Höjdpunkter på Kanal 9 vecka 4-8

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2017 14:14 CET

Kevin McCloud i Grand Designs, säsong 14.

Grand Designs är tillbaka med Kevin McCloud onsdag 22 februari 21.00. Säsongen sändes i Storbritannien i höstas och i säsongsstarten träffar vi paret Jon och Noreen som bestämt sig för att utnyttja en tomt med mycket speciella förutsättningar till att bygga en gigantisk trädkoja.

Dessutom närmar vi oss nu finalavsnittet av Person of interest, när den femte säsongen går mot slutet på söndagar 21.00.

Handbolls-VM: Semifinal Frankrike-Slovenien

Torsdag 26 januari 20.00

Semifinal. Frankrike - Slovenien. Programledare i studion: Karin Frick. Experter i studion: Staffan Olsson och Ljubomir Vranjes. Kommentatorer: Niklas Jarelind och Per Johansson. Reporter och krönikör: Jonas Karlsson. Reporter: Isabel Boltenstern.

Handbolls-VM: Semifinal Kroatien-Norge

Fredag 27 januari 20.00

Semifinal. Kroatien - Norge. Programledare i studion: Karin Frick. Experter i studion: Staffan Olsson och Ljubomir Vranjes. Kommentatorer: Niklas Jarelind och Per Johansson. Reporter och krönikör: Jonas Karlsson. Reporter: Isabel Boltenstern.

Handbolls-VM: Bronsmatch

Lördag 28 januari 20.00

Direktsändning Bronsmatch. Handbolls-VM avgörs i Frankrike 11-29 januari 2017.

Lördag 28 januari 23.00

Felicity Jones leder showen och Sturgill Simpson tar hand om musiken.
Skådespelare: Vanessa Bayer, Kate McKinnon, Bobby Moynihan, Cecily Strong, Aidy Bryant, Kenan Thompson, Colin Jost, Michael Che. Amerikansk humorserie från 2016.

Säsongsstart: Bob’s burgers

Söndag 29 januari 19.30

Dottern Louise får en rejäl influensa och Linda misslyckas med att leverera Louises favoritleksak till dottern. Louise lovar att aldrig förlåta sin familj för misstaget men då faller hon in i en vild feberdröm full med bekanta ansikten, tokiga musiknummer och ett galet äventyr.
Skådespelare: H Jon Benjamin, Dan Mintz, Eugene Mirman, John Roberts, Kristen Schaal, Amy Schumer. Gästskådespelare: Amy Schumer.
Amerikansk animerad komediserie från 2016-2017. S07E01.

Sista avsnittet: Better late than never

Söndag 29 januari 20.00

Gänget kommer till Phuket, Thailand, där de är med på ett vattenkrig innan de firar Terrys 67-årsdag. Jeff tar med Terry för att han ska få sin första tatuering, medan William och Henry går på en inte så avkopplande thaimassage. George tar med gänget på thaiboxning innan han kliver in i ringen med William.

Söndag 29 januari 21.00

Root jobbar under täckmantel på en radiostation för att skydda en programledare som har kommit över information som kan få honom dödad. Samaritans agenter försöker övertyga en medlem i gruppen om att deras mål är ädla.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker.
Amerikansk actiondramaserie från 2016. S05E07. Dplay Premium.

Söndag 29 januari 22.00

Frank oroar sig för att han och hans nya familj kommer att förlora sitt hem för hemlösa, så han planerar att ordna lite goodwill för området. Fiona trissar upp affärerna genom att arrangera en fest på Patsy's Pies. S07E04.

Film: Grudge match

Måndag 30 januari 21.00

Boxningspromotorn Dante Slate, Jr ger de pensionerade boxarlegenderna Henry "Razor" Sharp och Billy "The Kid" McDonnen ett erbjudande de inte kan säga nej till: kliv in i ringen och gör upp en gång för alla. Extra tändvätska för boxarna är att Billy många år tidigare gjorde Henrys flickvän gravid.
Skådespelare: Sylvester Stallone, Robert De Niro, Kim Basinger. Regi: Peter Segal.
Amerikansk komedifilm från 2013.

Premiär: Gränsbevakarna USA (dubbelavsnitt)

Tisdag 31 januari 21.00

Vi följer de hängivna män och kvinnor som på flygplatser, i hamnar, i ökentrakter och längs kuster bevakar USAs gränser. Med hjälp av högteknologi, hundar, sunt förnuft, och ibland även vapen, arbetar de med att skydda USA från potentiella terrorister, farliga sjukdomar och droghandel.
Amerikansk dokumentärserie från 2016. Originaltitel: Border Security: America's Front Line.
S01E01-2. Dplay Premium.

