Pressmeddelande   •   Okt 20, 2016 16:33 CEST

Säsongsstart på måndag 24 oktober!

Nu på måndag startar sjunde säsongen av The Walking Dead på Kanal 9 direkt efter 21-filmen Gravity vid 22.50. Säsongen startar på söndag i USA och avsnittet (som kallas The day will come when you won’t be) kommer att finnas på clipsource och vår presstjänst så snart det kommit in. Avsnitten kommer att sändas efter 21-filmen varje måndag och i repris på söndagar 22.00 som vanligt. Avsnittsbilder finns nu!

Missa inte John Cleese-sammanfattningen av de föregående sex säsongerna. Se länk!

Nu på söndag 23 oktober 20.00 startar tredje säsongen av Running Wild with Bear Grylls och i säsongsstarten följer sångaren Nick Jonas med Bear till Sierra Nevada.

Lördag 22 oktober 23.00

För värdskapet står Lin-Manuel Miranda (musikalen Hamilton) och Twenty One Pilots står för musiken.
Skådespelare: Vanessa Bayer, Kate McKinnon, Bobby Moynihan, Cecily Strong, Aidy Bryant, Kenan Thompson, Colin Jost, Michael Che. Amerikansk humorserie från 2016.

Säsongsstart: Running Wild with Bear Grylls

Söndag 23 oktober 20.00

I tredje säsongen tar överlevnadsexperten Bear Grylls med sig tio kändisar som har gått med på att utsätta sig för samma prövningar som Bear själv. Tredje säsongen bjuder på möten med Nick Jonas mitt i en snöstorm i Sierra Nevada, Julianne Hough på ett afrikanskt elefantäventyr, Courteney Cox på vandring på Irland, NBA-legendaren Shaquille O’Neal i de amerikanska Adirondack-bergen, simtävling med alpinskidåkaren Lindsey Vonn, Melanie ”Mel B” Brown och fd NFL-spelaren Marshawn Lynch på Korsika.

Sångaren Nick Jonas följer med Bear på ett bergsäventyr i Sierra Nevada under snöstormsförhållanden. Killarna hasar ner för en brant klippa, äter en djupfryst fågel och simmar över en sjö. Amerikansk actiondramaserie från 2015. S03E01. Dplay Premium.

Film: Gravity

Måndag 24 oktober 21.00

Dr Ryan Stone är på sitt första uppdrag i rymden tillsammans med den erfarna astronauten Matt Kowalsky som är på sin sista resa före pensionen. Rymdfärjan förstörs av en skur rymdskrot och Stone och Kowalsky är helt ensamma. Ihopkopplade med varandra glider de ut i den svarta tomheten. All kommunikation med jorden är bruten och syrenivån minskar snabbt. Men de har en liten chans att överleva.
Skådespelare: Sandra Bullock, George Clooney, Ed Harris. Regi: Alfonso Cuarón.
Amerikansk sci-fifilm från 2013.

Säsongsstart: The Walking Dead

Måndag 24 oktober 22.50

The day will come when you won’t be. När vi lämnade Rick och hans grupp stod de på knä framför Negan och hans grupp. Vad Negan väljer att göra kommer att förfölja de överlevande för alltid. Skådespelare: Andrew Lincoln, Melissa McBride, Chandler Riggs, Steven Yeun, Lauren Cohan, Norman Reedus.
Amerikansk thrillerserie från 2016.
Sänds i repris på Kanal 9 söndag 30/10 22.00. S07E01. Dplay Premium.

När The Walking Dead startar för säsongen på måndagar kommer Twin Peaks att sändas tisdag-torsdag med dubbelavsnitt och på Dplay.

Boy to man

Tisdag 25 oktober 22.00

Äventyraren Tim Noonan möter Brasiliens Kayapo-folk. Varje man i denna stam ställs inför en skrämmande initiationsrit. Han måste genomlida hundratals plågsamma getingstick och uthärda giftets effekter. Först då anses han vara en sann wasp warrior. S02E08. Dplay Premium.

