junkyard.se lanserar digital app för att välja vinterdressen

Med över 350 varumärken och 12700 produkter i lager tyckte junkyard att det var dags att göra köpupplevelsen ännu roligare för sina kunder. Man skapade ett digitalt showroom där besökaren kan prova sig runt bland över 500 plagg och få en bättre bild av hur deras drömkit ser ut i verkligheten.

Förutom att man kan sätta ihop sitt drömkit för vintern, kan man även vara med och tävla om sitt egenkomponerade kit, Burtons mest exklusiva snowboard på marknaden samt en snöresa för två till Innsbruck.

För att man ska få en känsla av kittet i sitt rätta element kan man välja mellan olika bakgrunder och styla sin digitala modell med roliga detaljer.

Thomas Löfgren, junkyards VD säger
- Det verkar som att junkyards besökare uppskattar funktionen Snowkit Generator. Under första dagen hade vi drygt 6000 besökare i appen.

Spana in junkyards Snowkit Generator!

• Mode

• applikation
  • snowboardkläder
  • snowboard apparel
  • vinterkläder
  • snowkit generator
  • www.junkyard.se
  • snowboard
  • skateboarding
  • skateboard
  • skate
  • junkyard.se
  • junkyard

Junkyard är Skandinaviens största webbutik för snowboards, skateboards och streetwear-relaterade produkter, med mer än 350 varumärken såsom: Sweet Skateboards, Humör, Burton, DC, WeSC, Carhartt, Dr Denim, Vans, Element, Volcom, Adidas, Fox, Nike, Billabong, Globe, LRG, Levis, Enjoi, Converse, Tech Deck. Junkyard har ett eget skateboard team och snowboard team, som är aktiva nationellt med evenemang och tävlingar. Junkyard är en ledande livsstilsaktör för målgruppen. Junkyard är medlem i Trygg E-handel, och har kontor i Stockholm, Oslo och Trollhättan.

Ted Boman

Presskontakt CEO