Pressmeddelande   •   Jan 21, 2016 15:41 CET

Shameless femte säsong startar söndag 21 februari 22.50. Det är sommar i Chicago och Fiona jobbar på Patsys Pies och försöker hantera det faktum att hon är kär i sin äldre chef. Lip lämnar college för sommaren och försöker passa in bland sina gamla Southside-kompisar. Frank har ett nytt hemligt projekt på gång.

Missa inte att The Walking Dead kommer att finnas ett dygn efter att det slutat i USA på Dplay och Kanal 9, med chans att se avsnitten som vanligt vid tiotiden på söndagar om man orkar vänta. Första avsnittet efter vinterdvalan heter No way out.

Torsdag 21 januari 23.20

En nyhetsartikel publiceras och familjen LaCroix måste hantera att sonen Kevin namnges som gärningsman. Anne hamnar på defensiven när artikeln publiceras, och nya bevis kommer fram som reser frågor om vad som egentligen hände vid övergreppet på Taylor.

En high school-pojke i Indianapolis anklagar flera spelare i en fin privatskolas basketlag för att ha begått sexuella övergrepp mot honom, och tagit bilder och lagt ut dem på nätet.
Amerikansk dramaserie från 2016. Sänds 20 januari i USA.
Även Kanal 5 28/1 22.00.
S02E03. American Crime finns på Dplay.se och Kanal 9 ett dygn efter amerikansk sändning och sänds en vecka senare även på Kanal 5 22.00.

Säsongsuppehåll: Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D (dubbelavsnitt)

Söndag 24 januari 21.00

Wards kamp för att få hämnd gör att SHIELD-teamet tvingas ner på knä. och Coulson visar att han gör allt för för att slå tillbaka. S.H.I.E.L.D och Hydra kämpar mot varandra i en strid som kommer att förändra Coulsons värld för evigt. Medan Daisy och hennes team av Inhumans kämpar för att hålla Hydra i schack ska Coulson och Fitz ta en livsfarlig risk.
Amerikansk Sci-Fi thrillerserie från 2015. S03E09-10.

Nu är vi ikapp med Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D som gått på vinteruppehåll i USA. Säsongen planeras återvända i mars i USA och i april på Kanal 9.

Film: Red Eye

Måndag 25 januari 21.00

Lisa Reisnert hatar att flyga men kliver ändå ombord på nattflyget till Miami. Det börjar bra för Lisas del. Till sin förtjusning upptäcker hon att hon fått platsen bredvid Jackson Rippner, samme man som hon småflörtat med i flygplatsens bar. Men det som först verkar vara ett sammanträffande visar sig snart vara noggrant planlagt. Bara minuterna efter att planet lämnat startbanan visar Jackson upp sitt rätta jag.
Skådespelare: Rachel McAdams, Cillian Murphy, Brian Cox, Tina Anderson, Jason Bartley. Regi: Wes Craven. Originaltitel: Red Eye.

Film: Lock Up

Tisdag 26 januari 21.00

Mönsterfången Frank har bara sex månader kvar på sitt straff när en gammal fiende till honom blir fängelsedirektör. Frank placeras i isoleringscell och den nye fängelsedirektören gör hans tillvaro till ett helvete. Fängelsedirektören försöker knäcka Frank och vill hindra honom från att någonsin bli fri.
Skådespelare: Sylvester Stallone, Donald Sutherland, John Amos. Regi: John Flynn.
Amerikansk actionfilm från 1989. Även idag. Originaltitel: Lock Up.

Film: Total Recall

Onsdag 27 januari 21.00

Det är år 2075. Douglas Quaid jagas ständigt av samma dröm om planeten Mars. När han köper semesterminnen på Rekall Inc går något väldigt fel. Han upptäcker att hans liv inte finns, att alla hans minnen är falska och att han egentligen var en hemlig agent som kämpade emot den onda regimen på Mars.
Skådespelare: Arnold Schwarzenegger, Sharon Stone, Rachel Ticotin. Regi: Paul Verhoeven. Även idag. Originaltitel: Total Recall.

Onsdag 27 januari 23.20

Norska bröderna Bård och Vegard Ylvisåker är tillbaka med en ny, femte säsong av sin show. Talkshowen sänds live i Norge och kommer till Kanal 9 ett dygn senare. S05E04.

Film: Deep Impact

Tordag 28 januari 21.00

En komet är på väg genom rymden och kommer att kollidera med Jorden och utrota hela mänskligheten. Enda chansen är att skjuta upp en raket med en kärnladdning mot kometen för att få den att ändra bana. Människorna förbereder sig inför den eventuella förintelsen.
Skådespelare: Robert Duvall, Téa Leoni, Elijah Wood, Vanessa Redgrave, Morgan Freeman. Regi: Mimi Leder. Amerikansk actiondramafilm från 1998. Originaltitel: Deep Impact.