Säsongsstart: Grand Designs Australia

Onsdag 26 oktober 21.00

Två konstnärliga bröder samarbetar kring skapandet av ett boende med ett badrum i Yackandandah.
Vi möter människor i Australien som låter sina drömmar bli verklighet genom att bygga fantastiska och många gånger annorlunda bostäder. Vi följer projekten den långa vägen från planeringsstadiet till färdiga hem.
Programledare: Peter Maddison.
Australiensisk dokumentärserie från 2015. S06E01. Dplay Premium.

Säsongsstart: Diners, drive-ins and dives (dubbelavsnitt)

Onsdag 26 oktober 22.05

Programledaren Guy Fieri ger sig ut på vägarna för att besöka USA:s favoritmatställen. Det är oberoende matinrättningar av varierande storlek och kvalité. Han testar menyerna och pratar med kunder, personal och ägare. S22E01. Dplay Premium.

Film: The Fast and the Furious

Torsdag 27 oktober 21.00

Den nyutexaminerade polisen Brian O'Conner utger sig för att vara förare för att utreda en rad lastbilskapningar. Han hamnar i Los Angeles vilda och våldsamma värld av illegal gaturacing där vägen till makt är att vinna. Snart befinner sig O'Conner i livsfara när medlemmarna misstänker att det finns en förrädare bland dem.
Skådespelare: Paul Walker, Vin Diesel, Michelle Rodriguez. Regi: Rob Cohen.
Amerikansk actionfilm från 2001.

Lördag 29 oktober 20.00

En professionell baseballspelares dotter försvinner och Major Crimes-gruppens utredning för dem till rättsväsendets utkanter. Rusty hamnar i en extremt jobbig situation när Slider närmar sig den sista fasen av sin rättegång. S04E17. Dplay Premium.

Lördag 29 oktober 23.00

Skådespelaren Emily Blunt och artisten Bruno Mars står för underhållningen.

Söndag 30 oktober 20.00

Vänner-stjärnan Courteney Cox följer med Bear till Irland där de bestiger spetsiga toppar, går ner för branta klippor, kämpar mot kyla och festar på larver.

Söndag 30 oktober 21.00

Reese måste skydda en prisjägare som vägrar att låta hotet mot sitt liv avskräcka henne från att fortsätta jakten på sitt mål. Dessutom försöker Finch sätta igång planen som han påbörjade i Shanghai. Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman.
Amerikansk actiondramaserie från 2015. S04E18. Dplay Premium.

Söndag 30 oktober 22.00

Amerikansk thrillerserie från 2016.
Sänds mindre än ett dygn efter USA på Kanal 9 måndagar efter 21-filmen. S07E01. Dplay Premium.

Söndag 30 oktober 23.00

Detektiverna söker upp de sista personer som kan ha sett Eugenie i livet. Medan teamet bestämmer hur de ska gå vidare får vi en inblick i Rodie Sanchezs och Aubrey St Angelos privatliv och de påfrestningar de utsätts för

1997 hittades studenten Eugenie Boisfontaine död i träskmarkerna i Iberville Parish i Louisiana. Polisen lyckades inte lösa mordet. Arton år senare återinsätts pensionerande detektiven Rodie Sanchez i tjänst för att åter ta upp jakten på mördaren. Serien är skapad av manusgiganterna Tom Fontana (bla Homicide: Life on the streets) och Barry Levinson (Good morning, Vietnam med mera) som antagit den nya utmaningen att berätta om verklighetens svårlösta brott. S01E03.

Film: Die hard - hämningslöst

Måndag 31 oktober 21.00

I sin jakt på hämnd utsätter den galne brottslingen Simon den försupne snuten John McClane för en dödlig lek med tidsinställda bomber. En lek som lamslår hela New York. McClane får oväntad och motvillig hjälp av butiksägaren Zeus Carver, som tillsammans med McClane försöker hindra Simon från att genomföra det största rånet i USA:s historia.
Skådespelare: Bruce Willis, Jeremy Irons, Samuel L Jackson. Regi: John McTiernan.
Amerikansk actionfilm från 1995. Originaltitel: Die Hard 3: With a Vengeance.

Måndag 31 oktober 23.35

Amerikansk thrillerserie från 2016.
Sänds i repris på Kanal 9 söndag 22.00. S07E02. Dplay Premium.

