Pressmeddelande   •   Sep 18, 2014 13:44 CEST

Seriestarter i oktober finns bifogade.

På torsdag 25 september 23.00 startar fjärde säsongen av Ikväll med Ylvis med bröderna Bård och Vegard Ylvisåker i Kanal 9. Gäst är självaste norska statsministern Erna Solberg. Dessutom lanseras nya videon "Trucker's hitch" som finns bifogad (se länk).

I vecka 42 är det fotboll både på måndagen och tisdagen i Kanal 9, vilket innebär att Big Brother tillfälligt flyttar till Kanal 11 både på måndagen och tisdagen.

Måndag 22 sep – tor 25 sep 21.00

Adam Alsing och Pia Lykke leder höstens Big Brother. Deltagarna som är från både Sverige och Norge ska bo tillsammans i det lyxiga Big Brother-huset i 100 långa dagar. Dygnet runt är de bevakade av kameror som finns överallt i huset. Den som till slut vinner finalen tar hem den rekordstora prissumman på 1 miljon kronor.
Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E16-19. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Torsdag 25 sep 22.00

Direktsänd talkshow med Adam Alsing och Pia Lykke. Anhöriga och vänner till deltagarna samlas för att diskutera vad som pågår i huset. Några av deltagarna i programmet riskerar att bli utröstade.
Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke.
Svensk talkshow från 2014. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Säsongsstart: Ikväll med Ylvis

Torsdag 25 sep 23.00

Förra hösten blev bröderna Bård och Vegard Ylvisåker världsberömda när deras video "The Fox" blev en viral succé. I tre säsonger hittills har bröderna Bård och Vegard Ylvisåker - populärt kallade bröderna Ylvis - roat och charmat den norska tv-publiken med upptåg och celebra gäster i sin livesända talkshow Ikväll med Ylvis (Ikveld med Ylvis). Nu är bröderna tillbaka med en fjärde säsong. Tillsammans med sidekickarna Calle Hellevang-Larsen  och Magnus Devold underhåller Ylvis-bröderna med sång, dans och lite galet.

I säsongsstarten lanserar Bård och Vegard sin nya låt, Truckers Hitch. Gäst är Norges statsminister Erna Solberg. Det blir även en skrämmande intervju med artisten Jenny Jensen. S04E01. Gratis på Kanal 9 Play.

Lördag 27 sep 20.00

En fånge som är villkorligt frigiven kommer inte till sina obligatoriska möten och hans terapeut är orolig för hans mentala tillstånd. Teamet kallas in för att hitta honom innan något allvarligt händer. S02E13.

Lördag 27 sep 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E20. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Murdoch mysteries

Lördag 27 sep 22.00

Julia och Emily är med på en möhippa på en enslig ö som kanske är hemsökt. Samtidigt hamnar Murdoch och killarna från Station For i en curlingmatch med höga insatser.
S07E14. Gratis på Kanal 9 Play.

Söndag 28 sep 21.00

Efter tio dagars tystnad på grund av Decimaviruset tar Maskinen fram en VD för ett elektronikföretag, och Finch och Reese upptäcker snart att maskinen är engagerad i ett sista desperat försök att rädda sig själv.S02E21. Gratis på Kanal 9 Play.

Söndag 28 sep 22.00

Fiona försöker bilda en allians med Marie mot häxjägarna, medan Nan sätter Joan i kontakt med sin son som ligger i koma.S03E09.

Måndag 29 sep – tor 2 okt 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E21-24. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Torsdag 2 okt 22.00

Torsdag 2 okt 23.00

Mer information kommer snart. S04E02. Gratis på Kanal 9 Play.

Lördag 4 okt 20.00

En kropp hittas på en flott countryclub i ett lugnt område och under utredningen följer teamet ett pengaspår som är fullt av överraskningar. S02E14.

Lördag 4 okt 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E25. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Murdoch mysteries

Lördag 4 okt 22.00

Murdoch hamnar i centrum av ett nätverk av internationellt spionage och intriger efter mordet på USAs president McKinley i Buffalo. S07E15. Gratis på Kanal 9 Play.

Murdoch mysteries har uppehåll kommande vecka – återkommer om två veckor på nya sändningstiden 23.00.

Säsongsavslutning: Person of interest

Söndag 5 okt 21.00

Reese och Root får båda tillgång till Maskinen för att omintetgöra Decima. Men Root tillfångatar Finch som en del i sin plan att hitta Maskinen och släppa den fri. Under tiden försöker Carter hitta Cals mördare, och Finch drar sig till minnes vad som hände hans partner, Nathan Ingram.
S02E22. Gratis på Kanal 9 Play. Person of interest återkommer med den tredje säsongen längre fram.

Söndag 5 okt 22.00

Fiona tar in Stevie Nicks för att invagga en misstänkt i en falsk känsla av trygghet. Nan får veta vad som hände med hennes pojkvän Luke. S03E10.

Måndag 6 okt – tor 9 okt 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E26-29. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Torsdag 9 okt 22.00

Torsdag 9 okt 23.00

Mer information kommer snart. S04E03 Gratis på Kanal 9 Play.

EM-kval: Polen-Tyskland

Lördag 11 okt 20.00

Direktsändning Fotboll: Polen - Tyskland. EM-kvalmatch till EM i Frankrike 2016. I studion: Karin Frick och Hans Backe. Kommentatorer: Niklas Jarelind och Anders Svensson.
Programledare: Karin Frick. Medverkande: Hans Backe, Niklas Jarelind, Anders Svensson.
Originaltitel: Fotboll: EM-kval Polen - Tyskland.

