Höjdpunkter i Kanal 11 vecka 1-5

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2016 14:03 CET

Familjen Kardashian är tillbaka med fortsättningen av tionde säsongen onsdag 3 februari 20.00. Missa inte att finalen av sanslösa elfte säsongen av The Bachelorette och efterprogrammet After the final rose sänds nu på söndag 10 januari från 20.00. Även om svaret är blott en googling bort: kom ihåg att inte spoila! Ska Kaitlyn välja Nick eller Shawn?

På lördag flyttar Castle till Kanal 11 och i måndags gjorde Jane the virgin detsamma med resterande avsnitt av första säsongen. Andra säsongen startar måndag 8 februari 20.00.

Vecka 1

Säsongsstart: The millionaire matchmaker

Torsdag 7 januari 20.00

Patti Stanger driver ett matchmakingföretag i Los Angeles som parar ihop miljonärer med deras drömmän och drömkvinnor.
Amerikansk realityserie från 2014. S08E01.

Film: Niceville

Torsdag 7 januari 21.00

Skeeter är en ung vit kvinna från södern som återvänder hem efter college och har bestämt sig för att bli författare. Hon vänder upp och ner på sina vänners liv och livet i staden Jackson i Mississippi när hon bestämmer sig för att intervjua de svarta hembiträdena som tillbringat sina liv med att ta hand om de framstående sydstatsfamiljerna. Och hon blir dessutom vän med dem. Baserad på Kathryn Stocketts bästsäljande roman.
Skådespelare: Emma Stone, Viola Davis, Bryce Dallas Howard, Octavia Spencer, Jessica Chastain. Regi: Tate Taylor.
Amerikansk dramafilm från 2011. Originaltitel: The Help.

Film: Gifta på låtsas

Fredag 8 januari 21.00

En ung amerikanska ingår ett skenäktenskap med en fransk pianist för att han ska få arbetstillstånd i USA. När myndigheterna börjar bli misstänksamma tvingas paret umgås på riktigt.
Skådespelare: Andie MacDowell, Gerard Depardieu, Bebe Neuwirth, Gregg Edelman, Robert Prosky. Regi: Peter Weir. Amerikansk romantisk komedifilm från 1990. Originaltitel: Green Card.

Nya avsnitt: Castle

Lördag 9 januari 21.00

En japansk balettdansös blir mystiskt mördad och Castles och Becketts utredning av hennes hemliga liv avslöjar att hon dödades av en ninja, och nu är ninjan ute efter dem.
Skådespelare: Nathan Fillion, Stana Katic, Molly C Quinn, Susan Sullivan.
Amerikansk kriminalkomediserie från 2013-2014. S06E18.

De senaste avsnitten av Castle återfinns nu på lördagar 21.00 på Kanal 11.

Skräckfilm: Orphan

Lördag 9 januari 22.00

Esther är en nioårig föräldralös flicka från Ryssland som verkar vara förföljd av olycka. Hennes förra fosterfamilj dog i en brand som hon med nöd och näppe undkom. Men när familjen Coleman adopterar henne ser livet betydligt ljusare ut. Tills en klasskamrat faller från en klippa. Tills en nunna från barnhemmet hittas ihjälslagen. Och till dess att Esthers nya mamma börjar tvivla på om den tragiska branden verkligen var en olyckshändelse.
Skådespelare: Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Isabelle Fuhrman, Jimmy Bennett. Regi: Jaume Collet-Serra. Amerikansk thrillerfilm från 2009.

Final och After the final rose: The Bachelorette

Söndag 10 januari 20.00 och 21.45

Elfte säsongen har varit den mest omskrivna i programmets historia och den gångna säsongen har innehållit bland annat dubbla bacheloretter, rykten om två killar som blivit kära i huset, tårar, utbrott, katastrofdejter och stora känslor. Bacheloretten Kaitlyn erkände själv att hon haft sex med Nick på dejt i Dublin under inspelningen - något som aldrig hänt i programmets historia (inte sexet alltså, utan erkännandet ; )

Nu är vi framme vid finalen och två friare ska träffa Kaitlyns familj - två friare som fullständigt avskyr varandra. Efter det är det dags för Kaitlyns beslut.
Liksom i USA sänds After the final rose direkt efter finalen. Kaitlyn sitter ned med Chris Harrison och de två finalisterna för att prata om säsongens dramatik.
Amerikansk realityserie från 2015. S11E12-13.