Boy to man

Tisdag 1 november 22.00

I sitt mest fysiskt krävande äventyr hittills ställs Tim Noonan ansikte mot ansikte med Brasiliens färgstarka Xavante-folk. Dessa tuffa män anser att manlighet nås genom en uppenbarelse som framkallas av intensivt lidande och smärta. S02E09. Dplay Premium.

Onsdag 2 november 21.00

Art och Troy byter sitt liv som bed and breakfast-företagare mot ett djärvt, nytt, dramatiskt och modernt företag.
Programledare: Peter Maddison.
Australiensisk dokumentärserie från 2015. S06E02. Dplay Premium.

Diners, drive-ins and dives (dubbelavsnitt)

Onsdag 2 november 22.05

Programledaren Guy Fieri ger sig ut på vägarna för att besöka USA:s favoritmatställen. Det är oberoende matinrättningar av varierande storlek och kvalité. Han testar menyerna och pratar med kunder, personal och ägare. S22E03-4. Dplay Premium.

Europa League: Fenerbahçe - Manchester United

Torsdag 3 november 18.30

Zlatan Ibrahimovics nya klubb Manchester United möter Fenerbahçe från Turkiet i Europa League. Matchen spelas på Old Trafford i Manchester, England.

Film: Killer Joe

Torsdag 3 november 21.00

När den 22-årige langaren Chris får sin gömma med narkotika stulen av sin egen mor måste han snabbt få fram 6 000 dollar, annars är det kört. Desperat vänder han sig till "Killer Joe" när han får veta att hans mamma har en livförsäkring värd 50 000 dollar.
Skådespelare: Matthew McConaughey, Emile Hirsch, Juno Temple, Thomas Haden Church. Regi: William Friedkin.
Amerikansk thrillerfilm från 2011.

Lördag 5 november 20.00

En frustrerad, misslyckad filmare bestämmer sig för att göra en film där han hämnas och dödar alla människor som han anser har svikit honom. Samtidigt försöker Rusty komma till rätta med sina känslor för Gus. S04E18. Dplay Premium.

Lördag 5 november 23.00

Skådespelaren Tom Hanks och artisten Lady Gaga sköter showen.

Söndag 6 november 20.00

Skådespelaren Julianne Hough följer med Bear på en äventyrlig vandring i Afrika, där de bla a möter elefanter som blockerar deras väg, stora kattdjur och en orm.

Söndag 6 november 21.00

Reese och Finch försöker skydda en programvaru-VD vars beteende blir alltmer galet efter att en hackerattack avslöjar alla hans hemligheter och förstör hans liv. Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman.
Amerikansk actiondramaserie från 2015. S04E19. Dplay Premium.

Söndag 6 november 22.00

Mer information kommer snart. Skådespelare: Andrew Lincoln, Melissa McBride, Chandler Riggs, Steven Yeun, Lauren Cohan, Norman Reedus.
Amerikansk thrillerserie från 2016.
Sänds mindre än ett dygn efter USA på Kanal 9 måndagar efter 21-filmen. S07E02. Dplay Premium.

Söndag 6 november 23.00

Detektiv Lori Morgan tittar på nyskapande DNA-teknik som kan vara nyckeln till att se ansiktet på Eugenies mördare.

1997 hittades studenten Eugenie Boisfontaine död i träskmarkerna i Iberville Parish i Louisiana. Polisen lyckades inte lösa mordet. Arton år senare återinsätts pensionerande detektiven Rodie Sanchez i tjänst för att åter ta upp jakten på mördaren. Serien är skapad av manusgiganterna Tom Fontana (bla Homicide: Life on the streets) och Barry Levinson (Good morning, Vietnam med mera) som antagit den nya utmaningen att berätta om verklighetens svårlösta brott. S01E04.

Film: Ocean’s Twelve

Måndag 7 november 21.00

Danny Ocean och hans polare fixade 160 miljoner dollar. Men man kommer inte lika långt på 160 miljoner som man brukade. Och den brutale Vegas-pampen Terry Benedict vill ha tillbaka sina slantar. Och en mystisk person förföljer Danny och hans team. Det är dags att sätta ytterligare en stöt i verket - eller stötar. I städer som Amsterdam, Paris och Rom.
Skådespelare: George Clooney, Catherine Zeta-Jones, Ed Kross, Julia Roberts, Brad Pitt. Regi: Steven Soderbergh.
Amerikansk thrillerfilm från 2004.
Originaltitel: Ocean's Twelve.

