Kalmarflyg har nu flest avgångar

Pressmeddelande  •  2011-09-08 10:21 CEST

I måndags startade Kalmarflyg sin satsning med ytterliggare ett plan till Stockholm. De är i och med detta det flygbolag med flest avgångar på linjen mellan Kalmar-Stockholm. Samtidigt ser vi i TV reklamen att SAS har flest avgångar. I annonserna i tidningarna poängterar de att för dem är Matematiken enkel, men har de räknat rätt? Mellan Kalmar-Stockholm så har SAS 25 avgångar per vecka och flyger inte lördagar. Medans det lokala bolaget Kalmarflyg har 28. Detta får Jens Bergzén, Verksamhetsansvarig att reagera.

- Det känns inte som om SAS har räknat in Kalmar i deras resonemang. Det blir lätt så när marknadsavdelningar och huvudkontor ligger långt från marknaden.

Att Kalmarborna gillar sitt Kalmarflyg, syns i statistiken för Juli och Augusti. Kalmarflyg ökar med 1176 passagerare under Juli och Augusti i jämförelse med förra året. För helåret har marknadsandelen ökat från 28% till 33%

- Redan förra året fick vi utmärkelsen i en mätning av SKI, till att ha de nöjdaste kunderna. Det ser vi i bokningarna i år. När vi nu erbjuder den flexiblaste tidtabellen ser vi ett ökat bokande. Under hösten ser vi inget som avviker från detta, trots rapporter om en orolig finansmarknad. Säger Jens Bergzén

Regioner:

Kalmar