både Lunds stadsteater och Nöjesteatern i Malmö.

Precis som träsktroll har föreställningen många lager, den på ytan otroligt roliga musikalen berör även ämnen som utanförskap och mobbing och hur viktigt det är att våga stå upp för den man är oavsett vad andra säger. Blanda detta med en uppsjö fantastiska musikalnummer, en mängd komik och alla sagoväsen du kan tänka dig, Musikalen Shrek lämpar sig för alla åldrar, gammal som ung.

I huvudrollen som Shrek ser vi Olof Ramel, Åsnan spelas av Malin Karlsson och Prinsessan Fiona av Suvi Nordå.

Föreställningsdatum:

Lunds Stadsteater 12, 13, 14, 17, 18, 19 januari