Höjdpunkter i Kanal 5 vecka 9-12

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2016 13:28 CET

Tisdag 22 mars 20.00 startar andra säsongen av Ullared – jakten på storsäljaren. Boris Lennerhov är tillbaka som allsmäktig domare och bedömer om smarta saker och nya innovationer kan bli Gekås nästa försäljningssuccé.

Igår onsdag 24 februari var Grey’s Anatomy tillbaka på Kanal 5. Shonda-syskonen Scandal och How to get away with murder är tillbaka 21 mars på Kanal 11.

Senare i vår möter vi nya Shonda-hjältinnan Alice Martin som spelas av Mireille Enos (The Killing bland annat) i nya dramaserien The Catch. Serien är skriven av Jennifer Schuur, producerad av densamma, Betsy Beers, JulieAnne Robinson och Shonda Rhimes och startar i USA 24 mars.

Missa inte kvällens avsnitt av Gåsmamman, torsdag 25 februari 21.00.

Torsdag 25 februari 21.00

Familjen vakar på sjukhuset. Stein blir pressad på information om vem som skjutit Bromans man. Polisen genomför en husrannsakan hemma hos familjen Ek.

Skådespelare: Alexandra Rapaport, Magnus Roosmann, Tommy Körberg, Grynet Molvig, Edvin Ryding, Clara Christiansson, Ivan Mathias Petersson, Gustaf Hammarsten.
Svensk thrillerserie från 2016. Syntolkas. S01E02. Gåsmamman sänds även lördagar 21.30. Gratis på Dplay. Missa inte att hela serien också finns tillgänglig för premiumkunder på dplay redan nu – veckans avsnitt släpps gratis efter sändningen i Kanal 5.

Vecka 9

Måndag 29 februari 20.00

Andreas och Olivia i Heby är lyckligare än någonsin. Mot alla odds väntar de sitt första barn, och de har dessutom äntligen hittat ett hus att starta sitt nya familjeliv i. Men lyckan förvandlas till sorg när Olivia drabbas av ett missfall. De lyckas blir gravida på nytt, men förlorar även sitt andra barn. Samtidigt drabbas Andreas av ryggvärk och domningar. När han söker vård möts han av det chockerande beskedet att smärtan han känt beror på en stor tumör i hans rygg som genast måste opereras.
Nu är Andreas rullstolsburen efter operationen, och det nya huset är allt annat än handikappanpassat. Olivia måste hjälpa Andreas vid toalettbesök och dra honom i rullstolen över grusgången och ned i källaren när han ska duscha. Det gemensamma sovrumet på övervåningen har han inte kunnat ta sig till på månader. Sofias änglar rycker ut och hjälper det unga paret till en enklare vardag.

Programledare: Mattias Särnholm, Johnnie Krigström, Sofia Wistam.
Svensk livsstilsserie från 2016. S06E05. Gratis på Dplay.

Måndag 29 februari 21.00

Flera brudar som ska gifta sig blir dödade dagen före sin vigsel och BAU-teamet misstänker att gärningsmannen är en man som övergetts av sina kvinnor.
Skådespelare: Thomas Gibson, AJ Cook, Joe Mantegna, Matthew Gray Gubler, Shemar Moore, Kirsten Vangsness, Aisha Tyler. Amerikansk thrillerserie från 2014-2015. S11E03. Dplay Premium.

Måndag 29 februari 21.55

En god vän till agent Avery som är Interpol-agent blir mördad av den översta brottslingen på mest efterspanade-listan, och Avery riskerar livet för att fånga mördaren. Skådespelare: Patricia Arquette, Shad Moss, James Van Der Beek, Charley Koontz, Hayley Kiyoko, Ted Danson. Amerikansk dramathrillerserie från 2015. S02E08. Dplay Premium.

Ullared

Tisdag 1 mars 20.00

Många stammisar på besök. En är Åke från Filipstad som delar med sig av sina bästa tips. Morgan och Ola-Conny rycker in på kundtjänst och det här med att ropa i kundradion är inte så lätt. Familjen Moberg ska köpa julklappar till alla 32 barnbarnen. Svensk realityserie från 2015. Syntolkas. S07E08. Gratis på Dplay.

Tisdag 1 mars 21.00

Efter mer än fem år som par tillbringar Sheldon och Amy sin första natt tillsammans. Leonard, Howard och Raj måste bestämma vem som ska få den extra Star Wars-biljetten.

Skådespelare: Kaley Cuoco, Jim Parsons, Johnny Galecki, Simon Helberg, Kunal Nayyar, Mayim Bialik, Melissa Rauch. Amerikansk komediserie från 2015. Syntolkas.
S09E11. Dplay Premium.

Tisdag 1 mars 21.30

Christy arrangerar en familjemiddag för Violets framtida svärmor, som är mycket svår att behaga. Bonnie tvekar när Steve vill ta deras förhållande till nästa nivå.
Skådespelare: Anna Faris, Allison Janney, Matt Jones, Sadie Calvano, Octavia Spencer. Gästskådespelare: Octavia Spencer.
Amerikansk komediserie från 2015. S03E07. Dplay Premium.

Tisdag 1 mars 21.55

I hopp om att kunna hjälpa Gerald träffa tjejer tar Jimmy med honom på en festkväll på stan. Men när Gerald faller för en partytjej fruktar Jimmy att hon är intresserad av honom av fel anledning.
Skådespelare: John Stamos, Paget Brewster, Josh Peck, Ravi Patel, Christina Milian, Bob Saget. Amerikansk komediserie från 2015. S01E07. Dplay Premium.