Måndag 7 november 23.35

Amerikansk thrillerserie från 2016.
Sänds i repris på Kanal 9 söndag 22.00. S07E03. Dplay Premium.

Säsongsavslutning: Gränsbevakarna Australien (dubbelavsnitt)

Tisdag 8 november 21.00

Actionfylld dokumentärserie där vi följer expertteamet som på flygplatser och kustremsor bevakar Australiens gränser. Varje dag arbetar de med att skydda landet från illegal arbetskraft, potentiella terrorister, farliga sjukdomar och droghandel.
Australiensisk dokumentärserie från 2013.
Originaltitel: Border Security. Syntolkas.
S09E19-20. Dplay Premium.

Tillbaka: Chasing Monsters

Tisdag 8 november 22.00

Extremfiskaren Cyril Chauquet lever för fiske och vi får följa honom till världens mest avlägsna hörn för att hitta de största, farligaste och mest ovanliga vattenlevande djuren. Vi träffar till exempel på hajar, pirajor, anakondor, alligatorer och spjutfiskar. Men Cyrils fiskeexpeditioner är inte enbart äventyr och nöje – prover han samlar in lär forskare hur dessa enorma vattendjur lever och vad de kan drabbas av och hjälper till att stoppa utrotningen av dem.
Programledare: Cyril Chauquet.
Kanadensisk reseserie från 2015. S01E06. Dplay Premium.

Onsdag 9 november 21.00

Dan förlorade sitt hem i en brand men det avskräcker honoom inte från att återvända fem år senare för att bygga igen. Den här gången kommer han att se till att huset är helt brandsäkert.
Programledare: Peter Maddison.
Australiensisk dokumentärserie från 2015. S06E03. Dplay Premium.

Film: Polisskolan

Torsdag 10 november 21.00

För att få fler sökanden till polishögskolan bestämmer man sig för att slopa de formella kraven vilket gör att diverse udda personligheter antas som aspiranter. Instruktörerna tycker inte att det är så lyckat och försöker med alla medel att få aspiranterna att sluta, men det har de inga som helst planer på.
Skådespelare: Steve Guttenberg, Bubba Smith, Kim Cattrall. Regi: Hugh Wilson.
Amerikansk komedifilm från 1984. Originaltitel: Police Academy 1.

VM-kval: Spanien - Makedonien

Lördag 12 november 20.30

Direktsändning Spanien - Makedonien. Kval till fotbolls-VM i Ryssland 2018.

Major Crimes har uppehåll på grund av VM-kvalmatchen men är tillbaka nästa lördag.

Saturday Night Live har uppehåll på grund av sändningsuppehåll i USA.

Söndag 13 november 20.00

Skidstjärnan Lindsey Vonn följer med Bear till den franska ön Korsika där de klättrar nerför en bergvägg, använder en harpun, badar och äter sjöborrar.

S03E04. Dplay Premium. Sänds även på tisdag 15 november 21.00!

Söndag 13 november 21.00

Reese ger sig ut på ett livsfarligt personligt uppdrag när han tar sig an ett mordfall som detektiv Carter aldrig kunde lösa. Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman.
Amerikansk actiondramaserie från 2015. S04E20. Dplay Premium.

Söndag 13 november 22.00

Amerikansk thrillerserie från 2016.
Sänds mindre än ett dygn efter USA på Kanal 9 måndagar efter 21-filmen. S07E03. Dplay Premium.

Söndag 13 november 23.00

Efter att ha fått ett tips söker Aubrey upp en dömd brottsling. Rodie försöker återuppväcka sin relation med sin son när teamet fortsätter sina ansträngningar att tala med Eugenies exmake.

1997 hittades studenten Eugenie Boisfontaine död i träskmarkerna i Iberville Parish i Louisiana. Polisen lyckades inte lösa mordet. Arton år senare återinsätts pensionerande detektiven Rodie Sanchez i tjänst för att åter ta upp jakten på mördaren. Serien är skapad av manusgiganterna Tom Fontana (bla Homicide: Life on the streets) och Barry Levinson (Good morning, Vietnam med mera) som antagit den nya utmaningen att berätta om verklighetens svårlösta brott. S01E05.