Start: Taking Fire

Tisdag 31 januari 22.00

Soldaterna ankommer till Combat Outpost Michigan i Afghanistan. De dokumenterar sina upplevelser med hjälp av hjälmkameror.
Den moderna tidens krigshistorier där amerikanska män och kvinnor som varit vid fronten i Afghanistan berättar om sina upplevelser. Berättelserna illustreras med film från hjälmkameror och handkameror som soldaterna haft med sig i strid och på patrull och tittarna får följa med bortom tidningsrubriker och politiska utspel.
Medverkande: Kevin Conroy.
Amerikansk dokumentärserie från 2016.
S01E01. Taking Fire sändes på Discovery Channel i november. Dplay Premium.

Tillbaka: Grand Designs Australia

Onsdag 1 februari 21.00

Nigel och hans partner Nina har lyckats köpa en av de sista naturtomterna på Turners Beach och nu vill de bygga något som passar in i naturen. Arkitekten Peter Maddison är tillbaka med sjätte omgången av Grand Designs Australia och visar åter det bästa av australiensiska hembyggen. Vi följer ett antal olika husprojekt den långa vägen från planeringsstadiet till färdiga hem.
Programledare: Peter Maddison.
Australiensisk dokumentärserie från 2015.
S06E08.Dplay Premium.

Säsongsstart: Diners, drive-ins and dives (dubbelavsnitt)

Onsdag 1 februari 22.05

Programledaren Guy Fieri ger sig ut på vägarna för att besöka USA:s favoritmatställen. Det är oberoende matinrättningar av varierande storlek och kvalité. Han testar menyerna och pratar med kunder, personal och ägare. S23E01-2. Dplay Premium.

Film: Drive Angry

Milton är en hårdnackad brottsling som brutit sig ut från helvetet för att hitta den ondskefulla kulten som mördade hans dotter och kidnappade hans barnbarn. Han slår sig ihop med Piper - en tuff servitris som söker egen försoning.
Skådespelare: Nicolas Cage, Amber Heard, William Fichtner. Regi: Patrick Lussier.
Amerikansk actionfilm från 2011.

Säsongsstart: Murdoch Mysteries

När säsong 10 startar utspelar sig handlingen mot fonden av den stora branden i Toronto (1904). William Murdoch utreder mordet på en debutant, en av många som eftertraktar ett frieri från samme burgne ungkarl. S10E01. Dplay Premium.

Aziz Ansari leder showen och Big Sean står för musiken.

Reese och Finch blir fångade på ett sjukhus som blir centrum för ett dödligt virusutbrott. Dessutom drabbas Samaritans nyaste rekryt av eftertankens kranka blekhet, och Shaw fortsätter att kämpa med verkligheten.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker.
Amerikansk actiondramaserie från 2016. S05E08. Dplay Premium.

Shameless

Frank får veta att en godhjärtad miljardär har köpt härbärget och att han och hans klan får stanna. Fiona får smarta finansiella råd av en Tinder-flirt, och Ian kämpar med sina känslor för Trevor. S07E05.

Film: Training Day

Varje dag pågår ett krig på gatorna i storstäderna mellan boende i området, knarklangare och lagens representanter. I tretton år har Alonzo Harris jobbat som narkotikaspanare i Los Angeles. Harris har sett det mesta och den optimism han en gång kände för sitt yrke har försvunnit. En dag får Harris en ny kollega, den unge Jake Hoyt. Han är som den ärrade veteranen Harris var i början av sin bana: beredd att bekämpa det onda och förändra världen till det bättre.
Skådespelare: Denzel Washington, Ethan Hawke, Scott Glenn, Tom Berenger, Harris Yulin. Regi: Antoine Fuqua. Amerikansk actiondramafilm från 2001.

Taking Fire

Efter tre månader i Afghanistan, är 101st Airborne med om något förödande. S01E02. Taking Fire sändes på Discovery Channel i november. Dplay Premium.

Grand Designs Australia

Onsdag 8 februari 21.00

Makarna Barb och Bill älskar intresserande arkitektur och har anlitat rätt person för att designa ett hem inspirerat av 1970-talet.
Programledare: Peter Maddison.
Australiensisk dokumentärserie från 2015. S06E09. Dplay Premium.