Vecka 2

Måndag 11 januari 20.00

Jane och Rafael går i parterapi, Xo har dåligt samvete för att hon kysst Marco, Roman kidnappar Petra och Petras mamma kommer tillbaka.
Amerikansk komediserie från 2014-2015. S01E19. Jane the virgin har flyttat till Kanal 11, säsong 2 startar måndag 8 februari.

Måndag 11 januari 21.00

John Doe fortsätter sitt mystiska uppdrag och Claire försöker på egen hand ta reda på hans identitet. Lena är inte glad över att Wes har pratat med Claire om ett fall, och Drill fortsätter att spela sitt farliga spel med Minx, Henry och Harper. Amerikansk Sci-Fi thrillerserie från 2015.

Måndag 11 januari 22.00

Liv äter en students hjärna för att hjälpa Clive att lösa mordet på honom. Samtidigt vänder sig Blaine till sin far Angus för att få pengar till att jaga en rivaliserande knarklangare. S02E02.

Tisdag 12 januari 20.00

Kimberly bjuder med Ali på familjens semester. Sean ordnar en födelsedagsfest för sin hund, Duke, och GT:s dåliga skämt går väldigt fel. S01E05.

Film: Allt en tjej vill ha

Tisdag 12 januari 21.00

Daphne Reynolds lever ett fritt och självständigt liv i New York. Hennes bohemiska mamma, sångerskan Libby, älskar henne och världen ligger för Daphnes fötter. Men Daphne har aldrig träffat sin pappa Henry Dashwood som imte ens känner till hennes existens, vilket Daphne tänker ändra på. Men han tillhör den brittiska aristokratin och Daphnes ankomst skapar rubriker i den brittiska skvallerpressen och hotar att underminera Lord Dashwoods politiska karriär. Daphne ställs inför ultimatum.
Skådespelare: Colin Firth, Amanda Bynes, Kelly Preston, Eileen Atkins, Jonathan Pryce. Regi: Dennie Gordon. Amerikansk romantisk komedifilm från 2003.
Originaltitel: What A Girl Wants (London Calling).

Film: When in Rome

Onsdag 13 januari 21.00

Beth är en hårt arbetande museiintendent i New York med otur i kärlek. När hon åker till Rom för att fira sin systers bröllop, drabbas hon av en oväntad förälskelse som tyvärr tar slut lika fort som den börjat. Besviken plockar hon några mynt från Fontana de Amore, och råkar då väcka mystiska krafter som får ett antal mer eller mindre knasiga män att bli kära i henne. När är en charmig reporter också faller för henne, tvivlar Beth på att det kan vara på riktigt.
Skådespelare: Kristen Bell, Josh Duhamel, Anjelica Huston, Will Arnett, Danny DeVito. Regi: Mark Steven Johnson. Amerikansk romantisk komedifilm från 2010.
Originaltitel: When in Rome.

Film: Alice i Underlandet

Torsdag 14 januari 21.00

En dag i trädgården följer 19-åriga Alice efter en kanin och när han försvinner in i ett kaninhål tittar Alice in där och faller. Hon hamnar i Underlandet. Vad Alice inte vet är att hon varit i Underlandet förut som barn, men hon har inget minne av det. Här möter hon en uppsjö av annorlunda invånare, som Hattmakaren, Filurkatten, den storrökande larven Absalom, den obehagliga Vita Drottningen och hennes ondskefulla syster Hjärter Dam, den griniga härskarinnan av Underlandet.
Skådespelare: Mia Wasikowska, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway. Regi: Tim Burton. Amerikansk fantasyfilm från 2010. Originaltitel: Alice in Wonderland.