Film: Ocean’s thirteen

Måndag 14 november 21.00

När den skoningslöse kasinoägaren Willy Bank bedrar en av de ursprungliga elva i Danny Oceans gäng samlas Danny och resten av gänget för att sätta Bank på plats. Men deras plan går inte som planerat och de tvingas ta hjälp av sin forna fiende, Terry Benedict.
Skådespelare: Brad Pitt, George Clooney, Matt Damon, Al Pacino, Andy Garcia. Regi: Steven Soderbergh. Amerikansk thrillerfilm från 2007.

Måndag 14 november 23.30

Amerikansk thrillerserie från 2016.
Sänds i repris på Kanal 9 söndag 22.00. S07E04. Dplay Premium.

Chasing Monsters

Tisdag 15 november 22.00

Cyril beger sig till Paris för att fiska mitt i stadens puls i floden Seine. Det ryktas nämligen att en jättefisk döljer sig i flodens grumliga vatten.
Programledare: Cyril Chauquet.
Kanadensisk reseserie från 2015. S01E07. Dplay Premium.

Onsdag 16 november 21.00

Ralph Alphonso har stora planer för sin lilla lya på 20 kvadratmeter i city. Det blir en stor utmaning i liten skala, och Ralph är orubblig när det gäller att detta miljövänliga bygge inte ska ske på bekostnad av världen omkring honom.
Programledare: Peter Maddison.
Australiensisk dokumentärserie från 2015. S06E04. Dplay Premium.

Film: Dödligt vapen

Torsdag 17 november 21.00

Martin Riggs och Roger Murtaugh är två Vietnamveteraner som är poliser i Los Angeles. Men där slutar likheterna. Murtaugh är en sansad, respekterad familjefar. Riggs anses av kollegorna vara obalanserad på gränsen till galenskap. Nu är de partners som ska undersöka ett fall av omfattande internationell knarksmuggling. De måste samarbeta - mot alla odds.
Skådespelare: Mel Gibson, Danny Glover, Gary Busey, Mitchell Ryan. Regi: Richard Donner.
Amerikansk actionfilm från 1987. Originaltitel: Lethal Weapon.

Lördag 19 november 20.00

En ung kvinna och hennes treåriga son skjuts ihjäl när de kör genom ett gängområde. Det visar sig att mordvapnet kan kopplas till den värsta serien olösta mord i Los Angeles-polisens historia. Amerikansk kriminalserie från 2015-2016. S04E19. Dplay Premium.

Lördag 19 november 23.00

Söndag 20 november 20.00

Shaquille O'Neal och Bear är i Adirondack-bergen där de tar sig fram genom tjock skog, möter blodiglar och stöter på branta klippor.

Söndag 20 november 21.00

Reese och Fusco hamnar mitt i kriget mellan två maffialedare, Elias och Dominic. En ledtråd till Shaws vistelseort leder Finch och Root rakt in i en möjlig fälla. Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman.
Amerikansk actiondramaserie från 2015. S04E21. Dplay Premium.

Söndag 20 november 22.00

Amerikansk thrillerserie från 2016.
Sänds mindre än ett dygn efter USA på Kanal 9 måndagar efter 21-filmen. S07E04. Dplay Premium.

Söndag 20 november 23.00

Detektiverna har begränsat sitt fokus till några få möjliga ledtrådar när det gäller mordet på Eugenie Boisfontaine, då kallas de till domstolen.

1997 hittades studenten Eugenie Boisfontaine död i träskmarkerna i Iberville Parish i Louisiana. Polisen lyckades inte lösa mordet. Arton år senare återinsätts pensionerande detektiven Rodie Sanchez i tjänst för att åter ta upp jakten på mördaren. Serien är skapad av manusgiganterna Tom Fontana (bla Homicide: Life on the streets) och Barry Levinson (Good morning, Vietnam med mera) som antagit den nya utmaningen att berätta om verklighetens svårlösta brott. S01E06.
Sändes på Discovery Channel med start i maj 2016. Dplay Premium.

Nästa vecka sänds ett sammanfattande avsnitt som ger oss utvecklingen i korthet.