Film: Looper

I framtiden är tidsresor vardagsmat och maffian har blivit högteknologisk. Joe är en yrkesmördare vars måltavlor befinner sig i andra tidsepoker och vars avrättningar hotar att förändra både nutid och framtid. En dag får han ett uppdrag som verkar vara som vilket annat som helst, men när han identifierar målet inser han att det är sitt framtida jag han måste mörda.
Skådespelare: Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt, Jeff Daniels. Regi: Rian Johnson.
Amerikansk actionfilm från 2012.

Murdochs undersökning av mordet på två personer kompliceras av förstörelsen som orsakats av den stora branden i Toronto. (forts fr föregående avsnitt). S10E02. Dplay Premium.

Saturday Night Live har uppehåll pga tidigare produktionsuppehåll i USA. En repris sänds istället för nytt avsnitt ur säsong 42.

Det mystiska kriminella geniet som kallas "The Voice" återvänder och fångar Reese och Fusco på deras egen polisstation med flera beväpnade gängmedlemmar. Dessutom gör Root en chockerande upptäckt.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker.
Amerikansk actiondramaserie från 2016. S05E09. Dplay Premium.

Shameless

Den fattiga familjen Gallagher kämpar för att hålla ihop i lågkonjunkturens Chicago. Försupne fadern Frank gör inte mycket för att hålla samman sin sexhövdade barnaskara och Gallagher-barnen har lärt sig hantera svårigheter helt på egen hand. S07E06.

Nästa vecka startar Shameless klockan 23.00 eftersom The Walking Dead är tillbaka med nya avsnitt klockan 22.00.

Film: Pirates of the Caribbean - vid världens ände

Just när han behövs som allra mest sitter den charmige piratkaptenen Jack Sparrow fången i piraternas dödsrike. I en ohelig allians ger sig Will Turner, Elizabeth Swann och kapten Barbossa ut på en desperat räddningsaktion. Kapten Jack är den siste av de nio piratlorderna vid The Brethren Court, som måste samlas för att utkämpa ett sista slag om piraternas frihet.
Skådespelare: Johnny Depp, Keira Knightley, Bill Nighy, Geoffrey Rush, Orlando Bloom, Stellan Skarsgård. Regi: Gore Verbinski.
Amerikansk actionäventyrfilm från 2007. Originaltitel: Pirates of the Caribbean: At World's End.

Tillbaka: The Walking Dead

Jesus leder gruppen till Riket, för att övertala Ezekiel att hjälpa dem och Hilltop med Saviours. Amerikansk thrillerserie från 2016.
Även Kanal 9 19/2. S07E09.

Sänds i USA söndag 12 februari. Dplay Premium, sänds ett dygn efter amerikansk sändning samt i repris söndagar 22.00. Publiceras på clipsource och press.discoverynetworks.se måndag 13 februari på morgonen.

Taking Fire

Adams vill få hem sina mannar oskadda till varje pris. Men det kommer inte bli lätt. Soldaterna börjar bli avtrubbade och har olika sätt att hantera det. S01E03. Taking Fire sändes på Discovery Channel i november. Dplay Premium.

Säsongsavslutning: Grand Designs Australia

Onsdag 15 februari 21.00

Arkitekten Adrian Light älskar gamla förmåls patina. Hans partner Liz Murdoch är raka motsatsen. Huset de skapar blir mycket spektakulärt.
Programledare: Peter Maddison.
Australiensisk dokumentärserie från 2015. S06E10. Dplay Premium.

Europa League: Manchester United-Saint Étienne

Direktsändning Fotboll. Zlatan Ibrahimovics klubb Manchester United möter Saint-Étienne från Frankrike i Europa League. Matchen spelas på Old Trafford i Manchester, England.

Murdochs gamla väninna Freddie Pink söker upp honoom och säger att en av hennes klienter har blivit mördad, trots att kroppen inte har hittats. Men vartefter utredningen fortskrider tyder allt på att Freddie döljer något och hon blir huvudmisstänkt. S10E03. Dplay Premium.

Kristen Stewart leder showen och Alessia Cara står för musiken.

Finchs nummer kommer upp när ett allvarligt misstag avslöjar hans täckmantel och startar en serie dödliga möten med Samaritans agenter.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker.
Amerikansk actiondramaserie från 2016. S05E10. Dplay Premium.

Repris från måndagen: The Walking Dead

Jesus leder gruppen till Riket, för att övertala Ezekiel att hjälpa dem och Hilltop med Saviours. Amerikansk thrillerserie från 2017.
Originaltitel: Walking Dead, The.
S07E09. Sänds i USA söndag 12 februari. Dplay Premium, sänds ett dygn efter amerikansk sändning samt i repris söndagar 22.00.

