LasseMaja tar plats på teaterscenen

LasseMaja tar plats på teaterscenen

Hur härligt vore det inte att själv få vara en del av en teaterpjäs? Och speciellt när man är ett litet barn och det handlar om att tillsammans med sina föräldrar få vara med och lösa ett spännande mysterium!

Idag är det premiär för populära barn- och ungdomsförfattaren Martin Widmarks interaktiva föreställning Orkestermysteriet. Pjäsen, som är specialskriven åt barnkulturhuset Junibacken, är en interaktiv teaterföreställning där publiken också har en roll att spela. Vem har gjort vad? Vem är misstänkt? Tillsammans med Lasse, Maja och Polismästaren i Valleby löses det mystiska mysteriet kring orkestern.

Föreställningen spelas utomhus i Junibackens nya trädgård under hela sommaren fram till och med 14 augusti och ackompanjeras av Junibackens egen orkester.