OS-kval fotboll damer: Norge-Sverige

Onsdag 2 mars 19.00

OS-kval Norge - Sverige. Matchen spelas på Stadion Woudestein. Pia Sundhages Sverige har chansen att ta en plats i fotbollsturneringen i sommarens OS i Rio de Janeiro. Det krävs seger i den här miniturneringen som spelas i Holland 2-9 mars. Utöver Sverige är Norge, Holland och Schweiz med och slåss om platserna. Dplay Premium.

Nu är det uppehåll för Arga Snickaren VIP i två veckor på grund av OS-kval fotboll damer, Arga snickaren VIP är tillbaka onsdag 16 mars.

Ändrad starttid: Grey’s Anatomy

Onsdag 2 mars 21.30

På Grey Sloan försöker läkarna gå vidare efter överfallet på Meredith. Callie och Maggie opererar en av Alex patienter mot hans inrådan och konflikten mellan Owen och Nathan fortsätter.

Gästande: Samantha Sloyan som Penny. Skådespelare: Ellen Pompeo, Jessica Capshaw, Sara Ramirez, James Pickens Jr, Kevin McKidd, Chandra Wilson, Justin Chambers, Martin Henderson.
Amerikansk dramaserie från 2015-16.
Originaltitel: Grey's Anatomy. S12E10. Dplay Premium.

Även nästa vecka sänds Grey’s Anatomy 21.30 på grund av OS-kval fotboll damer.

Tillbaka: Code Black

Onsdag 2 mars 22.25

När huvudrollsinnehavaren i Lejonkungen kommer till sjukhuset med en halsinfektion råkar Leanne ge honom en diagnos som försätter både hans karriär och liv i fara. Dessutom hjälper läkarna och casten i Lejonkungen en 17-årig pojke med det svåra beslutet att stänga av pappans livsuppehållande maskin. S01E09. Dplay Premium.

Förra veckan sändes Blood & Oils säsongsavslutning – vi har ännu inte fått besked om det blir en ny säsong av serien.

American Crime

Onsdag 2 mars 23.25 (American Crime sänds ett dygn efter USA på Kanal 9 och Dplay)

Leyland-skolan sörjer en av sina egna och Curt försöker anmäla en person som saknad. Becca har en upprörande bekännelse som hon delar med Dan.
Skådespelare: Felicity Huffman, Timothy Hutton, Regina King, André Benjamin, Elvis Nolasco, Lili Taylor. Amerikansk dramaserie från 2016.
Från Kanal 9 25/2. Originaltitel: American Crime.
S02E08. American Crime finns även på Dplay och Kanal 9 ett dygn efter amerikansk sändning. Dplay Premium.

Torsdag 3 mars 20.00

Region Malmö ger sig in i tävlingen. Sydsveriges vassaste atleter kastar sig ut i kvalificeringsbanan i hopp om att ta sig vidare till finalen och upp i det svårbestigna finaltornet Midoriyama. Men vägen dit är lång och kantad av tuffa hinder.

Programledare: Adam Alsing. Medverkande: Karin Frick, Mårten Nylén. Svensk tävlingsserie från 2015. S02E05. Gratis på Dplay.

Torsdag 3 mars 21.00

Sonja försöker få reda på vem Majoren är. Stein letar efter det försvunna kokainet. Niklas som sitter häktad vill att Sonja ska sköta Firman. Christian Broman kräver pengar av Stein för det stulna kokainet. Linus får en hundvalp av Anders.

Svensk thrillerserie från 2016. Syntolkas. S01E03. Gåsmamman sänds även lördagar 21.30. Gratis på Dplay.

Law & Order: Special Victims Unit

Torsdag 3 mars 22.00

En gymnasieelev planerar ett hemligt möte med sin lärarinna men hamnar i en värre situation än han någonsin kunnat ana.
Originaltitel: Law & Order: Special Victims Unit. S17E10.

Film: Green Zone

Fredag 4 mars 22.00

Under den USA-ledda ockupationen av Bagdad 2003 sänds befälet Roy Miller och hans arméinspektörer ut för att leta massförstörelsevapen i öknen. Jakten går först ut på att hitta dödliga kemiska ämnen. Snart snubblar Miller och hans män dock över en mörkläggningsaffär som vänder upp och ner på hela uppdraget. Pressad av påtryckningar från överordnade måste Miller hitta och bearbeta både dold och falsk information i sin jakt på sanningen.
Skådespelare: Matt Damon, Jason Isaacs, Greg Kinnear, Amy Ryan. Regi: Paul Greengrass.
Amerikansk thrillerfilm från 2009.

OS-kval damer Sverige-Schweiz

Lördag 5 mars 19.00

OS-kval Sverige - Schweiz. Matchen spelas på Stadion Woudestein. Pia Sundhages Sverige har chansen att ta en plats i fotbollsturneringen i sommarens OS i Rio de Janeiro. Det krävs seger i den här miniturneringen som spelas i Holland 2-9 mars. Dplay Premium.

Film: John Carter

Lördag 5 mars 22.30

Efter inbördeskriget försöker sydstataren John Carter undgå att bli värvad av USA:s armé. Han blir av misstag teleporterad till planeten Mars (Barsoom) där han mot sin vilja blir indragen i en maktkamp mellan Helium och den vandrande staden Zodanga. Han träffar också den marsianska prinsessan Dejah Thoris.
Skådespelare: Taylor Kitsch, Lynn Collins, Willem Dafoe, Thomas Haden Church, Polly Walker, Samantha Morton. Regi: Andrew Stanton.
Amerikansk actionäventyrfilm från 2012.

