Höjdpunkter på Kanal 9 vecka 8-12

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2017 09:50 CET

Ed Sheeran, Alec Baldwin och Cecily Strong.

VM-kvalet fortsätter med en riktig fotbollshelg på Kanal 9 24-26 mars. På Kanal 5 möts Sverige och Vitryssland på Friends Arena lördag 25 mars och i Kanal 9 följer vi Italien-Albanien, Bulgarien-Nederländerna, England-Litauen och Nordirland-Norge.

Missa inte nya serien Speed with Guy Martin som startar tisdag 7 mars 22.00. Nu på lördag 25 februari är Alec Baldwin värd för Saturday Night Live för SJUTTONDE gången.

Europa League: Tottenham-Gent

Europa League. Tottenham - Gent. Matchen spelas i London. I studion: Karin Frick, programledare, Hasse Backe och Siavoush Fallahi, experter. Kommentatorer: Johan Arneng och Niklas Jarelind, Isabel Boltenstern, reporter.

En man som Murdoch fick fälld för mord tolv år tidigare lyckas ogiltigförklara ett viktigt bevis och blir frisläppt. Murdoch måste hantera att han kanske fängslade fel person, och han blir dessutom bortkopplad från fallet och en annan detektiv får ta över. S10E04. Dplay Premium.

Alec Baldwin tar hand om showen och Ed Sheeran sköter musikunderhållningen.
Skådespelare: Vanessa Bayer, Kate McKinnon, Bobby Moynihan, Cecily Strong, Aidy Bryant, Kenan Thompson, Colin Jost, Michael Che. Amerikansk humorserie från 2016-2017.

Teamet måste avslöja en konspiration och ligga steget före Secret Service när USAs president blir deras nya POI. Dessutom lämnar Finch gruppen och tänker ta till drastiska metoder för att bekämpa Samaritan.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker.
Amerikansk actiondramaserie från 2016. S05E11. Dplay Premium.

Repris från måndagen: The Walking Dead

Medan de letar efter en försvunnen alexandrian träffar Rick och hans grupp på ett mystiskt kollektiv, och dess invånare liknar inte något som de har stött på förut. Amerikansk thrillerserie från 2017.
Originaltitel: Walking Dead, The.
S07E10. Sänds i USA söndag 19 februari. Dplay Premium, sänds ett dygn efter amerikansk sändning samt i repris söndagar 22.00.

Shameless

Fiona bestämmer sig för att själv är bästa dräng när det gäller att renovera tvättomaten. Lip går med på att möta skolstyrelsen i hopp om att bli återinsatt. S07E08.

Film: Linje 1-2-3 kapad

Ett gäng tungt beväpnade gangsters ledda av den kallhamrade Ryder kapar ett tunnelbanetåg med passagerare i New York och begär en skyhög lösensumma. Veteranen Walter Garber arbetar i tunnelbanan och blir den som tvingas förhandla med kaparna, och får de inte sin vilja igenom kommer de att börja döda gisslan.
Skådespelare: Denzel Washington, John Travolta, John Turturro, Luis Guzman. Regi: Tony Scott.
Amerikansk actionthrillerfilm från 2009.
Originaltitel: Taking of Pelham 1 2 3, The.

Nytt avsnitt: The Walking Dead

En av överlevarna från Alexandria inser att de måste lära sig att navigera i den hemska verklighet som är Saviours värld. Amerikansk thrillerserie från 2016.
Även Kanal 9 5/3. S07E11.

Säsongsavslutning: Taking Fire

101st Airborne förbereder sig inför att lämna Afghanistan efter ett år i Korangal. S01E05. Taking Fire sändes på Discovery Channel i november. Dplay Premium.

Onsdag 1 mars 21.00

Varför är våra hem konstruerade för att endast vara praktiska? Matt och Sophie White från Sussex vill bygga en nöjesvilla till sig och sina barn. Det ska ha roterande bokhylledörr, hemliga hålor, gömställen bakom enkelriktade speglar och brandstång. S14E02. Dplay Premium.

Film: Payback

Torsdag 2 mars 21.00

Porter och Resnick rånar ett kinesiskt gangstergäng och flyr sen i bil med Porters fru Lynn som chaufför. Men Resnick och Lynn lurar Porter. De skjuter honom och ger sig av med bytet. Men Porter överlever och bestämmer sig för att både hämnas och ta tillbaka pengarna.
Skådespelare: Mel Gibson, Gregg Henry, Maria Bello, David Paymer, Lucy Liu. Regi: Brian Helgeland. Amerikansk actionfilm från 1999.

