Kairos Future förstärker sitt innovationsteam med tre nya medarbetare

Som en del av Kairos Futures utökade satsning på innovation förstärks innovationsteamet med tre nya medarbetare. Lotta Axelsson, Martina Thyberg och Johan Hammarlund började alla på Kairos Future i september 2017.

Kairos Futures erbjudande inom innovation täcker idag allt ifrån innovation audits för att mäta företags innovationskapacitet, via processer för att identifiera framtida affärer och produktområden, till konkret konceptutveckling. Men även kartläggning av konkurrent- och innovationslandskap med hjälp av datadriven patent- och medieanalys.

– Vi ser ett ökat intresse inom innovationsområdet och nyrekryteringarna stärker alla delar av vårt erbjudande, där Martina bidrar med sin erfarenhet inom konceptdesign, Lotta med sin kunskap om öppen innovation från startup-världen och Johan med sin erfarenhet från strategisk omvärldsbevakning, säger Mats Lindgren, VD på Kairos Future.

Martina, som kommer arbeta som konsult och framtidsstrateg, kommer närmast från designbyrån Ocean Observations där hon haft rollen som designstrateg. Lotta, som också kommer arbeta som konsult och framtidsstrateg, kommer närmast från innovationsbyrån Ideon Open där hon arbetat som open innovation navigator. Och Johan, som kommer ta rollen som Collaborative Foresight Advisor med fokus på innovationsplattformen Co:tunity, har tidigare arbetat med strategisk omvärldsbevakning på market intelligence-företaget M-brain.

• Tjänster, konsult, service

• kairos future