Säsongsstart: The Little Couple

Söndag 6 mars 20.00

Zoey ska snart fylla fyra, och Jen bestämmer sig för att temat för kalaset ska vara Tebjudning för en prinsessa, men Bill oroar sig för att planerna är lite väl storslagna.
Vi möter det kortväxta, gifta paret Jen och Bill och följer dem i deras vardag i Houston i Texas.
Medverkande: Jennifer Arnold, Bill Klein.
Amerikansk realityserie från 2016. S08E01. Dplay Premium.

Film: Baksmällan del III

Söndag 6 mars 21.00

Efter att Alans pappa gått bort bestämmer sig hans familj och vänner för att det är dags för Alan att få behandling för sin mentala hälsa. Men på väg till kliniken kidnappas Doug av knarkkungen Marshall som kräver att "The Wolf Pack" ska hitta Mr Chow åt honom, eftersom Chow bestulit honom på en stor mängd guld.
Skådespelare: Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Ken Jeong, Justin Bartha, Melissa McCarthy. Regi: Todd Phillips.
Amerikansk komedifilm från 2013. Originaltitel: Hangover Part III, The.

Vecka 10

Måndag 7 mars 20.00

Hempa har känt sig hängig och haft hög feber i ett par dagar när han mitt i natten känner domningar i händer och fötter. Han ringer sjukvårdsupplysningen som ger honom rådet att vila och ta värktabletter. Men hans sambo Madde tycker att han ska åka till akuten. Han gör så, och blir snabbt flyttad till intensiven där han plötsligt blir väldigt dålig och måste försättas i koma. Det visar sig att han drabbats av en allvarlig blodförgiftning. I sju veckor pendlar han mellan liv och död, och läkarna tvingas amputera båda hans ben, underarmar och näsa. Men han överlever.
Nu kämpar Hempa med sin rehabilitering och med sorgen att inte längre kunna hålla om sin dotter. Hemmet är inte alls handikappanpassat och han kan inte ta sig runt i sin egen bostad. Sofias änglar kommer dit för att underlätta tillvaron för familjen.

Programledare: Mattias Särnholm, Johnnie Krigström, Sofia Wistam.
Svensk livsstilsserie från 2016. S06E06. Gratis på Dplay.

Måndag 7 mars 21.00

Tre restaurangarbetare dödas vid ett rånmord i Las Vegas och BAU-teamet tittar på ett gammalt fall, sex år tillbaka i tiden, för att hitta ledtrådar.
Skådespelare: Thomas Gibson, AJ Cook, Joe Mantegna, Matthew Gray Gubler, Shemar Moore, Kirsten Vangsness, Aisha Tyler. Amerikansk thrillerserie från 2014-2015. S11E04. Dplay Premium.

Måndag 7 mars 21.55

En hackare anlitas för att radera ett inlägg på en biktsajt som har gjorts av ett offer som utsatts för övergrepp. Hackaren blir mördad och cyberteamet utreder. Skådespelare: Patricia Arquette, Shad Moss, James Van Der Beek, Charley Koontz, Hayley Kiyoko, Ted Danson. Amerikansk dramathrillerserie från 2015. S02E09. Dplay Premium.

Ullared

Tisdag 8 mars 20.00

I säsongens nionde avsnitt av Ullared spökar det… i alla fall om man frågar Ola-Conny som tror att det spökar i källaren. Spådamen Katarina frågar andarna hur hennes dag i varuhuset kommer sluta. Den glade shopparen Åke stylar om sin husvagnsträdgård och så är stammisen Gitte är tillbaka för att inhandla porslinsänglar. Svensk realityserie från 2015. Syntolkas. S07E09. Gratis på Dplay.

Tisdag 8 mars 21.00

Penny får mer än hon räknade med när Leonard går med på att träffa en psykiater å hennes vägnar. Sheldon och Raj samarbetar om en astronomisk upptäckt. Howard och Bernadette är kluvna när Stuart flyttar ut.

S09E12. Dplay Premium.

Tisdag 8 mars 21.30

Candaces rika och charmiga far, Fred, blir lite för förtjust i Christy och då blir Candace och Baxter rasande, medan Bonnie vill att Christy ger honom en chans.
Amerikansk komediserie från 2015. S03E08. Dplay Premium.

Tisdag 8 mars 21.55

Jimmy planerar att fira thanksgiving med en av de hetaste modellerna på Instagram, men hans planer får en törn när han stannar till vid Saras hus för ett litet besök och då känner sig hotad av att hennes ex-pojkvän, Bruce, har kommit tillbaka.
Skådespelare: John Stamos, Paget Brewster, Josh Peck, Ravi Patel, Christina Milian, Bob Saget. Amerikansk komediserie från 2015. S01E08. Dplay Premium.

OS-kval fotboll damer: Holland-Sverige

Onsdag 9 mars 19.00

Direktsändning OS-kval Holland - Sverige. Matchen spelas på Sparta Stadion Het Kasteel. Pia Sundhages Sverige har chansen att ta en plats i fotbollsturneringen i sommarens OS i Rio de Janeiro. Det krävs seger i den här miniturneringen som spelas i Holland 2-9 mars. Utöver Sverige är Norge, Holland och Schweiz med och slåss om platserna. Dplay Premium.