Lördag 4 mars 20.00

Murdoch och Ogden utreder ett fall där en affärsman har blivit förgiftad. Rebecca James misstänker att det är något skumt med en läkarstudents självmord. S10E05. Dplay Premium.

Saturday Night Live har uppehåll pga tidigare produktionsuppehåll i USA. En repris sänds istället för nytt avsnitt ur säsong 42.

Söndag 5 mars 21.00

Medan Reese och Shaw gör allt för att komma ikapp Finch infiltrerar han en statlig högsäkerhetsanläggning för att fullgöra ett desperat uppdrag som kan innebära slutet för inte bara Samariten, utan också för honom själv och Maskinen.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker.
Amerikansk actiondramaserie från 2016. S05E12. Dplay Premium.

Nästa vecka sänds finalavsnittet av Person of Interest.

Söndag 5 mars 22.00

En av överlevarna från Alexandria inser att de måste lära sig att navigera i den hemska verklighet som är Saviours värld. Amerikansk thrillerserie från 2016-17.
Originaltitel: Walking Dead, The.
S07E11. Sänds i USA söndag 26 februari. Dplay Premium, sänds ett dygn efter amerikansk sändning samt i repris söndagar 22.00.

Söndag 5 mars 23.05

Ian och Trevor har sitt första bråk och Lip försöker dölja sitt återfall. Monica vill hjälpa Debbie. S07E09.

Film: National Treasure: Hemligheternas bok

Måndag 6 mars 21.00

När en saknad sida ur John Wilkes Booths dagbok dyker upp blir plötsligt Bens gammel-gammel-farfar misstänkt för att ha varit inblandad i komplotten kring Abraham Lincolns död. För att bevisa sin förfaders oskuld följer Ben en internationell kedja av ledtrådar genom bland annat London och Paris.
Skådespelare: Nicolas Cage, Diane Kruger, Jon Voight, Ed Harris, Helen Mirren. Regi: Jon Turteltaub.
Amerikansk actionäventyrfilm från 2007. Originaltitel: National Treasure: Book of Secrets.

Måndag 6 mars 23.30

Gruppen kämpar för att gå tag på förnödenheter. I Alexandria måste någon fatta ett moraliskt svårt beslut. Amerikansk thrillerserie från 2016.
Även Kanal 9 12/3. S07E12.

Premiär: Speed with Guy Martin

Tisdag 7 mars 22.00

Mekanikern och motorcykelföraren Guy Martin utmanar sig själv i en rad omöjliga motorutmaningar för att lära sig bemästra hög fart och dess vetenskap. I första avsnittet försöker Guy slå det brittiska hastighetsrekordet på cykel med hjälp av cyklisten Laura Trott.Programledare: Guy Martin.
Brittisk dokumentärserie från 2013. S01E01.

Onsdag 8 mars 21.00

Tom och Danielle Raffields livslånga passion är att ångböja trä till extraordinära kurviga former. De har tillbringat en stor del av sina yrkesverksamma liv med att med hjälp av tekniken tillverka möbler och belysning. För att slippa sin lilla skogvaktarstuga har de bestämt sig för att bygga ett spektakulärt vågigt trähus i södra Cornwall, trots en minimal budget. S14E03. Dplay Premium.

Torsdag 9 mars 18.30

Torsdag 9 mars 20.55

Lördag 11 mars 20.00

Murdoch utreder en fotbollsspelares död medan Brackenreid jobbar med teamets OS-uppdrag. S10E06. Dplay Premium.

Finalavsnitt: Person of interest

Söndag 12 mars 21.00

Finch, Reese, Fusco och Shaw ge sig ut på ett sista uppdrag: att stoppa Samaritan från att förstöra Maskinen och cementera sitt grepp om mänskligheten. Men alla kan inte att överleva.
Skådespelare: Jim Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker.
Amerikansk actiondramaserie från 2016. S05E13. Dplay Premium.

Person of Interest är tyvärr nedlagd efter femte säsongen och produceras inte längre.

Söndag 12 mars 22.00

Gruppen kämpar för att gå tag på förnödenheter. I Alexandria måste någon fatta ett moraliskt svårt beslut. Amerikansk thrillerserie från 2017.
Originaltitel: Walking Dead, The.
S07E12. Sänds i USA söndag 5 mars. Dplay Premium, sänds ett dygn efter amerikansk sändning samt i repris söndagar 22.00.

Söndag 12 mars 23.00

Fiona överväger att sälja tvättomaten när hon konfronteras med renoveringar och reparationer. Ian försöker hantera det faktum att Mickey kanske är ute ur fängelset och på rymmen. Kevin och Veronica tar saken i egna händer när de får höra om Svetlanas senaste svek. S07E10.