Film: Nätterna vid havet

Fredag 15 januari 21.00

Paul och Adrienne behöver båda komma bort från vardagen, få lite ro och ta itu med sina liv. De träffas i den avlägsna lilla kuststaden Rodanthe, där ett oväder är på väg att svepa in. Under den oförglömliga helg de tillbringar ensamma i stadens stormpiskade värdshus kommer de varandra allt närmare. Det blir början på en romans som kommer att förändra deras liv.
Skådespelare: Richard Gere, Diane Lane, Christopher Meloni, Viola Davis. Regi: George C Wolfe. Amerikansk romantiskt dramafilm från 2008. Originaltitel: Nights in Rodanthe.

Lördag 16 januari 21.00

Castle och Beckett utreder mordet på en börshaj på Wall Street, men fallet tar en chockerande vändning när de upptäcker att offret var hemlig informatör åt åklagarkontoret. För att komplicera saken ytterligare visar det sig att kapten Gates syster är inblandad.
Amerikansk kriminalkomediserie från 2013-2014. S06E19.

Säsongsstart: The Originals

Lördag 16 januari 22.00

Månader efter den våldsamma och dödliga uppgörelsen med den mäktiga häxan Dahlia fortsätter en tvist att sära på bröderna Klaus och Elijah. Klaus misstankar ökar när han får veta att en gammal vampyrvän som heter Lucien har kommit till New Orleans med en mystisk agenda som inbegriper Mikaelson-familjen.
Skådespelare: Joseph Morgan, Phoebe Tonkin, Daniel Gillies, Leah Pipes, Charles Michael Davis, Danielle Campbell. Amerikansk actionäventyrserie från 2015. S03E01.

Skräckfilm: Poltergeist

Lördag 16 januari 22.55

Yngsta dottern Carol Anne i den alldeles vanliga familjen Freeling är fascinerad av det vita bruset i TV. Hon hör viskande röster från "TV-folket". Föräldrarna tar henne inte på allvar först. Men snart börjar hela huset uppföra sig konstigt och Carol Anne försvinner.
Skådespelare: Craig T Nelson, JoBeth Williams, Heather O'Rourke. Regi: Tobe Hooper. Amerikansk skräckfilm från 1982.

Säsongsstart: Bachelor in paradise (dubbelavsnitt)

Söndag 17 januari 20.00

Några av de mest älskade och hatade deltagarna från Bachelor och Bachelorette är tillbaka i amerikanska serien Bachelor in Paradise. De gick inte vinnande ur kampen förra gången de deltog i dejtingsåpan men deras längtan efter kärlek är fortfarande lika stark. Nu är de tillbaka för att bo tillsammans och gå på romantiska dejter i paradismiljö.
Programledare: Chris Harrison. Amerikansk realityserie från 2015. Syntolkas.

Vecka 3

Måndag 18 januari 20.00

Jane är fast besluten att göra vad som är bäst för barnet, särskilt när hon och Rafael får veta att barnet ligger i sätesbjudning. Xo fortsätter att försöka be Rogelio om ursäkt men det är en rejäl uppförsbacke.Amerikansk komediserie från 2015. S01E20.

Måndag 18 januari 21.00

John Doe håller Dr Maria Benavidez gisslan när ett okänt väsen fortsätter att blint leda honom till en hemlig plats. Claire och Wes fortsätter sin utredning om John Does tidigare förehavanden och börjar upptäcka vad hans nästa mål är. Amerikansk Sci-Fi thrillerserie från 2015.

Måndag 18 januari 22.00

Liv äter en rik hemmafrus hjärna för att försöka lösa mordet på henne, och får veta att hon har kopplingar till Vaughn. Samtidigt möter Major Gilda, och Peyton återvänder till Seattle. S02E03.

Tisdag 19 januari 20.00

Familjen reser till Palm Springs och det blir problem mellan Alana och Kim. Ali smyger ut till en bar och det skapar spänningar mellan henne och Ashley. S01E06.