Ändrad starttid: Grey’s Anatomy

Onsdag 9 mars 21.30

April och Jacksons förhållande är i fokus i återblickar på deras tid tillsammans, från första förälskelsen till den komplicerade situation de befinner sig i. Samtidigt följer vi en av Jacksons patienter.

Amerikansk dramaserie från 2015-16.
Originaltitel: Grey's Anatomy. S12E11. Dplay Premium.

Nästa vecka sänds Grey’s Anatomy som vanligt 21.00 och Code Black 21.55.

Onsdag 9 mars 22.25

Jesse kämpar för sitt liv efter att ha drabbats av en hjärtattack och Leanne är rädd att förlora honom. Mario ber de andra att täcka upp för honom när han trotsar Neals order att inte lämna sjukhuset och beger sig ut och letar efter en patients son. S01E10. Dplay Premium.

American Crime

Onsdag 9 mars 23.25 (American Crime sänds ett dygn efter USA på Kanal 9 och Dplay)

Efter mordet på en Leyland-student måste hela samhället rannsaka sina handlingar. Sebastian stöttar Anne genom att lägga ut Leyland-skolans hemligheter på nätet och Chris står inför ett viktigt val.
Från Kanal 9 3 mars. Originaltitel: American Crime.
S02E09. American Crime finns även på Dplay och Kanal 9 ett dygn efter amerikansk sändning. Dplay Premium.

Torsdag 10 mars 20.00

De fem bästa ninjorna från region Malmö går direkt till den stora Ninja Warrior-finalen, där totalt 25 finalister gör upp om titeln. Men vägen dit är brant, mörk, hög, svajig och – inte minst – kantad av knepiga hinder. Sydsveriges mest vältränade atleter anstränger sig till det yttersta för att klara av den tuffa banan i regionsfinalen.

Programledare: Adam Alsing. Medverkande: Karin Frick, Mårten Nylén. Svensk tävlingsserie från 2015. S02E06. Gratis på Dplay.

Torsdag 10 mars 21.00

Barry är hemma hos Stein för att hämta pengar, men när Stein inte har tillräckligt att ge honom tar han Steins och Kattis tavlor. Lukas vaktar barnen, Gustav får besök av Jill och de tar ecstasy tillsammans. Sonja söker upp Broman för att personligen ge honom pengarna.

Svensk thrillerserie från 2016. Syntolkas. S01E04. Gåsmamman sänds även lördagar 22.00. Gratis på Dplay.

Law & Order: Special Victims Unit

Torsdag 10 mars 22.00

Benson tas som gisslan när hon försöker stoppa ett våldsamt inbrott i ett hem.
Amerikansk kriminalserie från 2015. S17E11.

Film: Matte söker husse

Fredag 11 mars 22.00

Den vackra, frånskilda förskoleläraren Sarah Nolan tvivlar på att hon någonsin ska finna Den Rätte. Hon är hopplöst dejtlös, ända tills hennes syster lägger ut en kontaktannons på en dejtingsajt i hennes ställe. Nu kan hon plötsligt välja och vraka. Men den ena katastrofala dejten följs av den andra, till hon möter Jake. Han är snygg och smart, men Sarah tycker att han är lite väl intensiv, så hon ger honom nobben.
Skådespelare: Diane Lane, John Cusack, Elizabeth Perkins, Dermot Mulroney. Regi: Gary David Goldberg. Amerikansk romantisk komedifilm från 2005. Originaltitel: Must Love Dogs.

Film: Zodiac

Lördag 12 mars 23.00

En seriemördare som kallar sig Zodiac härjar i San Francisco-trakten. Han retar polisen med brev och kryptiska meddelanden. Robert Graysmith är en serietecknare som arbetar för San Francisco Chronicle. Hans egendomliga sätt irriterar Paul Avery, en reporter som dricker för mycket. De två blir vänner tack vare ett gemensamt intresse: Zodiac-mördaren. Graysmith blir besatt av fallet medan Averys tillvaro förfaller på grund av alkoholen. Men Graysmiths besatthet att hitta Zodiac går ut över hans jobb och familj.
Skådespelare: Jake Gyllenhaal, Robert Downey Jr, Mark Ruffalo. Regi: David Fincher.
Amerikansk thrillerfilm från 2007.

Söndag 13 mars 20.00

Bill tar med Will till affären för att handla till hans skolluncher. Jen och Zoe får naglarna fixade och klipper sig inför skolstarten.
Medverkande: Jennifer Arnold, Bill Klein.
Amerikansk realityserie från 2016. S08E02. Dplay Premium.

Film: Get smart

Söndag 13 mars 21.00

Maxwell Smart är en nybörjaragent som allt som oftast är ute på både hal is och djupt vatten - och alltid hittar en halsbrytande lösning. Här ställs han och den vackra Agent 99 mot den ondskefulla organisationen KAOS och dess lömska kärnvapenplaner.
Skådespelare: Steve Carell, Anne Hathaway, Bill Murray, Dwayne Johnson, James Caan. Regi: Peter Segal. Amerikansk actionkomedifilm från 2008

Vecka 11

Måndag 14 mars 20.00

Karin drabbas av en mycket aggressiv cancer och avlider bara veckor efter att sjukdomen upptäckts. Kvar står 18-åriga dottern Jainey som mitt i sorgen och chocken över sin älskade mammas död plötsligt måste klara av att sköta om ett hem, ta hand om bankpapper och betala räkningar. Hon har inga släktingar att vända sig till och är helt ensam i den nedgångna lägenheten i Rågsved. Kylskåpet är trasigt, köket är gammalt och tapeter och färg flagnar från väggarna. Hon vill gärna bo kvar i sitt och mammans hem, men bostaden behöver rustas upp och Jainey, som går i gymnasiet, har inte råd att renovera. Sofias änglar kommer dit för att hjälpa henne att få en så fin nystart i livet som möjligt.