När Kanal 9 sänder fotboll flyttar Big Brother till Kanal 11.

Major Crimes och Murdoch Mysteries är tillbaka nästa lördag.

Säsongsstart: Saturday Night Live

Lördag 11 okt 23.00

I den fyrtionde säsongstarten tar skådespelaren Chris Pratt (bla Guardians of the galaxy) hand om värdskapet och Ariana Grande hand om musiken.

Fyrtiosäsongsjubilerande liveshowen Saturday Night Live är tillbaka med aktuella gästvärdar och musikinslag. Skådespelare: Vanessa Bayer, Kate McKinnon, Colin Jost, Bobby Moynihan, Cecily Strong, Taran Killam, Aidy Bryant, Jay Pharaoh, Kenan Thompson.
Amerikansk humorserie från 2014. S40E01. Gratis på Kanal 9 Play. Säsongen startar på amerikanska NBC lördag 27 september. Nästa vecka och kommande lördagar sänd Saturday Night Live klockan 22.00. Bilder och avsnitt kommer efter amerikansk sändning.

EM-kval: Estland-England

Söndag 12 okt 17.45

Direktsändning Fotboll: Estland - England. EM-kvalmatch till EM i Frankrike 2016.
Originaltitel: Fotboll: EM-kval Estland - England.

Säsongsstart: Sons of Anarchy

Söndag 12 okt 21.00

I efterdyningarna av Taras död bestämmer Jax att hämnd är det viktigaste för klubben. S07E01. Nya bilder finns på press.sbstv.se och  avsnittet kommer så snart vi fått det levererat.

American Horror Story: Coven

Söndag 12 okt 22.30 (obs starttiden!)

Fiona och Marie får en överraskning på Nans begravning när en oväntad besökare anländer. Myrtle hjälper Zoe att komma undan skolan. Cordelia gör det ultimata offret för att rädda skolan och sina elever. S03E11.

EM-kval: Island-Holland

Måndag 13 okt 20.30

Direktsändning Fotboll: Island-Holland. EM-kvalmatch till EM i Frankrike 2016. I studion: Karin Frick och Hans Backe. Kommentatorer: Niklas Jarelind och Anders Svensson.
Originaltitel: Fotboll: EM-kval Island-Holland. Kanal 9 Play Premium.

EM-kval: Danmark-Portugal

Tisdag 14 okt 20.00

Direktsändning Fotboll: Danmark-Portugal. EM-kvalmatch till EM i Frankrike 2016. I studion: Karin Frick och Hans Backe. Kommentatorer: Niklas Jarelind och Anders Svensson.
Originaltitel: Fotboll: EM-kval Danmark-Portugal. Kanal 9 Play Premium.

Onsdag 15 okt – tor 16 okt 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E33-34. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Torsdag 15 okt 22.00

Torsdag 15 okt 23.00

Mer information kommer snart. S04E04. Gratis på Kanal 9 Play.

Lördag 18 okt 20.00

Julsemestern avbryts för Major Crimes Division när en basebollscout hittas död i sin husbil. Gruppen utreder och avslöjar en komplicerad kidnappningshärva. Samtidigt öppnar sig Rusty för Dr Joe om sin mamma. S02E15.

Lördag 18 okt 21.00

Programledare: Adam Alsing, Pia Lykke. Svensk realityserie från 2014. S09E35. Så följer du Big Brother 2014 digitalt: Livesändning dygnet runt från huset via Kanal 9 Play Premium på bigbrother.se. Hela avsnitt gratis på Kanal 9 Play.

Lördag 18 okt 22.00

Gäster: Sarah Silverman, Maroon 5. Skådespelare: Vanessa Bayer, Kate McKinnon, Bobby Moynihan, Cecily Strong, Taran Killam, Aidy Bryant, Jay Pharoah, Colin Jost, Kenan Thompson, Kenan Thompson, Jay Pharoah, Colin Jost, Michael Che.
Amerikansk humorserie från 2014. S40E02. Gratis på Kanal 9 Play. Sänds i USA lördag 4 oktober. Bilder och avsnitt kommer efter amerikansk sändning.

Lördag 18 okt 23.00

En kinesisk dignitär blir mördad och Crabtree slår sig ihop med den huvudmisstänkte i hopp om att hitta den riktiga mördaren. S07E16. Gratis på Kanal 9 Play.

Sons of Anarchy

Söndag 19 okt 21.00

SAMCRO ska göra ett smutsigt jobb och bestämmer sig för att ta hjälp utifrån.

American Horror Story: Coven

Söndag 19 okt 22.15 (obs starttiden!)

Queenie försöker kontakta Papa Legba för att få veta vad som hänt Marie, och han berättar för henne att Delphine fick övertaget över hennes plågoande. Zoe och Kyle återvänder och Fiona säger farväl till Axeman. S03E12.

SBS Discovery TV:s Kanal 9 startade sina sändningar 2007 och riktar sig huvudsakligen till en manlig målgrupp med fascinerande, spännande och okomplicerad underhållning. Här samsas de största sitcom-serierna med världens mest omtalade dokumentärer och tv-dramer, attraktiv sport - och de största internationella motorprogrammen