Så här vårstädar du

Så här vårstädar du

– Vad är det som är gult och svart och dyker upp i massor av hem under trädgårds-
säsongens första varma dagar? Rätt. Det handlar förstås om marknadsledaren Kärchers högtryckstvättar som används för att få bort vinterns smuts. Vårstädningen har börjat.

Kärcherägare upptäcker snabbt att deras maskin enkelt och noggrant rengör inte bara altaner eller gångar runt huset utan kan lösa de flesta rengöringsbehov. Högtryckstvätten är ett mångsidigt verktyg och med rätt tillbehör blir vårstädningen till och med rolig.

Dessutom sparar högtryckstvätten vatten: Flödet i en vanlig trädgårdsslang ligger på 3 500 liter vatten i timmen med ett tryck på 3–5 bar. En kraftfull högtryckstvätt förbrukar bara cirka 500 liter under samma tid. Den här energibesparingen beror på det höga vattentrycket på upp till 160 bar, vilket minskar rengöringstiden.

Praktisk tack vare tillbehören
Med rätt kombination av maskin, tillbehör och rengöringsmedel har inte ens den mest envisa smutsen en chans. Rätt tillbehör ger avsevärt fler rengöringsmöjligheter och gör rengöringen ännu mer effektiv och bekväm.

Kärcher erbjuder ett stort utbud av tillbehör och rengöringsmedel. Detta låter oss lösa varje rengöringsproblem, oavsett hur problematiskt det verkar. Våra tillbehör ansluts enkelt till alla högtryckstvättar tack vare ett enkelt bajonettsystem.

Grovdammsugare – idealiska för vått och torrt
Vintertid kan kombinationen av fukt och grus göra garage mycket smutsiga. Denna smuts avlägsnas bekvämt med en grovdammsugare. Maskinen suger upp grov eller våt smuts, damm och till och med vätskor. Det platta golvmunstycket gör det också lätt att nå in under hyllor och andra områden som är svåra att nå med borste.

I många hem ingår en grundlig rengöring av bilen i vårstädningen. Grovdammsugaren är idealisk även för denna uppgift. Ett bilvårdsset för invändig rengöring, med olika munstycken och borstar, kan beställas som extra tillbehör från Kärcher. Detta kan användas för snabb och bekväm rengöring av bagageutrymmet, klädsel och andra invändiga ytor där det är svårt att komma åt.

Fönstertvätt - Ett rent nöje. Enkelt rent utan droppar
Kärchers batteridrivna fönstertvättar ger rena fönster utan ränder och spill. De sparar dessutom mycket tid och arbete. Dessa praktiska verktyg suger enkelt och effektivt upp vattnet från rutan efter rengöringen. Inget droppande smutsvatten och inga ränder.