Programledare: Mattias Särnholm, Johnnie Krigström, Sofia Wistam.
Svensk livsstilsserie från 2016. S06E07. Gratis på Dplay.

Måndag 14 mars 21.00

BAU-teamet åker till Detroit och utreder flera händelser där kroppar har införlivats i makaber graffitikonst. De misstänker att en svårfångad men ökänd gatukonstnär kan vara gärningsmannen. Dr Lewis kämpar för att få balans mellan sitt arbete och relationen med fästmannen.
Skådespelare: Thomas Gibson, AJ Cook, Joe Mantegna, Matthew Gray Gubler, Shemar Moore, Kirsten Vangsness, Aisha Tyler. Amerikansk thrillerserie från 2014-2015. S11E05. Dplay Premium.

Måndag 14 mars 21.55

En oskyldig åskådare blir dödad när dussintals bankomater spottar ut pengar på gatan. Teamet utreder kuppen och får veta att den iscensattes av en verklig Robin Hood. Skådespelare: Patricia Arquette, Shad Moss, James Van Der Beek, Charley Koontz, Hayley Kiyoko, Ted Danson. Amerikansk dramathrillerserie från 2015. S02E10. Dplay Premium.

Tillbaka: Quantico

Måndag 14 mars 22.55

Alex blir förhörd av kongressen om terroristdådet. Samtidigt är hon övertygad om att Elias inte handlade på egen hand och är fast besluten att finna sanningen. I tillbakablicken på utbildningen kommer nya rekryter till Quantico och skapar friktion.

Skådespelare: Priyanka Chopra, Aunjanue Ellis, Jake McLaughlin, Yasmine Al Massri, Johanna Braddy, Tate Ellington, Graham Rogers.
Amerikansk dramaserie från 2015-16. S01E12, sänds 6 mars i USA. Vinteruppehållet sändes 4 januari på Kanal 5 och 13 december i USA. Dplay Premium.

Säsongsavslutning: Ullared

Tisdag 15 mars 20.00

I veckans avsnitt av Ullared börjar semestern lida mot sitt slut för många Ullaredsbesökare och många vill passa på att shoppa innan den beger sig hemåt. Jan inviger under pompa och ståt en ny äventyrsbana på campingen. Kjell filosoferar över framtiden i Ullared och hur varuhuset kan utvecklas. Hofors-systrarna Gunnel och Maritta shoppar grejer till sin kommande Gran Canaria-resa. De glada vännerna Maria och Maria har en toppendag i Ullared när de köper en keyboard och testar massagerummet. Och så lanserar Morgan och Ola-Conny två nya smaker av Morgans egna chipsmärke "Morgans chips". Svensk realityserie från 2015. Syntolkas. S07E10. Gratis på Dplay.

Ullared är slut för den här gången – nästa vecka startar Ullared – jakten på storsäljaren.

Tisdag 15 mars 21.00

Efter att ha varit tvungna att hantera en sjuk Sheldon, försöker Leonard, Penny och gänget unna sig en avkopplande Sheldon-fri helg, men naturligtvis går inget enligt planerna.

S09E13. Dplay Premium.

Tisdag 15 mars 21.30

Christys spirande förhållande med Fred blir svårare och svårare för Candace att hantera. Men Bonnie njuter av förmånerna som följer med av att Christy är ihop med en rik man.
Amerikansk komediserie från 2015. S03E09. Dplay Premium.

Tisdag 15 mars 21.55

Jimmy anställer Gerald som ny värd på sin restaurang och ger honom en snabbkurs i gästvänlighet. Vanessa lär Sara hur man tar sexiga bilder för Bruce.
Skådespelare: John Stamos, Paget Brewster, Josh Peck, Ravi Patel, Christina Milian, Bob Saget. Amerikansk komediserie från 2015. S01E09. Dplay Premium.

Arga snickaren VIP

Onsdag 16 mars 20.00

Tommy Nilsson bor med sambon Linda och deras son Tim i ett på ytan mysigt hus norr om Stockholm. Men huset är fullt av skavanker och problem. Väggarna i Tims rum är översållade med hål och garaget liknar mer ett skrotupplag än en plats där man parkerar bilar. Tyvärr har paret fler ursäkter till att inte ta tag i problemen än Tommy har haft hitlåtar. När Anders Öfvergård anländer inser han att arbetet med Tommys hus kommer kräva mycket tålamod, stort engagemang och en ännu större container. S01E06. Gratis på Dplay.

Grey’s Anatomy

Onsdag 16 mars 21.00

En patient från Merediths allra första operation som AT-läkare kommer till Grey Sloan Memorial-sjukhuset med en ny aneurysm, och Amelia tar sig an henne. Maggie misstänker att Richard känner till hennes förhållande med Andrew.

Amerikansk dramaserie från 2015-16.
Originaltitel: Grey's Anatomy. S12E12. Dplay Premium.

Onsdag 16 mars 21.55

Läkarna hamnar själva i livsfara när de kommer till en stor olycka med flera fordon inblandade på en motorväg som är insvept i tjock dimma. Jesses självförtroende är uselt efter hans hjärtattack, medan Carlas tillstånd blir värre. S01E11. Dplay Premium.

