​Pressinbjudan: Stora satsningar i budget 2017

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2016 07:00 CEST

Majoriteten har nu gjort klart sitt förslag till budget för 2017. Bland annat föreslås stora satsningar på äldrevård och skola.

Media hälsas välkomna till en pressinformation och genomgång av budgeten enligt följande:

• Tid: idag, klockan 10.30
  • Plats: äldreboendet Ingelstorpsvägen 1, Smedby

Medverkar gör kommunstyrelsens ordförande Johan Persson (S) samt kommunalråden Dzenita Abaza (S), Anders Andersson (C) och Bertil Dahl (V).

Välkomna!

Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer belägen i en region som har framtiden för sig. Vi är landets yngsta universitetsstad och rankas år efter år i den absoluta Sverigetoppen när Reseguiden listar årets sommarstäder. Vill man göra utblickar finns regionens flygplats här med flera dagliga avgångar till Stockholm, reguljär trafik till Berlin samt en omfattande chartertrafik. Vi har direkttåg till Malmö/Köpenhamn och Göteborg samt många avgångar också mot Stockholm. På sommaren passerar alla som ska till och från Öland vår vackra stad.