Säsongsstart: Botched

Tisdag 19 januari 22.00

I säsongspremiären hoppas dokusåpastjärnan Tiffany "New York" Pollard att läkarna kan fixa hennes misslyckade bröst. Paul rekonstruerar en svårt bränd haka, och läkarna träffar en transkvinna vars ansikte fylldes med cement. S02E01.

Film: Chasing Liberty

Onsdag 20 januari 21.00

Anna är presidentens dotter och ständigt omgiven av livvakter som hindrar henne från att ha ett normalt tonårsliv. Allt Anna vill är att bli förälskad och få göra samma saker som sina vänner. På besök i Europa smiter Anna från vakterna och beger sig iväg på en resa genom Europa tillsammans med sin nyvunne vän Ben, men Anna anar inte att Ben bär på en hemlighet som kan förstöra allt.
Skådespelare: Mandy Moore, Matthew Goode, Jeremy Piven, Mark Harmon. Regi: Andy Cadiff.
Amerikansk romantisk komedifilm från 2004.

Film: Red riding hood

Torsdag 21 januari 21.00

När Valerie bortlovas av sina föräldrar till den rike men tråkige Henry beslutar hon sig för att rymma tillsammans med sin stora kärlek Peter. Men kvällen då de ska ge sig av slår en varulv till och dödar Valeries syster och man börjar misstänka att varulven inte är någon främmande varelse från skogen utan finns mitt bland dem och att Valerie har ett unikt band till varelsen.
Skådespelare: Amanda Seyfried, Gary Oldman, Virginia Madsen, Lukas Haas. Regi: Catherine Hardwicke.
Amerikansk fantasyfilm från 2011. Originaltitel: Red Riding Hood.

Film: Det är nåt som inte stämmer

Fredag 22 januari 21.00

Augusten Burroughs har chockerande minnen av skakande upplevelser från uppväxten med en alkoholiserad far och psykiskt instabil mor. Därför måste han tillbringa sina ungdomsår i sin mammas terapeuts bisarra storfamilj.
Skådespelare: Annette Bening, Alec Baldwin, Joseph Cross, Brian Cox, Jill Clayburgh. Regi: Ryan Murphy.
Amerikansk dramakomedifilm från 2006. Originaltitel: Running with Scissors.

Lördag 23 januari 21.00

Några byggnadsarbetare hittar kroppen efter en ökänd New York-gangster som försvann på sjuttiotalet. Beckett och Castle försöker lösa det gamla maffiamordet men deras enda vittne är en man som tror att det är fortfarande är 1970-tal, och för att komma på vad han vet så måste de spela med i hans villfarelse och festa som det är discons sista glansdagar.
Amerikansk kriminalkomediserie från 2013-2014. S06E20.

Lördag 23 januari 22.00

Efter att ha upptäckt att tjuvjägare har börjat ta varulvar vid floden blir Elijah och Jackson allt mer oroliga för Hayley när hon inte dyker upp när det är fullmåne.
Skådespelare: Joseph Morgan, Phoebe Tonkin, Daniel Gillies, Leah Pipes, Charles Michael Davis, Danielle Campbell. Amerikansk actionäventyrserie från 2015. S03E02.

Skräckfilm: The Breed

Lördag 23 januari 23.00

Fem ungdomar åker till en öde ö för att roa sig. Men det som skulle bli en trevlig stund blir en mardröm när en vildsint hundflock attackerar dem. Det blir en kamp på liv och död för de strandsatta.
Skådespelare: Michelle Rodriguez, Oliver Hudson, Taryn Manning, Hill Harper. Regi: Nicholas Mastandrea. Amerikansk skräckfilm från 2006.

Söndag 24 januari 20.00

Avsnitt 3: Ytterligare tre ungkarlar kommer till paradiset och en av tjejerna hotar att åka hem. Jared inser att han har känslor för två starka kvinnor och att det kan innebära trubbel. Avsnitt 4: Efter en dramatisk natt anländer ännu en ungkarl till paradiset och relationerna blir om möjligt än mer komplicerade. Clare får ett utbrott och skäller ut de andra efter noter.
Programledare: Chris Harrison.
Amerikansk realityserie från 2015. Syntolkas. S02E03-4.