Säsongsavslutning: American Crime

Onsdag 16 mars 23.50 (American Crime sänds ett dygn efter USA på Kanal 9 och Dplay)

Sebastian blir chockad när han inser att någon annan lägger ut meddelanden och mail som Leyland-familjer skickat om övergreppet på Taylor. Dan och Steph försöker hantera att Becca arresterats efter att det framkommit att hon sålt droger till Taylor. Chris fattar sitt beslut om framtiden på Marshall.
Från Kanal 9 10 mars. Originaltitel: American Crime.
S02E10. American Crime finns även på Dplay och Kanal 9 ett dygn efter amerikansk sändning. Dplay Premium.

Torsdag 17 mars 20.00

Mellansveriges vassaste atleter, region Karlstad, gör upp om de åtråvärda platserna i regionsfinalen. De är alla vältränade och laddade, men kvalbanan är allt annat än en barnlek. Mjölksyran bränner i armarna och minsta slarv eller snedsteg innebär att Ninja Warrior-äventyret är över. Och en av förhandsfavoriterna får sitt livs chock när en gammal deltagare plötsligt rusar in framför honom i banan och bjuder på en mycket överraskande show.

Programledare: Adam Alsing. Medverkande: Karin Frick, Mårten Nylén. Svensk tävlingsserie från 2015. S02E07. Gratis på Dplay.

Torsdag 17 mars 21.00

Sonja fortsätter sökandet efter Majoren. Polisen berättar för Niklas att Sonja umgås med Broman. Sonjas sökande leder henne mot Norge. Kattis övertalar Sonja att gå ut och fira Hannas födelsedag på Bromans restaurang.

Svensk thrillerserie från 2016. Syntolkas. S01E05. Gåsmamman sänds även lördagar 21.30. Gratis på Dplay.

Säsongsuppehåll: Law & Order: Special Victims Unit

Torsdag 17 mars 22.00

Ett dunkelt fall av dejtvåldtäkt med många motstridiga uppgifter förstör framtiden för två gymnasieelever.
Skådespelare: Mariska Hargitay, Kelli Giddish, Tracy Ice-T Marrow, Peter Scanavino, Raúl Esparza. Amerikansk kriminalserie från 2015. S17E12.

Law & Order: Special Victims Unit går på säsongsuppehåll och sjuttonde säsongen är tillbaka längre fram.

Film: Bad boys II

Fredag 18 mars 22.00

Knarkspanarna Mike Lowrey och Marcus Bennett försöker stoppa inflödet av drogen ecstasy till Miami. Spåren leder till en ny knarkkung som vill ta över drogtrafiken och det har lett till ett mindre krig i den undre världen. Under tiden hettar det till mellan Mike och Syd, Marcus syster.
Skådespelare: Will Smith, Martin Lawrence, Gabrielle Union, Peter Stormare. Regi: Michael Bay.
Amerikansk actionfilm från 2003.

Film: Hollywood gigolo

Lördag 19 mars 22.30

Deuce Bigalow är lågavlönad akvarierengörare och betraktas som ett riktigt bottennapp. Som tur är tycker han om fiskar och han ser dem som sina bästa vänner. Just därför får han förtroendet att sköta om en framgångsrik gigolos dyrbara akvarium när denne reser bort. En mindre brand, ett vattenläckage och ett antal sönderslagna antikviteter senare är katastrofen ett faktum. Deuce ser bara en utväg för att snabbt finansiera skadorna i lägenheten. Att själv bli gigolo.
Skådespelare: Rob Schneider, Eddie Griffin, William Forsythe, Gail O'Grady, Amy Poehler. Regi: Mike Mitchell. Amerikansk komedifilm från 1999. Originaltitel: Deuce Bigalow: Male Gigolo.

Söndag 20 mars 20.00

Will och Zoe har simlektion. Jen undervisar brandmän och får en inbjudan att besöka brandstationen med familjen.
Medverkande: Jennifer Arnold, Bill Klein.
Amerikansk realityserie från 2016. S08E03. Dplay Premium.

Film: Thor: The Dark World

Söndag 20 mars 21.00

Nu tvingas Thor kämpa för att rädda Jorden och De nio världarna från en mystisk fiende som föregår universum självt. Thor kämpar för att återställa ordningen i kosmos. Men en forntida art ledda av den hämndlystne Malekith återvänder för att försätta hela universum i mörker. Thor måste nu inleda sin hittills farligaste och personligaste resa, en resa som återförenar honom med Jane Foster. Han kommer att bli tvungen att offra allt för att rädda oss alla.
Skådespelare: Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Stellan Skarsgård, Anthony Hopkins. Regi: Alan Taylor.
Amerikansk actionäventyrfilm från 2013.

Vecka 12

Måndag 21 mars 20.00

Sommaren 2012 ger sig trebarnspappan Christoffer ut på den första åkturen med sin nya motorcykel. I en korsning förlorar han kontrollen över motorcykeln och han kör in i en stolpe och slungas iväg 30 meter. Han drabbas av fem hjärnblödningar och frakturer över hela kroppen och ligger i respirator i flera månader. Men han överlever.
Kort före olyckan hade Christoffer tagit över sitt barndomshem och påbörjat en omfattande renovering. Nu är huset en byggarbetsplats som är livsfarlig för hans barn. Själv vill han inget annat än att färdigställa bygget, men hans svåra skador och ständiga smärta hindrar honom. Sofias änglar kommer till Prässebo för att se till att Christoffer kan få leva med sina barn i en trygg och säker miljö.

