JYSK öppnar nytt butikskoncept

Stockholmarna kommer som de första i världen att uppleva JYSK på ett annat sätt när kedjan den 15 Mars öppnar sin första butik i shoppingcentret Kista Galleria.

Med Stockholm som första stad lanserar JYSK ett helt nytt butikskoncept. 15 Mars slår JYSK upp dörrarna till sin första city butik - ett koncept bestående av mindre butiker med varor och inredning, som är anpassat till den urbana livsstilen.

Idén bakom konceptet är att placera JYSK i butiks- och stadscenter för att nå en ännu bredare kundgrupp. Lanseringen är en del av kedjans strategi om att styrka sin position inom allt till sömn och heminredning för allas behov.

»City-konceptet understryker att JYSK har ett bra erbjudande för alla. Konceptet ger möjlighet att presentera JYSK på ett sätt som är direkt anpassat för människorna som bor i storstäderna samt de som handlar i köpcentrum och gallerior,« säger Johan Sjödin, Country Manager hos JYSK.

Det kommer till uttryck genom fokus på att det visuella för kunden skall vara inspiration och kvalitet, något som kedjan har utvecklat mycket med de senaste åren. "Vi har idag ett sortiment som är mer färg- och designanpassat så att kunderna kan inreda hela sina hem", fortsätter Sjödin.

Det modernare uttrycket och inspirationen kommer kunderna också att uppleva i belysningen, inventarierna och butikernas layout.

Med en storlek mellan 350-450 m2 är city butikerna väsentligt mindre än de vanliga JYSK butikerna där de största är >2000 m2.

JYSKs kärnkompetensområde är högt prioriterat och därför blir madrasstudion och madrassområdet butikens hjärta.

»Den upplevelse vi ger kunden skall slå fast att JYSK är och fortsätter vara experter inom våra kompetensområden och särskilt inom allt till sovrummet. Genom city butikerna vill vi nu göra det enkelt för alla att kunna ta del av vår expertis och våra erbjudanden « berättar Johan Sjödin.

För JYSK har växt alltid varit ett nyckelord och här spelar nya tilltag en viktig roll. Utöver city butikerna lanserar JYSK Sverige också en helt ny och modern on-line webbutik som ytterligare skall medverka till att göra JYSK lättillgängligt för alla.

City butik nummer två öppnar den 23 Mars i Sollentuna centrum, varefter expansionen förväntas fortsätta också till Norge.

JYSK GROUP har sitt ursprung i Skandinavien: den första butiken öppnades i Danmark 1979. Idag har JYSK GROUP över 2400 butiker och 20000 anställda i 45 länder. I Tyskland och Österrike är namnet Dänisches Bettenlager – och JYSK i resten av världen. JYSK GROUP strävar efter att etablera sig i hela världen med ett bra erbjudande för alla. Ägaren och grundaren av JYSK GROUP är Lars Larsen som också är ägare till möbelkedjorna Bolia.com, IDE möbler och ILVA – samt ett antal andra företag. Omsättningen för LARS LARSEN GROUP är 3,4 miljarder euro.