Torsdag 28 januari 23.25

När det uppdagas att DNA hittats på Taylors kläder, förbereder sig basketspelarnas föräldrar och skolledningen inför en närgången utredning. Eric tvingas erkänna något och Taylor försöker återgå till ett vanligt liv när han börjar i en kommunal skola.

Amerikansk dramaserie från 2016. Sänds 27 januari i USA.
Även Kanal 5 4 februari 22.00.
S02E04. American Crime finns på Dplay.se och Kanal 9 ett dygn efter amerikansk sändning och sänds en vecka senare även på Kanal 5 22.00.

Lördag 30 januari 20.00

När ägarna till ett företag som sysslar med kött mördas måste agent Kate Moretti jobba under täckmantel. S03E12.

Tillbaka: Saturday Night Live

Lördag 30 januari 23.00

Säsong 41 fortsätter med gästande värden Adam Driver och musikgästen Chris Stapleton. S41E10.

Säsongsstart: Person of Interest

Söndag 31 januari 21.00

Tvingade att anta nya identiteter som skapats av Root, försöker teamet anpassa sig till sina nya liv. Men en del tycker att det är svårt att bortse från Maskinens nummer, vilket gör att de alla riskerar att bli upptäckta av Samaritan.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman.
Amerikansk actiondramaserie från 2014-2015. S04E01.

Film: Ocean’s Eleven

Gentlemannatjuven Danny Ocean har inte varit på fri fot mer än 24 timmar förrän han har en ny plan på gång. Han tänker råna Las Vegas största kasinon, vilka ägs av den hänsynslöse Terry Benedict. Bytet är 150 miljoner dollar i kontanter. Danny Ocean kan dock inte klara av denna gigantiska kupp ensam. Han behöver tio medarbetare. De bästa i branschen.
Skådespelare: George Clooney, Brad Pitt, Julia Roberts, Andy Garcia. Regi: Steven Soderbergh.
Amerikansk thrillerfilm från 2001.

Film: Tango & Cash

Ray Tango och Gabriel Cash är två rivaliserande narkotikadetektiver. De är mycket framgångsrika men tål inte varandra. Gangsterkungen Yves Perret ogillar skadorna Tango och Cash orsakar honom och gillrar därför en fälla och får dem fällda för mord. Bakom galler inser de båda fienderna att de måste samarbeta för att bli rentvådda.
Skådespelare: Sylvester Stallone, Kurt Russell, Teri Hatcher, Jack Palance, Brion James, James Hong. Regi: Andrei Konchalovsky.
Amerikansk actionfilm från 1989.

Säsongsstart: Grand Designs

Onsdag 3 februari 21.00

Perfektionistens bungalow. I säsongsstarten träffar Kevin fyrabarnspappan Clinton Dall som planerar att bygga det största hemmet i Grand Designs historia. Clinton är perfektionist och beredd att offra nästan vad som helst för att få det spektakulära bygget att följa hans vision.

Mästerlige designern och programledaren Kevin McCloud besöker människor redan på idéstadiet för att prata om deras dröm om ett nytt hem. Tillsammans med Kevin följer vi sedan projektets gång och upptäcker fallgropar, hinder och oväntade glädjeämnen. Till sist kan Kevin kliva in i det färdiga huset och se om drömmarna besannats eller om verklighetens krassa blekhet fått kompromissa med ursprungsidén. Programledare: Kevin McCloud.
Brittisk livsstilsserie från 2015. S13E01.

Onsdag 3 februari 22.35

Norska bröderna Bård och Vegard Ylvisåker är tillbaka med en ny, femte säsong av sin show. Talkshowen sänds live i Norge och kommer till Kanal 9 ett dygn senare. S05E05.

Film: Terminator 2

Tordag 4 februari 21.00

I ett framtidssamhälle skall unge John Connor bli ledare för de överlevande i kampen mot robotarmén. Men för att förhindra detta sänder robotarna en maskin för att eliminera den blivande ledaren. John och hans mamma får oväntad hjälp av en annan robot i den brutala kampen. I rollerna: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Edward Furlong, Robert Patrick. Regi: James Cameron. Originaltitel: Terminator 2: Judgement Day.

American Crime

Efter att Eric tvingats prata öppet om sin sexualitet, måste Taylor försvara sina handlingar under festkvällen i förhör med polisen Anne kämpar med insikten att hennes son är gay och på Marshall-skolan tar Chris hand om en incident som kan ha rasistiska förtecken..
Amerikansk dramaserie från 2016. Sänds 3 februari i USA.
Även Kanal 5 11 februari 22.00.
S02E05. American Crime finns på Dplay.se och Kanal 9 ett dygn efter amerikansk sändning och sänds en vecka senare även på Kanal 5 22.00.

