Markundersökningar på Fredriksskans

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2015 07:48 CEST

Under vecka 43 påbörjas arbetet med ytterligare markundersökningar inför det saneringsarbete som ska genomföras på Fredriksskans innan området kan komma att bebyggas.

Medan arbetet pågår kan vissa störningar förekomma till exempel när det gäller tillgång till träningsplaner och parkeringsplatser.

Arbetet kommer att vara klart i mitten av november.

Vill du veta mer om arbetet med Fredriksskans?
Information publiceras löpande på: www.kalmar.se/fredriksskans

Kontaktperson: Johanna Kindqvist, exploateringsingenjör, Kalmar kommun, 0480-45 01 26

Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer belägen i en region som har framtiden för sig. Vi är landets yngsta universitetsstad och rankas år efter år i den absoluta Sverigetoppen när Reseguiden listar årets sommarstäder. Vill man göra utblickar finns regionens flygplats här med flera dagliga avgångar till Stockholm, reguljär trafik till Berlin samt en omfattande chartertrafik. Vi har direkttåg till Malmö/Köpenhamn och Göteborg samt många avgångar också mot Stockholm. På sommaren passerar alla som ska till och från Öland vår vackra stad.

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.