Höjdpunkter på Kanal 9 i september

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2017 13:49 CEST

Bear Grylls.

Nytt för i höst är att Kanal 9:s höjdpunkter kommer en gång i månaden, liksom höjdpunkterna för Kanal 11, Discovery Channel och TLC.

Tisdag 12 september är Bear Grylls tillbaka med nya avsnitt ur tredje säsongen när Bear tar med Julia Roberts till Kenya för att dela ut vaccin. Kommande avsnitt tar Bear med sig Sterling K. Brown och Vanessa Hudgens på äventyr.

Tillbaka: Grand Designs New Zealand

Onsdag 30 augusti 21.00

Steve Wilson och Wendy Grell flyttar från Auckland till kusten i Northland där de planerar att bygga ett arkitektoniskt underverk.
Kreativa och företagsamma nyzeeländare tar sig an utmaningen att bygga sina egna unika och inspirerande bostäder. Ingen design är för ambitiös, och inget hinder för stort i deras strävan efter det perfekta huset.
Programledare: Chris Moller. S02E03. Dplay Premium.

VM-kval: Danmark-Polen

Fredag 1 september 20.30

Direktsändning Fotboll. VM-kval. Kommentatorer: Markus Sjöman och Johan Arneng.

VM-kval: Spanien-Italien

Lördag 2 september 20.00

Direktsändning Fotboll. VM-kval. Programledare: Tommy Åström. Expert: Henok Goitom. Kommentatorer: Christopher Kviborg och Johan Arneng.
Programledare: Tommy Åström.

VM-kval: Frankrike-Luxemburg

Söndag 3 september 20.30

Direktsändning Fotboll. VM-kval. Programledare: Tommy Åström. Expert: Henok Goitom. Kommentator: Christopher Kviborg och Johan Arneng.

VM-kval: England-Slovenien

Måndag 4 september 20.30

Direktsändning Fotboll. VM-kval. Kommentator: Niklas Jarelind och Johan Arneng.

VM-kval: Turkiet-Kroatien

Tisdag 5 september 20.30

Direktsändning Fotboll. VM-kval. Kommentator: Niklas Jarelind och Johan Arneng.

Tillbaka: Running wild with Bear Grylls

Tisdag 12 september 21.00

Bear Grylls tar med skådespelaren Julia Roberts till Kenya för att leverera vaccin till barnen i en enslig by. Julia får utstå en turbulent flygning och en skräckfylld färd över en flod med krokodiler. S03E08. Dplay Premium.

Start: Idris Elba: Fighter

Tisdag 12 september 22.00

I ett försök att bli en professionell kickboxare reser Idris bland annat till Japan där han drillas av Okinawa karatemästaren Shinjo Sensei och kickboxinglegenden Masato.
Som Hollywoodskådis spelar Idris Elba ofta hårda killar. Nu ska han ta reda på om han är en på riktigt. Han har gett sig själv en extraordinär personlig utmaning: att bli professionell kickboxare på bara tolv månader. Men kan någon utan erfarenhet bli en riktig utmanare i en av världens blodigaste sporter, även med hjälp utav världens bästa tränare?
S01E01. Den tredelade serien sändes på Discovery Channel våren 2017. Dplay Premium.

Europa League: gruppspel

Torsdag 14 september 21.00

Gruppspel i Europa League. Lottning fredag 25 augusti.