Pressinbjudan: Invigning av bryggan på Vita sand

Välkommen på invigning av bryggan på Vita sand på söndag den 11 juni kl. 16.00!

Hela familjen är välkommen till invigning av bryggan på Vita sand där det bland annat kommer att finnas lotteriförsäljning, ponnyridning, gratis glass och mycket mer.

- Vi jobbar både för landsbygden och för centrum av Kalmar kommun. Vita sand är en av kommunens finaste badstränder så vi är mycket stolta över att få visa upp vår satsning som gynnar både lokalbefolkningen och turismen, säger Johanna Petersson (C) ordförande servicenämnden.

Plattformen längst ut på bryggan är byggd för att komma nära vattnet men ändå klara vinterns isar och för att komma ut till bryggan under bygget med tunga fordon anlades en ny väg genom campingen.

Johan Persson (S) kommunstyrelsens ordförande, Dzenita Abaza (S) kommunalråd och ordförande tillgänglighetsrådet, Ingemar Einarsson (C) kommunalråd, Elisabeth Gustavsson (S) ordförande Södermöre kommundelsnämnd, Benny Wennberg förvaltningschef serviceförvaltningen samt Lena Thor förvaltningschef Södermöre kommundelsförvaltning kommer att närvara vid invigningen.

Media hälsas varmt välkomna till invigningen!

Tid: Söndag 11 juni kl. 16.00

Plats: Vita sand, Norra Hagby 125, Vassmolösa

För mer information kontakta:

Benny Wennberg, förvaltningschef serviceförvaltningen, benny.wennberg@kalmar.se eller 0480-45 05 05

Lena Thor, förvaltningschef Södermöre kommundelsförvaltning, lena.thor@kalmar.se eller 0480-45 29 01

Karin Holmåker

kommunikatör Kalmar kommun 0480-45 02 74