Barnens träd planteras på förskolan Vallmon

”Barnens träd” är en förening som startades 2010 av Jonas Paulman. Föreningen kämpar för barns rättigheter i Sverige, allt efter Jonas Paulmans egna erfarenheter av en riktigt svår uppväxt som barn. ”Barnens träd” blev hans sätt att vända sina negativa erfarenheter till något positivt och kreativt. Tanken är att träd ska planteras av barn och symbolisera alla barns rätt till en värdig barndom i enlighet med FN:s barnkonvention.

Föreningen Barnens träd samarbetar nu med kommuner, företag och andra föreningar runt om i Sverige och vid varje träd och invigning av ”Barnens träd” sätts en skylt som en symbol för barns rättigheter i Sverige. Nu kommer Jonas Paulman till Kalmar och förskolan Vallmon för att tillsammans med våra förskolebarn där plantera ett Barnens träd hos oss. Serviceförvaltningen förbereder grävning och Jonas och barnen planterar ett träd tillsammans.

Tid: den 1 juni kl. 09.00.
Plats: Förskolan Vallmon, Sturckvägen 2.
För mer information kontakta: Peter Norlin, förskolechef, Förskolan Vallmon, 0480-45 33 01

Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer belägen i en region som har framtiden för sig. Vi är landets yngsta universitetsstad och rankas år efter år i den absoluta Sverigetoppen när Reseguiden listar årets sommarstäder. Vill man göra utblickar finns regionens flygplats här med flera dagliga avgångar till Stockholm, reguljär trafik till Berlin samt en omfattande chartertrafik. Vi har direkttåg till Malmö/Köpenhamn och Göteborg samt många avgångar också mot Stockholm. På sommaren passerar alla som ska till och från Öland vår vackra stad.

Lise-Lotte Gustafsson

Kommunikatör 0480-45 00 54