Vecka 4

Måndag 25 januari 20.00

Jane är nervös inför sin skolåterförening eftersom hon tycker att hennes liv är inte har blivit det hon hoppades att det skulle bli. Rafael anförtror sig åt Petra när det gäller Janes begäran om vårdnad.
Amerikansk komediserie från 2015. S01E21.

Måndag 25 januari 21.00

Minx försöker övertala en desillusionerad Henry att ställa upp en gång till för Drill. Claire och Wes kämpar för att hindra John Doe från att ställa till något som kan döda miljoner människor. Amerikansk Sci-Fi thrillerserie från 2015. S01E04.

Måndag 25 januari 22.00

Liv arbetar på ett fall med en död country- och westernsångare och när hon äter hjärnan börjar det väcka känslor hos henne om hur Major har behandlat henne. S02E04.

Tisdag 26 januari 20.00

Kimberly besöker Alanas hemstad för att få bättre förståelse för sin mor. Sean kämpar för att gå vidare efter uppbrottet och ska börja dejta igen. S01E07.

Botched

Tisdag 26 januari 22.00

Tidigare Baywatchstjärnan Nicole Eggert vill ha mindre bröst efter att ha fått för stora vid sin förra operation. Terry försöker rekonstruera en kvinna som drabbats av en köttätande sjukdom, och läkarna möter en flygvärdinna som är på jakt efter världens bästa plastikkirurg. S02E02.

Film: Bedtime stories

Onsdag 27 januari 21.00

När Skeeter Bronson sitter barnvakt åt sin systers barn berättar han fantastiska godnattsagor, alltid med sig själv i hjälterollen. Barnen älskar berättelserna och bättrar gärna på dem med sina egna, fantasifulla bidrag. När sagorna plötsligt en dag blir verkliga vänds Skeeters liv upp och ned.
Skådespelare: Adam Sandler, Courteney Cox, Russel Brand, Guy Pearce. Regi: Adam Shankman. Amerikansk komedifilm från 2008.

Film: The Words

Torsdag 28 januari 21.00

Den unge författaren Rory Jensen slår igenom med den nya stora amerikanska romanen. Han blir det litterära USA:s älskling och pengarna strömmar in. Det finns bara ett problem: Han har inte skrivit boken. Snart kommer det förflutna ikapp honom och tidens vingar är inte förlåtande. Rory inser att han kommer att få betala ett högt pris.
Skådespelare: Bradley Cooper, Dennis Quaid, Olivia Wilde, Zoe Saldana, Jeremy Irons. Regi: Lee Sternthal, Brian Klugman.
Amerikansk dramafilm från 2012.

Film: Poseidon

Fredag 29 januari 21.00

Det är nyårsafton och festligheterna har börjat ombord på lyxkryssaren Poseidon i norra Atlanten. Fartygets gäster samlas för att fira det nya året i den magnifika danssalongen. Men en monstervåg är på väg rakt emot dem. Vågen kastar fartyget våldsamt till babord innan det kantrar och rullar runt med kölen uppåt. Passagerare och besättning krossas eller sugs ut i havet när vattnet rusar in. Kvar finns ett par hundra överlevande som kämpar för livet tills räddningen kommer.
Skådespelare: Kurt Russell, Josh Lucas, Emmy Rossum, Richard Dreyfuss, Jacinda Barrett. Regi: Wolfgang Petersen. Amerikansk äventyrsfilm från 2006.

Lördag 30 januari 21.00

En professionell skateboardåkare skjuts ner av en mystisk motorcyklist och då kastas Castle och Beckett in i extremsportsvärlden, där dödsföraktande stunts inte är det enda som är farligt.
Amerikansk kriminalkomediserie från 2013-2014. S06E21.