Programledare: Mattias Särnholm, Johnnie Krigström, Sofia Wistam.
Svensk livsstilsserie från 2016. S06E08. Gratis på Dplay.

Måndag 21 mars 21.00

En kvinna mördas i en liten stad i Florida där alla invånare är sexbrottslingar, och det gör att BAU-teamet har ett stor antal misstänkta. Dessutom får Lewis en karriärmöjlighet som kan ta henne bort från BAU.
Skådespelare: Thomas Gibson, AJ Cook, Joe Mantegna, Matthew Gray Gubler, Shemar Moore, Kirsten Vangsness, Aisha Tyler. Amerikansk thrillerserie från 2015. S11E06. Dplay Premium.

Säsongsuppehåll: CSI: Cyber

Måndag 21 mars 21.55

Cyber-teamet utreder vad som verkar vara ett intrång i flygtrafikledningens kommunikationssystem, då försvinner ett plan i tomma intet och teamet dras in i världens första fall av online-flygplanskapning. Skådespelare: Patricia Arquette, Shad Moss, James Van Der Beek, Charley Koontz, Hayley Kiyoko, Ted Danson. Amerikansk dramathrillerserie från 2015. S02E11. Dplay Premium.

CSI Cyber går på säsongsuppehåll och andra säsongen fortsätter längre fram.

Quantico

Måndag 21 mars 22.55

Alex och en annan agent hamnar i fara när de tvingas avslöja hemligstämplad information. På skolan tränar de blivande agenterna på att arbeta med civila uppgiftslämnare.

Amerikansk dramaserie från 2016. S01E13, sänds 13 mars i USA. Dplay Premium.

Säsongsstart: Ullared – jakten på storsäljaren

Tisdag 22 mars 20.00

Succén Ullared - jakten på storsäljaren är tillbaka! Ännu en gång gäller det att hitta en ny uppfinning som kan bli Ullareds nästa försäljningssuccé. I säsongspremiären kommer vi stöta på allt från dragkedjelagare till pipmattor. Vi får också se upplösningen på duellen mellan två flugsmällor. Allt, fortfarande, under ledning av Ullareds fd koncern-VD och legendar – Boris Lennerhov. Gratis på Dplay.

Tisdag 22 mars 21.00

Sheldon blir glad när hans mormor kommer på besök, men hans upphetsning dämpas snabbt när hon hamnar på kollisionskurs med Amy. Raj träffar en ny tjej i serietidningsbutiken och han börjar ifrågasätta sitt förhållande med Emily.

S09E14. Dplay Premium.

Tisdag 22 mars 21.30

För att undvika sin ex-pojkvän drar Bonnie med sig Christy på ett AA-möte, bara för att springa på sin före detta flickvän, Jeanine.
Amerikansk komediserie från 2015. S03E10. Dplay Premium.

Tisdag 22 mars 21.55

Sara och Gerald får veta att Jimmy inte har varit hos läkaren på mer än 10 år och lurar iväg honom till husläkaren för en rutinmässig läkarundersökning, vilket resulterar i en oroande upptäckt. Gerald och Vanessa är nervösa inför Edies kommande operation, och Annelise och Ravi snubblar över Jimmys hemliga kassaskåp.
Skådespelare: John Stamos, Paget Brewster, Josh Peck, Ravi Patel, Christina Milian, Bob Saget. Amerikansk komediserie från 2015. S01E10. Dplay Premium.

Arga snickaren VIP

Onsdag 23 mars 20.00

Jessica Andersson bor tillsammans med sin son Liam i Trollhättan. Jessica är väldigt engagerad i sitt hem och har stora planer på vad som ska förändras och göras. Men trots stora planer blir det aldrig riktigt rätt. Jessica sprider ut sina saker över tre våningar för att de ska få plats. Samtidigt som hon själv inte har någonstans att ta vägen när Liam tar hem sina vänner. När Anders Öfvergård kommer dit märker han att det bakom Jessicas lugna yta finns en osäkerhet som ställer till det för henne. Det blir starten för fyra intensiva dagar av diskussioner, starka känslor och hårt arbete. S03E07. Gratis på Dplay.

Grey’s Anatomy

Onsdag 23 mars 21.00

Meredith och kollegorna åker till ett militärsjukhus för att genomföra en riskabel operation på en soldat med en svår tumör. På Grey Sloan är Andrew trött på att vara Maggies sämst bevarade hemlighet. Ett gäng cheerleaders ställer till kaos på akuten.

Amerikansk dramaserie från 2016.
Originaltitel: Grey's Anatomy. S12E13. Dplay Premium.

Onsdag 23 mars 21.55

När läkarna behandlar patienter från en kaotisk stor trafikolycka börjar ett triangeldrama byggas upp mellan Mario, Angus och Heather. Malaya får veta att Carla är på sjukhuset och då trotsar hon Carlas vilja och stannar hos henne under födseln av hennes bebis. S01E12. Dplay Premium.

Förra veckan tog andra säsongen av American Crime slut. Håll tummarna för att det blir en tredje säsong.

Torsdag 24 mars 20.00

Det har dragit ihop sig till regionsfinal för Mellansveriges vassaste atleter. De fem bästa från region Karlstad tar sig vidare till den stora finalen, och Ninja-experten Mårten Nylén är imponerad av vad han ser. Så imponerad att han tror att övriga regioner kommer att få det tufft i finalen. Men mörkret har fallit över banan och det är lätt att missbedöma både avstånd och svårighetsgrad.

Programledare: Adam Alsing. Medverkande: Karin Frick, Mårten Nylén. Svensk tävlingsserie från 2015. S02E08. Gratis på Dplay.