Shameless

Fiona upptäcker att det är dyrare och krångligare att äga en tvättomat än hon trodde. Frank hjälper Liam komma in på en fin ny skola när hans gamla stängs. Debbie skärper till sig och kommer närmare Neil. S07E07.

Shameless startar klockan 23.00 eftersom The Walking Dead är tillbaka med nya avsnitt klockan 22.00.

Film: Pirates of the caribbean – I främmande farvatten

Jack Sparrows trogne följeslagare Gibbs har Ponce de Leóns karta som leder till ungdomens källa - en karta Gibbs memorerar och sedan förstör för att rädda sitt eget liv. Jakten på källan som ska ge evigt liv börjar. Jack kidnappas av piraten Angelica som för honom ombord på sin far Svartskäggs skepp. Gibbs och Barbossa - som nu är i kung Georges tjänst - är ombord på ett annat skepp. Och ovetandes dem alla är även den spanska armadan dem hack i häl.
Skådespelare: Johnny Depp, Penèlope Cruz, Geoffrey Rush, Ian McShane, Kevin McNally, Keith Richards. Regi: Gore Verbinski.
Amerikansk actionäventyrfilm från 2011. Originaltitel: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides.

Nytt avsnitt: The Walking Dead

Mer information kommer snart. Amerikansk thrillerserie från 2016.
Även Kanal 9 19/2. S07E10.

Taking Fire

Det är dags för det afghanska valet och 101st Airborne förbereder sig för en attack från talibanerna. Vid Outpost Pride Rock står de inför en ansträngande kamp med brutala konsekvenser. S01E04. Taking Fire sändes på Discovery Channel i november. Dplay Premium.

Europa League: Saint Étienne- Manchester United

Onsdag 22 februari 17.30

Zlatan Ibrahimovics klubb Manchester United möter Saint-Étienne från Frankrike i Europa League. Matchen spelas på Stade Geoffroy-Guichard i Saint-Etienne, Frankrike. I studion: Karin Frick, programledare, Hasse Backe och Siavoush Fallahi, experter. Kommentatorer: Johan Arneng och Niklas Jarelind, Isabel Boltenstern, reporter.

Säsongsstart: Grand Designs

Onsdag 22 februari 21.00

Jon och Noreen har hittat en tomt de älskar. Den är vildvuxen och ligger i hjärtat av staden Gloucestershire. Tomtens nackdel vill paret förvandla till dess fördel – de 27 fridlysta träd som står på tomten kommer att få bli inramningen till deras gigantiska trädkoja. S14E01. Dplay Premium.

Europa League: Tottenham-Gent

Europa League. Tottenham - Gent. Matchen spelas i London. I studion: Karin Frick, programledare, Hasse Backe och Siavoush Fallahi, experter. Kommentatorer: Johan Arneng och Niklas Jarelind, Isabel Boltenstern, reporter.

En man som Murdoch fick fälld för mord tolv år tidigare lyckas ogiltigförklara ett viktigt bevis och blir frisläppt. Murdoch måste hantera att han kanske fängslade fel person, och han blir dessutom bortkopplad från fallet och en annan detektiv får ta över. S10E04. Dplay Premium.

Alec Baldwin tar hand om showen och Ed Sheeran sköter musikunderhållningen.
Skådespelare: Vanessa Bayer, Kate McKinnon, Bobby Moynihan, Cecily Strong, Aidy Bryant, Kenan Thompson, Colin Jost, Michael Che. Amerikansk humorserie från 2016-2017.

Teamet måste avslöja en konspiration och ligga steget före Secret Service när USAs president blir deras nya POI. Dessutom lämnar Finch gruppen och tänker ta till drastiska metoder för att bekämpa Samaritan.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker.
Amerikansk actiondramaserie från 2016. S05E11. Dplay Premium.

Repris från måndagen: The Walking Dead

Mer information kommer snart. Amerikansk thrillerserie från 2017.
Originaltitel: Walking Dead, The. S07E10. Sänds i USA söndag 19 februari. Dplay Premium, sänds ett dygn efter amerikansk sändning samt i repris söndagar 22.00.

Shameless

Fiona bestämmer sig för att själv är bästa dräng när det gäller att renovera tvättomaten. Lip går med på att möta skolstyrelsen i hopp om att bli återinsatt. S07E08.