Lördag 30 januari 22.00

Känslorna svallar och Klaus och Elijah tvingas samarbeta för att avslöja Luciens planer i New Orleans. Cami blir överrumplad när hon hamnar ansikte mot ansikte med Lucien och blir förvånad när han avslöjar oväntad information om sitt förflutna med Klaus. En mystisk figur kommer med ett lockande erbjudande till Marcel.
Skådespelare: Joseph Morgan, Phoebe Tonkin, Daniel Gillies, Leah Pipes, Charles Michael Davis, Danielle Campbell. Amerikansk actionäventyrserie från 2015. S03E03.

Skräckfilm: The Messengers

Lördag 30 januari 23.00

Efter två år i Chicago byter familjen Solomon storstadslivet mot idyllen på en solrosodling i North Dakota. Men under den idylliska ytan döljer sig en värld som bara familjens treåring, Ben, kan se. Och som endast tonårstjejen Jess förnimmer. Men när skräcken tar fart står Jess ensam med sin vetskap. Och när hennes föräldrar tror att hon har blivit sinnessjuk försöker Jess varna sin omgivning för den makabra hemlighet som platsen ruvar på.
Skådespelare: Kristen Stewart, Dylan McDermott, John Corbett, Penelope Ann Miller. Regi: Oxide Pang, Danny Pang.
Amerikansk skräckfilm från 2007.

Söndag 31 januari 20.00

Avsnitt 5: En nyanländ ungmö ber Joe om en dejt och Joe får förklara sig inför Juelia när han återvänder till gruppen. Avsnitt 6: Rykten om Joes svek surrar i gruppen och Juelia varnar Samantha för honom. När Joe konfronteras leder det till lögner och smockan hänger i luften.
Programledare: Chris Harrison.
Amerikansk realityserie från 2015. Syntolkas. S02E05-6.

Vecka 5

Måndag 1 februari 20.00

Xo och Rogelio åker till Las Vegas för att göra sin show, men när de är borta sätter Janes värkar igång. Petra får viktig information om Rafael och grubblar på om hon ska berätta för honom.
Amerikansk komediserie från 2015. S01E22.

Nästa vecka startar Jane the virgins andra säsong!

Måndag 1 februari 21.00

Claire talar med Sean, som inte har några minnen av henne eller deras liv tillsammans, och hon försöker få honom att minnas något om sitt förflutna. Lena håller ett vakande öga på Minx för att se till att hennes samtal med Drill har upphört. Amerikansk Sci-Fi thrillerserie från 2015. S01E05.

Måndag 1 februari 22.00

En baskettränare blir skjuten när han svartjobbar som säkerhetsvakt. Liv äter hans hjärna och tar till sig hans personlighet som tuff tränare, precis i tid för att ta itu med Majors depression. S02E05.

Säsongsavslutning: Stewarts & Hamiltons

Tisdag 2 februari 20.00

George meddelar att han är redo att slå sig till ro och då kan Alana äntligen erkänna sina känslor för honom. Samtidigt kämpar Kimberly för att återförenas med Ashley, och Sean startar sin verksamhet. S01E08.

Botched

Tisdag 2 februari 22.00

Läkarna hjälper en kvinnlig kroppsbyggare som vill se mer feminin ut. Paul opererar en kvinna som har näsborre-ångest, och Katella Dash är beredd att göra vad som helst för att se ut som en mänsklig uppblåsbar docka. S02E03.

Tillbaka: Familjen Kardashian

Onsdag 3 februari 20.00

Livet går vidare för Kardashians, men alla försöker minnas att familjen alltid kommer först.
Medverkande: Kim Kardashian, Khloe Kardashian, Kourtney Kardashian.
Amerikansk realityserie från 2015. Originaltitel: Keeping Up with the Kardashians.

