K-rauta effektiviserar sin artikel-och prisinformation

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 13:28 CEST

K-rauta tar nu nästa steg för att göra kundupplevelsen så optimal som möjlig genom att effektivisera sin artikel-och prisinformation. För att göra detta har man tecknat avtal med Logiq Sweden AB/Finfo och tjänsterna Artikel och Media Central. Samarbetet blir också en viktig pusselbit för att kunna erbjuda kunderna fler artiklar i snabbare takt på K-rautas e-handel och i att utveckla K-rautas företagsförsäljning.

Att vi nu anslutit oss till Finfo ger oss ett effektivare flöde mellan oss och våra leverantörer. Det finns nu artikelinformation på ca 1,2 miljoner artiklar tillgängliga och vi kommer bidra i arbetet med att utöka antalet artiklar denna väg, både lagersortimentet och beställningssortimentet, säger Stefan Waller, kommersiellchef på K-rauta.

Samarbetet är en gemensam ansträngning för alla parter för att öka takten och kvaliteten gällande pris, bilder och artikelinfo.

– Vi väljer en aktör som är etablerad sen lång tid tillbaka och har stort förtroende i branschen för sitt uppdrag och kvalitet, säger Jimmy Swärdhammar, säljutvecklare inom B2B på K-rauta

K-rauta, som redan tidigare är medlem i Byggmaterialhandlarna och aktivt deltar i samarbetet kring Vilma-standarden, kommer nu att underlätta för leverantörerna i branschen genom att ta all sin information från Finfo.

– Vi välkomnar K-rauta som kund till Finfo-tjänsterna, de kommer starkt att bidra till utvecklingen i branschen. Logiq levererar nu både EDI och artikeltjänster till K-rauta, vi ser på detta som ett strategiskt och långsiktigt partnerskap som vi hoppas kunna vidareutveckla under de närmaste åren, säger Lena Sundqvist VD på Logiq Sweden AB/Finfo

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:

Karolina Åhs, Marknads-och kommunikationschef K-rauta, 070-431 69 51, karolina.ahs@k-rauta.se
Lena Sundqvist, VD, Logiq Sweden AB/Finfo, 070- 547 77 25, lena.sundqvist@logiq.se

K-rauta AB är ett helägt dotterbolag till Finlands största handelskoncern, Kesko Oyj. Det första svenska byggvaruhuset öppnade 1996 i Stockholm. Idag är K-rauta rikstäckande med 20 byggvaruhus, från Haparanda i norr till Malmö i söder. K-rauta erbjuder gedigna produkter och tjänster inom badrum, trädgård, verktyg, bygg och inredning.