Pressmeddelande   •   Sep 11, 2014 13:10 CEST

Lördag 11 oktober är Saturday Night Live tillbaka i Kanal 9. I första avsnittet tar Chris Pratt hand om värdskapet och Ariana Grande står för musiken.

Söndag 12 oktober 21.00 är sjunde och sista säsongen av Sons of Anarchy tillbaka. Jax är inställd på hämnd efter att Gemma övertygat honom om att ett rivaliserande gäng är skyldiga till Taras död. Nya bilder finns - avsnittet kommer snart.

Måndag 15 sep – tor 18 sep 21.00

Adam Alsing och Pia Lykke leder höstens Big Brother. Deltagarna som är från både Sverige och Norge ska bo tillsammans i det lyxiga Big Brother-huset i 100 långa dagar. Dygnet runt är de bevakade av kameror som finns överallt i huset. Den som till slut vinner finalen tar hem den rekordstora prissumman på 1 miljon kronor.
Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E11-14. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Torsdag 18 sep 22.00

Direktsänd talkshow med Adam Alsing och Pia Lykke. Anhöriga och vänner till deltagarna samlas för att diskutera vad som pågår i huset. Några av deltagarna i programmet riskerar att bli utröstade.
Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke.
Svensk talkshow från 2014. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Lördag 20 sep 20.00

En förgiftad läkemedelsblandning tar livet av två bröder och teamet kämpar mot tiden för att hitta säljaren innan fler människor dör. S02E12.

Lördag 20 sep 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E15. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Lördag 20 sep 22.00

En misstänkt person från Murdochs förflutna genomför ett dödligt bedrägeri, varpå Murdoch iscensätter en utstuderad blåsning för att hon inte ska komma undan med mord igen. S07E13. Gratis på Kanal 9 Play.

Söndag 21 sep 21.00

Både Reese och Carter tvingas kämpa mot tiden. Reese försöker hjälpa en läkare att hämnas på mannen som gav honom ett långsamt verkande obotlig gift, medan Carter måste hjälpa Fusco som anklagas för mordet på sin partner, Stills. S02E20. Gratis på Kanal 9 Play.

Söndag 21 sep 22.00

Fiona kämpar med biverkningarna av medicinen hon tar. Resten av skolan ska utföra en ritual som kräver ett offer.  S03E08.

Måndag 22 sep – tor 25 sep 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E16-19. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Torsdag 25 sep 22.00

Lördag 27 sep 20.00

En fånge som är villkorligt frigiven kommer inte till sina obligatoriska rmöten och hans terapeut är orolig för hans mentala tillstånd. Teamet kallas in för att hitta honom innan något allvarligt händer. S02E13.

Lördag 27 sep 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E20. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Lördag 27 sep 22.00

Julia och Emily är med på en möhippa på en enslig ö som kanske är hemsökt. Samtidigt hamnar Murdoch och killarna från Station For i en curlingmatch med höga insatser.
S07E14. Gratis på Kanal 9 Play.

Söndag 28 sep 21.00

Efter tio dagars tystnad på grund av Decimaviruset tar Maskinen fram en VD för ett elektronikföretag, och Finch och Reese upptäcker snart att maskinen är engagerad i ett sista desperat försök att rädda sig själv.S02E21. Gratis på Kanal 9 Play.

Söndag 28 sep 22.00

Fiona försöker bilda en allians med Marie mot häxjägarna, medan Nan sätter Joan i kontakt med sin son som ligger i koma.S03E09.

Måndag 29 sep – tor 2 okt 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E21-24. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Torsdag 2 okt 22.00

Lördag 4 okt 20.00

En kropp hittas på en flott countryclub i ett lugnt område och under utredningen följer teamet ett pengaspår som är fullt av överraskningar. S02E14.

Major Crimes har uppehåll kommande vecka – återkommer om två veckor .

Lördag 4 okt 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E25. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Lördag 4 okt 22.00

Murdoch hamnar i centrum av ett nätverk av internationellt spionage och intriger efter mordet på USAs president McKinley i Buffalo. S07E15. Gratis på Kanal 9 Play.

Murdoch mysteries har uppehåll kommande vecka – återkommer om två veckor på nya sändningstiden 23.00.

Säsongsavslutning: Person of interest

Söndag 5 okt 21.00

Reese och Root får båda tillgång till Maskinen för att omintetgöra Decima. Men Root tillfångatar Finch som en del i sin plan att hitta Maskinen och släppa den fri. Under tiden försöker Carter hitta Cals mördare, och Finch drar sig till minnes vad som hände hans partner, Nathan Ingram.
S02E22. Gratis på Kanal 9 Play. Person of interest återkommer med den tredje säsongen längre fram.

Söndag 5 okt 22.00

Fiona tar in Stevie Nicks för att invagga en misstänkt i en falsk känsla av trygghet. Nan får veta vad som hände med hennes pojkvän Luke. S03E10.

Måndag 6 okt – tor 9 okt 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E26-29. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Torsdag 9 okt 22.00

EM-kval: Polen-Tyskland

Lördag 11 okt 20.00

Direktsändning Fotboll: Polen - Tyskland. EM-kvalmatch till EM i Frankrike 2016. I studion: Karin Frick och Hans Backe. Kommentatorer: Niklas Jarelind och Anders Svensson.
Programledare: Karin Frick. Medverkande: Hans Backe, Niklas Jarelind, Anders Svensson.
Originaltitel: Fotboll: EM-kval Polen - Tyskland.

När Kanal 9 sänder fotboll flyttar Big Brother till Kanal 11.

Major Crimes och Murdoch Mysteries är tillbaka nästa lördag.

Säsongsstart: Saturday Night Live

Lördag 11 okt 23.00

I den fyrtionde säsongstarten tar skådespelaren Chris Pratt (bla Guardians of the galaxy) hand om värdskapet och Ariana Grande hand om musiken.

Fyrtiosäsongsjubilerande liveshowen Saturday Night Live är tillbaka med aktuella gästvärdar och musikinslag.
Skådespelare: Vanessa Bayer, Kate McKinnon, Colin Jost, Bobby Moynihan, Cecily Strong, Taran Killam, Aidy Bryant, Jay Pharaoh.
Amerikansk humorserie från 2014. S40E01. Gratis på Kanal 9 Play. Säsongen startar på amerikanska NBC lördag 27 september. Nästa vecka och kommande lördagar sänds Saturday Night Live klockan 22.00.

EM-kval: Estland-England

Söndag 12 okt 17.45

Direktsändning Fotboll: Estland - England. EM-kvalmatch till EM i Frankrike 2016.
Originaltitel: Fotboll: EM-kval Estland - England.

Säsongsstart: Sons of Anarchy

Söndag 12 okt 21.00

I efterdyningarna av Taras död bestämmer Jax att hämnd är det viktigaste för klubben. S07E01.

American Horror Story: Coven

Söndag 12 okt 22.30 (obs starttiden!)

Fiona och Marie får en överraskning på Nans begravning när en oväntad besökare anländer. Myrtle hjälper Zoe att komma undan skolan. Cordelia gör det ultimata offret för att rädda skolan och sina elever. S03E11.

SBS Discovery TV:s Kanal 9 startade sina sändningar 2007 och riktar sig huvudsakligen till en manlig målgrupp med fascinerande, spännande och okomplicerad underhållning. Här samsas de största sitcom-serierna med världens mest omtalade dokumentärer och tv-dramer, attraktiv sport - och de största internationella motorprogrammen