Film: Yes man

Onsdag 3 februari 21.00

Carl Allen har gått igenom en svår skilsmässa och har ett trist jobb. Han deppar men hans vänner försöker få fart på honom. Efter att ha varit och lyssnat på en självhjälpsguru hittar han ett originellt sätt att hantera sin livskris: att svara JA oavsett vad det gäller. Hoppa bungyjump? Ja! Lära sig koreanska? Ja! Hoppa på första bästa flyg? Ja! Vinna drömtjejens hjärta? Yes man!
Skådespelare: Jim Carrey, Zooey Deschanel, Bradley Cooper, John Michael Higgins. Regi: Peyton Reed. Amerikansk komedifilm från 2008.

Film: Sucker Punch

Torsdag 4 februari 21.00

En ung flickas drömvärld blir hennes flykt undan en betydligt mörkare verklighet på ett mentalsjukhus. Tillsammans med fyra medpatienter bestämmer hon sig för att rymma men flyktvägen är fylld av våldsamma faror och det blir allt svårare att skilja på vilka som är verkliga och vilka som bara finns i fantasin.
Skådespelare: Emily Browning, Abbie Cornish, Vanessa Hudgens, Jena Malone, Carla Gugino, Jon Hamm. Regi: Zack Snyder.
Amerikansk actionäventyrfilm från 2011.

Film: Sex dagar sju nätter

Fredag 5 februari 21.00

Han är den tuffe piloten som avskyr turister. Hon är New York-tjejen som måste ge sig av från kärlekssemestern i flygplan. När Quinn motvilligt tackar ja till uppdraget att flyga Robin till Tahiti vet han inte att han ger sig in i ett riktigt äventyr. Efter halva vägen blåser det upp till storm och de tvingas nödlanda på en öde ö. De närmaste dagarna blir en prövning för dom båda. Dels för de faror de stöter på, men också på grund av de känslor de får för varandra.
Skådespelare: Harrison Ford, Anne Heche. Regi: Ivan Reitman.
Amerikansk äventyrsfilm från 1998. Originaltitel: Six Days Seven Nights.

Lördag 6 februari 21.00

En hemlig utredning av Beckett som hänger samman med mordet på hennes mamma går snett när en man som hon har bevakat blir dödad. När bevisen knyter Beckett till offret blir både hon och Castle utsatta för en människojakt och hamnar i livsfara.
Amerikansk kriminalkomediserie från 2013-2014. S06E22.

Lördag 6 februari 22.00

För att avslöja vad hans gamla bekant Tristan egentligen har för sig i New Orleans tänker Elijah vara med på en tillställning som arrangeras av en mystisk grupp gamla vampyrer, kända som The Strix.
Skådespelare: Joseph Morgan, Phoebe Tonkin, Daniel Gillies, Leah Pipes, Charles Michael Davis, Danielle Campbell. Amerikansk actionäventyrserie från 2015. S03E04.

Skräckfilm: Dark Water

Lördag 6 februari 23.00

Dahlia Williams flyttar in i en sunkig lägenhet på Roosevelt Island i New York. Utan bostad riskerar hon att förlora vårdanden om sin femåriga dotter Ceci. Hon råkar snart ut för en obehaglig fastighetsskötare, fuktskador och dåligt kranvatten. Dahlias exmake drar in en advokat i vårdnadsprocessen. Dahlia mår allt sämre av den psykiska pressen och börjar höra röster och hemsöks av vattendränkta mardrömmar. Finns det en naturlig förklaring eller döljer sig något hemskt i den dystra fastigheten?
Skådespelare: Jennifer Connelly, John C Reilly, Tim Roth, Shelley Duvall, Camryn Manheim, Pete Postlethwaite, Linda Emond. Regi: Walter Salles.
Amerikansk thrillerfilm från 2005.

Söndag 7 februari 20.00

Avsnitt 7: Bråket med Joe påverkar gruppen, men när en beryktad tidigare deltagare anländer får de annat att prata om. Avsnitt 8: Joe försöker vinna tillbaka Samantha, men lyckas inte och blir både besviken och olycklig. Justin från Kaitlyns säsong dyker upp med ett dejtkort och siktet inställt på en speciell person.
Programledare: Chris Harrison.
Amerikansk realityserie från 2015. Syntolkas. S02E07-8.