Norska Sowboardproffset Ståle Sandbech blir ambassadör för Junkyard

Norrmannen Ståle Sandbech blir tillsammans med svensken Sven Thorgren ansiktena utåt för Junkyards Snow Department. Hela vintern kommer Ståle och Sven att fronta site, nyhetsmail, sociala medier och annonser för Junkyard över hela Skandinavien.

"Att vi som skandinaviskt företag har möjligheten att arbeta tillsammans med två av världens bästa snowboardåkare känns otroligt kul. Ståle Sandbech kommer passa in perfekt i Junkyards snöprofil och är en fantastisk ambassadör för hur vi vill förmedla snowboardåkning och livet runt sporten. Tillsammans med svenske Sven Thorgren kommer han att producera en mängd roliga och spännande projekt med oss under säsongen", berättar Anders Claesson, Sports Marketing Manager på Junkyard.

Ståle Sandbech är bara 22 år gammal och tävlade redan som 16-åring i Olympiska Spelen för det norska landslaget. Idag har han silvermedalj från OS i Sotji 2014, XGAMES och ett gäng guldmedaljer i några av världens största snowboardtävlingar. Han ses idag som en av de starkaste idrottsprofilerna i Norge.

Så här säger Ståle Sandbech själv om samarbetet: "Det kommer til å bli rått å samarbeide med Junkyard i årene som kommer. Det er et bra selskap med bra mennesker som digger brettsport, så det er en perfekt match! Det blir spennende å jobbe med dem og gjøre kule prosjekter."

Kontakta Anders Claesson för fler bilder och mer information: anders.claesson@junkyard.se

• Vintersporter

• junkyard
  • junkyard.se
  • snowboard
  • ståle sandbech
  • sven thorgren
  • xgames
  • oakley

JUNKYARD - WE ARE FASHION, STREET AND SPORTS

Junkyard startade år 2002 som en liten skatebutik men har nu, med en omsättning på 200 miljoner, växt till att bli Skandinaviens största online-butik för street fashion. Förutom de egna varumärkena SWEET SKTBS, JUNKYARD XX-XY och SWEET DENIM har Junkyard ett stort urval av externa brands. Snowboard har varit med sedan starten och satt Junkyard på toppen av prispallen när det gäller utbud inom outwear och snörelaterade sporter.

www.junkyard.se

Ted Boman