Torsdag 24 mars 21.00

Nina är försvunnen. Har hon rymt eller blivit kidnappad? Sonja har berättat för Lukas vad Stein har gjort och Lukas söker upp honom. Broman misstänker att Sonja vet vem Majoren är.

Svensk thrillerserie från 2016. Syntolkas. S01E06. Gåsmamman sänds även lördagar 21.30. Gratis på Dplay.

Film: Gangster Squad

Torsdag 24 mars 22.00

I slutet av 40-talet kontrolleras ett korrupt Los Angeles helt av maffialedaren Mickey Cohen. För att förgöra Cohens imperium tillsätts en hemlig styrka inom Los Angeles-polisen ledd av Sgt John O Mara och Jerry Wooters. De måste ta till alla metoder för att befria staden från det farliga gangstergänget.
Skådespelare: Sean Penn, Ryan Gosling, Emma Stone, Josh Brolin. Regi: Ruben Fleischer.
Amerikansk actiondramafilm från 2013. Originaltitel: Gangster Squad.

Premiär: The real O’Neals

Fredag 25 mars 17.35

Sammanhållningen hos familjen O'Neal både stärks och utsätts för påfrestningar när den yngste sonen berättar för sina föräldrar att han är homosexuell.
Skådespelare: Jay R Ferguson, Noah Galvin, Martha Plimpton, Matt Shively, Bebe Wood. Amerikansk komediserie från 2016. S01E01. Komediserien startade 2 mars i USA.

Film: Gladiator

Fredag 25 mars 22.00

Den blivande kejsaren Commodus tänker mörda den tappre general Maximus och hans familj. Maximus lyckas fly men kommer hem och finner sin familj avrättad. Maximus tas till fånga som slav och blir tvungen att kämpa för sitt liv som gladiator. Maximus enda önskan är att ta hämnd på Commodus.
Skådespelare: Russell Crowe, Joaquin Phoenix, Connie Nielsen, Oliver Reed, Derek Jacobi, Richard Harris. Regi: Ridley Scott.
Amerikansk actiondramafilm från 2000.

Familjefilm: Röjar-Ralf

Lördag 26 mars 18.05

Röjar-Ralf längtar efter att vara lika omtyckt som sitt spels perfekta hjälte, Fixar-Felix. Problemet är att ingen tycker om en skurk. Men de älskar hjältar, så när ett nytt spel dyker upp där tuffingen Sergeant Calhoun har huvudrollen ser Ralf sin biljett till hjältedom och lycka. Han smiter in i spelet med en enkel plan, att vinna en medalj. Men snart har han förstört allt och av misstag släppt lös en dödlig fiende som hotar alla spel i spelhallen. Ralfs enda hopp är Vanilja von Sockertopp.
Regi: Rich Moore. SVENSKT TAL.
Amerikansk animerad äventyrsfilm från 2012. Originaltitel: Wreck-It Ralph.

Film: Dödligt vapen

Lördag 26 mars 22.30

Martin Riggs och Roger Murtaugh är två Vietnamveteraner som är poliser i Los Angeles. Men där slutar likheterna. Murtaugh är en sansad, respekterad familjefar. Riggs anses av kollegorna vara obalanserad på gränsen till galenskap. Nu är de partners som ska undersöka ett fall av omfattande internationell knarksmuggling. De måste samarbeta - mot alla odds.
Skådespelare: Mel Gibson, Danny Glover, Gary Busey, Mitchell Ryan. Regi: Richard Donner.
Amerikansk actionfilm från 1987. Originaltitel: Lethal Weapon.

Familjefilm: Madagascar 3

Söndag 27 mars 18.15

Alex, Marty, Gloria och Melman försöker fortfarande ta sig hem till sitt älskade New York, men först måste de hitta pingvinerna. De lämnar Madagaskar och tar sig till Monte Carlo där de drar på sig alldeles för mycket uppmärksamhet och hittar både pingvinerna, aporna och kung Julien. Men hur ska ett lejon, en zebra, en flodhäst, en giraff, fyra pingviner, två apor och tre lemurer ta sig igenom Europa? Med tullen i hälarna ansluter de till en kringresande cirkus för att äntligen få komma hem.
Regi: Eric Darnell, Tom McGrath. SVENSKT TAL.Amerikansk animerad komedifilm från 2012. Originaltitel: Madagascar 3: Europe's Most Wanted.

Söndag 27 mars 20.00

Efter ett besök på Houstons barnmuseum fokuserar Bill på den stora hundmodevisningen som hans djuraffär ska hålla.
Medverkande: Jennifer Arnold, Bill Klein.
Amerikansk realityserie från 2016. S08E04. Dplay Premium.

Film: Djävulen bär Prada

Söndag 27 mars 21.00

Andrea Sachs är en småstadstjej som kommer till New York och drömmer om att jobba i tidningsbranschen. Hon tror att hon äntligen är på rätt väg när hon lyckas få det eftertraktade jobbet som assistent till Miranda Priestly, chefredaktör på en av världens ledande modetidningar. Men Miranda visar sig vara chefen från helvetet och Andrea måste snart bestämma sig om hon är villig att sälja sin själ till djävulen för att nå sina drömmar.
Skådespelare: Anne Hathaway, Meryl Streep, Emily Blunt, Stanley Tucci, Adrian Grenier. Regi: David Frankel. Amerikansk dramakomedifilm från 2006. Originaltitel: Devil Wears Prada, The.