Nya avsnitt: Perception

Pierce och Moretti utreder morden på en bangladeshisk diplomat och en Chicago-reporter. Moretti kämpar samtidigt med förberedelserna inför sitt kommande bröllop med Donnie, och vänder sig till Pierce för att få hjälp. S03E13.

Gäst: Ronda Rousey och musik Selena Gomez. S41E11.

Person of Interest

Finch vägrar vara med i jakten på nya nummer, men hans intresse väcks när Reese får veta att nästa uppdrag är en lysande högskolestudent som är engagerad i en mystisk skattjakt på liv och död.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman.
Amerikansk actiondramaserie från 2014-2015. S04E02.

Film: Ocean’s Twelve

Danny Ocean och hans polare fixade 160 miljoner dollar. Men man kommer inte lika långt på 160 miljoner som man brukade. Och den brutale Vegas-pampen Terry Benedict vill ha tillbaka sina slantar. Och en mystisk person förföljer Danny och hans team. Det är dags att sätta ytterligare en stöt i verket - eller stötar. I städer som Amsterdam, Paris och Rom.
Skådespelare: George Clooney, Catherine Zeta-Jones, Ed Kross, Julia Roberts, Brad Pitt. Regi: Steven Soderbergh. Amerikansk thrillerfilm från 2004.

Film: Cliffhanger

Ett gäng räddningsarbetare ger sig ut bland Klippiga Bergens svindlande höjder för att rädda några överlevande från en flygkrasch. Vad de inte vet är att de överlevande är ett gäng kallblodiga terrorister som inte tänker överge planets värdefulla last, 100 miljoner stulna dollar.
Skådespelare: Sylvester Stallone, John Lithgow, Janine Turner. Regi: Renny Harlin.
Amerikansk actionfilm från 1993. Åldersgräns: 15 år.
Även idag. Originaltitel: Cliffhanger..

Grand Designs

Onsdag 10 februari 21.00

Båtentusiasten James Strangeways bygger ett hem, som hans arkitekt och brorson Ben Hebblethwaite har utformat för att vara så ickehuslikt som möjligt. James har tillbringat 35 år på vatten och har beslutat att det är dags att rota sig på torra land.

Brittisk livsstilsserie från 2015. S13E02.

Onsdag 10 februari 22.35

Norska bröderna Bård och Vegard Ylvisåker är tillbaka med en ny, femte säsong av sin show. Talkshowen sänds live i Norge och kommer till Kanal 9 ett dygn senare. S05E06.

Film: Eraser

Tordag 11 februari 21.00

Lee Cullen arbetar inom den amerikanska försvarsindustrin och råkar få veta att en av hennes chefer planerar att smuggla ut ett nytt förstörelsevapen ur landet. Hon svävar i livsfara, men får hjälp av John Kruger, en expert på att radera ut vittnens identiteter för att skydda dem från fiender.
Skådespelare: Arnold Schwarzenegger, James Caan, Vanessa Williams. Regi: Chuck Russell. Amerikansk actionfilm från 1996.

American Crime

Mer information kommer snart.
Amerikansk dramaserie från 2016. Sänds 10 februari i USA.
Även Kanal 5 18 februari 22.00.
S02E06. American Crime finns på Dplay.se och Kanal 9 ett dygn efter amerikansk sändning och sänds en vecka senare även på Kanal 5 22.00.

Nya avsnitt: Perception

När en av Pierces elever mördas försöker han lösa brottet samtidigt som han arbetar med rentvå offrets pojkvän. Pierce måste hantera sina egna känslor när Kate och Donnie förbereder sig för bröllopsdagen. S03E14. Nästa vecka sänds Perceptions sista avsnitt.

Person of Interest

Finch rekryterar Fusco för att han ska hålla koll på en professionell "wingman", men att lära sig att närma sig kvinnor blir snart det minsta av hans bekymmer. Maskinen skickar ut Finch och Root på ett mystisk ärende.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman.
Amerikansk actiondramaserie från 2014-2015. S04E03.

Film: Ocean’s Thirteen

När den skoningslöse kasinoägaren Willy Bank bedrar en av de ursprungliga elva i Danny Oceans gäng samlas Danny och resten av gänget för att sätta Bank på plats. Men deras plan går inte som planerat och de tvingas ta hjälp av sin forna fiende, Terry Benedict.
Skådespelare: Brad Pitt, George Clooney, Matt Damon, Al Pacino, Andy Garcia. Regi: Steven Soderbergh. Amerikansk thrillerfilm från 2007.

