Kanal 5 sänder Kristallennominerad Zlatan-dokumentär

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2015 13:56 CEST

Förra hösten hyllades den av tittarna och i pressen. I veckan uppmärksammades den med två nomineringar till Kristallengalan. Nu visar Kanal 5 "Ibrahimović – från Rosengård med mer än ett mål" på nytt inför Sveriges kommande EM-kvalmatcher mot Ryssland och Österrike i september.

När Kristallengalan i tisdags presenterade nomineringarna till årets tv-gala kom Ibrahimović – från Rosengård med mer än ett mål med i två kategorier. Utöver Årets dokumentärprogram nominerades även huvudpersonens pappa Šefik Ibrahimović i den nya kategorin Årets tv-personlighet.

I anslutning till att Zlatan och svenska landslaget spelar viktiga EM-kvalmatcher i början av september får tittarna en ny möjlighet att se dokumentären om Sveriges lagkapten. Kanal 5 sänder del 1 onsdagen 2 september klockan 20.00 och del 2 en vecka senare, onsdagen 9 september klockan 20.00.

Kanal 5 direktsänder Sveriges EM-kvalmatcher mot Ryssland och Österrike 5 respektive 8 september.

Titel: Ibrahimović – från Rosengård med mer än ett mål
Engelsk titel: Ibrahimović – with more than one goal
Exekutiv Producent: Calle Jansson
Producent och regissör: Tomas Axelsson