Ändring v 12 i Kanal 5

28 februari 2017

ÄNDRING I KANAL 5

Vecka 12 2017

Onsdag 22 mars utgår Vänner kl 18.30 och ersätts av Black-ish.

Black-ish

I detta avsnitt: Andre "Dre" Johnson jobbar i reklamvärlden och blir befordrad. Han blir därmed företagets första afroamerikanska vice VD. Hans fru Rainbow ser fram emot hans befordran. Men under tiden gör Andre Jr ett tillkännagivande - han ska konvertera till judendomen så att han kan ha en bar mitzva, precis som alla sina vänner.
Precis som alla föräldrar vill Andre "Dre" och Rainbow Johnson ge sina barn det bästa. Men deras barns barndom är väldigt annorlunda än deras egen var. De inser att det kostar på att ge sina barn mer än vad de själva någonsin haft. De bor även i ett fint "vitt" område och Andre kämpar för att barnen ska behålla och vara stolta över sin svarta identitet. "Pops", Dres pappa, tar dessutom varje tillfälle i akt att uttrycka sina egna gammaldags åsikter i alla familjefrågor.Skådespelare: Tracee Ellis Ross, Anthony Anderson, Yara Shahidi, Marcus Scribner, Miles Brown, Marsai Martin, Laurence Fishburne. Amerikansk komediserie från 2014-2015.
Även Kanal 5 23/3. Originaltitel: Black-ish.
S01E01.

Torsdag 23 mars utgår Vänner kl 13.55 och 18.30 och ersätts av Black-ish.

Black-ish

Från Kanal 5 22/3. Originaltitel: Black-ish.
S01E01.

Black-ish

I detta avsnitt: Dre erbjuder sin son Andre Jr ett allvarligt samtal man till man. Något som han snart får ångra när sonen överöser honom med en massa frågor om sex.
Även Kanal 5 24/3. Originaltitel: Black-ish.
S01E02.

Fredag 24 mars utgår Vänner kl 13.55 och och Black-ish utgår kl 14.55 och ersätts av Black-ish resp Dr Ken.

Black-ish

Från Kanal 5 23/3. Originaltitel: Black-ish.
S01E02.

Dr Ken

I detta avsnitt: Molly erkänner att hon tog en klunk öl på en fest men insisterar på att hon hatade det och inte drack hela. Allison är glad för att Molly är ärlig men Ken är rädd för att förlora sin lilla flicka och tar tillfället i akt att förklara alkoholens skadeverkningar för henne.
Dr Ken är en lysande läkare som alltid anstränger sig att vara en duktig yrkesman, en god make och en bra pappa till sina två barn. Tyvärr dras han med vissa sociala brister och har en tendens att driva folk till vansinne. Lyckligtvis är hans fru terapeut till yrket.
Skådespelare: Ken Jeong, Suzy Nakamura, Albert Tsai, Tisha Campbell-Martin, Dave Foley.
Amerikansk komediserie från 2015-2016.
Originaltitel: Dr. Ken.
S01E06.

Söndag 26 mars utgår Extreme Couponing kl 11.25 och ersätts av The Real O’Neals.

The Real O’Neals

I detta avsnitt: Sammanhållningen i familjen O'Neal både stärks och utsätts för påfrestningar när den yngste sonen berättar för sina föräldrar att han är homosexuell.Skådespelare: Jay R Ferguson, Noah Galvin, Martha Plimpton, Matt Shively, Bebe Wood. Amerikansk komediserie från 2016-2017.
Från Kanal 5 24/3. Originaltitel: Real O'Neals, The.
S02E10.

För ytterligare information vänligen kontakta Arne Lööf, pressavdelningen. Tel: 08 52055283, emejl: arne_loof@discovery.com