Tillbaka: The Walking Dead

Måndag 15 februari 04.00 (natt mellan måndag och tisdag)

No way out. Mer information kommer snart. Sjätte säsongen är tillbaka från vinterdvala ett dygn efter att avsnittet slutat visas i USA. Finns på Dplay och Kanal 9 från 4.00 natten mellan måndag och tisdag och sänds i repris för de som orkar vänta en vecka söndag 21 februari 22.00 på Kanal 9.

Film: Judge Dredd

År 2139 finns inga advokater och inga rättegångar. Judge Dredd är både domare och bödel. Han ÄR lagen. Dredd möter nya faror när han märker att lagen är korrupt. Han blir utsatt för en komplott och ditsatt för mord. Med hjälp av Judge Hershey och brottslingen Fergie måste Dredd rädda staden.
Skådespelare: Sylvester Stallone, Armand Assante, Diane Lane, Jurgen Prochnow, Rob Schneider, Max von Sydow. Regi: Danny Cannon.
Amerikansk actionfilm från 1995.

Grand Designs

Onsdag 17 februari 21.00

Efter att ha drabbats av en livshotande hjärnblödning beslutar sig Bram och hans fru Lisa att skapa ett inbjudande hem vid kusten på Isle of Wight där de kan ta emot familj och vänner med pool och stora sällskapsutrymmen. Men klarar de att hålla sin knappa budget?

Brittisk livsstilsserie från 2015. S13E03.

Onsdag 17 februari 22.35

Norska bröderna Bård och Vegard Ylvisåker är tillbaka med en ny, femte säsong av sin show. Talkshowen sänds live i Norge och kommer till Kanal 9 ett dygn senare. S05E07.

Europa League: Midtjylland – Manchester United

Tordag 18 februari 18.45

Direktsändning Fotboll. Sextondelsfinal i Europa League: Midtjylland-Manchester United. Matchen spelas på MCH Arena i Herning.

Film: Den sjätte dagen

Tordag 18 februari 21.00

Familjefadern Adam Gibson kommer hem från arbetet en dag och upptäcker att en klon har ersatt honom. Gibson har fråntagits sin familj och kastats in i en ondskefull värld han inte förstår. Nu måste han inte bara rädda sig själv undan de lönnmördare som försöker förgöra honom utan även avslöja vem och vad som ligger bakom den dödliga konspirationen.
Skådespelare: Arnold Schwarzenegger, Tony Goldwyn, Michael Rapaport. Regi: Roger Spottiswoode. Amerikansk actionfilm från 2000. Originaltitel: Sixth day, The.

American Crime

Mer information kommer snart.
Amerikansk dramaserie från 2016. Sänds 17 februari i USA.
Även Kanal 5 25 februari 22.00.
S02E07. American Crime finns på Dplay.se och Kanal 9 ett dygn efter amerikansk sändning och sänds en vecka senare även på Kanal 5 22.00.

Finalavsnitt: Perception

Bröllopsdagen är inne, men Kate blir kidnappad av en farlig kontakt från sitt förflutna och Donnie och Pierce gör allt för att hitta henne. S03E15.

Perception är tyvärr nedlagd i USA och det finns inga fler avsnitt.

Gäst och musik kommer snart. S41E12.

Person of Interest

Reeses coverjobb som detektiv på New York-polisen blir komplicerat när det unga syskonpar som han ska skydda blir måltavlor för en gängutredning.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman.
Amerikansk actiondramaserie från 2014-2015. S04E04.

Tillbaka: The Walking Dead

No way out. Mer information kommer snart.

Sjätte säsongen är tillbaka från vinterdvala ett dygn efter att avsnittet slutat visas i USA. Finns på Dplay och Kanal 9 från 4.00 natten mellan måndag och tisdag 15 februari och sänds i repris för de som orkar vänta en vecka söndag 21 februari 22.00 på Kanal 9. Amerikansk thrillerserie från 2016.
Från Kanal 9 15/2. S06E09.

Säsongsstart: Shameless

Det är sommar i Chicago och Fiona försöker hantera sitt jobb och att hon är kär i sin äldre chef. Lip lämnar college och Amanda och åker hem till ett rivningsjobb. Frank avslöjar ett hemligt projekt han arbetat med. Ian hjälper den gravida Svetlana att ta hand om bebisen Jevgenij.
Skådespelare: William H Macy, Emmy Rossum, Ethan Cutkosky, Cameron Monaghan, Shanola Hampton, Jeremy Allen White.
Amerikansk dramakomediserie från 2015.