Film: Contagion

Måndag 13 mars 21.00

Beth har varit på en lång affärsresa och återvänder hem utmattad. Men symptomen som hon trodde var vanlig jetlag blir värre. Två dagar senare är hon död och läkarna hittar ingen förklaring. Snart dyker liknande fall upp, antalet insjukna ökar lavinartat och de miljontals kontakterna mellan människor varje dag gör smittan omöjlig att spåra. Rädslan sprider sig som en löpeld och läkarna och experterna försöker hitta smittkällan ställs själva inför omöjliga val.
Skådespelare: Matt Damon, Kate Winslet, Jude Law, Gwyneth Paltrow, Laurence Fishburne, Marion Cotillard. Regi: Steven Soderbergh.
Amerikansk dramathrillerfilm från 2011.

Måndag 13 mars 23.05

Saker och ting går inte som planerat när en grupp kingdommers levererar varor till Saviors under vad som ska vara en rutinleverans. Amerikansk thrillerserie från 2016.
Även Kanal 9 19/3. S07E13.

Speed with Guy Martin

Tisdag 14 mars 22.00

Guy försöker sätta världsrekord i att köra motorcykel på vattenyta. Kommer Newtons tredje rörelselag ge honom möjlighet att ta sig över Bala Lake? Programledare: Guy Martin.
Brittisk dokumentärserie från 2013. S01E02.

Onsdag 15 mars 21.00

När konstnären och läraren Michelle Parsons tillfrisknade efter en allvarlig sjukdom beslutade hon och hennes arkitektmake David att det var dags att fånga dagen och bygga en privat oas som de alltid hade längtat efter. David ritade ett elegant hus med tre sovrum till en vacker tomt i Essex skogsmark, med en separat studio för Michelle. Paret projektleder byggnationen som får en besvärlig start, inklusive en farlig gasläcka och skyfall. S14E04. Dplay Premium.

Torsdag 16 mars 18.30

Torsdag 16 mars 20.55

Lördag 18 mars 20.00

Ett antal döda män hittas med läppstiftsfläckar i sina ansikten och Murdoch får snart anledning att misstänka att det finns ett samband mellan morden och Crabtrees käresta som är burleskartist. S10E07. Dplay Premium.

Lördag 18 mars 23.00

Gästvärd: Octavia Spencer.

Säsongsstart: Rizzoli & Isles

Söndag 19 mars 21.00

I efterdyningarna av skottlossningen måste teamet använda alla till buds stående medel för att hitta Alice Sands och ställa henne inför rätta innan hon förstör Janes liv.
Jane Rizzoli är kriminalpolis och Maura Isles är rättsläkare. Tillsammans bildar de ett dynamiskt och oslagbart team som löser svåra fall i Boston. Efter Tess Gerritsens bästsäljande deckare.
Skådespelare: Angie Harmon, Sasha Alexander, Jordan Bridges, Lorraine Bracco, Bruce McGill.
Amerikansk kriminalserie från 2016. S07E01. Säsongen sändes i somras i USA.

Nästa vecka tar Rizzoli & Isles paus på grund av VM-kvalet, serien är tillbaka söndagen efter som vanligt igen.

Person of Interest är tyvärr nedlagd och produceras inte längre, finalavsnittet sändes förra veckan.

Söndag 19 mars 22.00

Saker och ting går inte som planerat när en grupp kingdommers levererar varor till Saviors under vad som ska vara en rutinleverans. Amerikansk thrillerserie från 2017.
Originaltitel: Walking Dead, The.
S07E13. Sänds i USA söndag 12 mars. Dplay Premium, sänds ett dygn efter amerikansk sändning samt i repris söndagar 22.00.

Säsongsavslutning: Shameless (dubbelavsnitt)

Söndag 19 mars 23.00

Frank och Monica lägger fram ett intressant förslag för barnen. Fiona ser en ny affärsmöjlighet. Ian och Mickey leker Thelma och Louise. Kevin och Veronica försöker starta ett nytt kapitel efter att ha förlorat baren till Svetlana. Gallagher-familjen försöker hantera förlusten av en av sina egna. Lip kämpar för att förbättra sin framtid. Debbie, Carl och Liam dras med i Franks senaste bluff. Kevin och Veronica får sin hämnd. S07E11-12.

Film: Eagle Eye

Måndag 20 mars 21.00

Jerry Shaw och Rachel Holloman blir sammanförda under chockartade former. De känner inte varandra men genom mystiska telefonsamtal från en kvinna de aldrig träffat, tvingas de utföra en rad uppdrag mot sin vilja. Och de kan inte komma undan - genom all den tekniska utrustning som finns i vår vardag, kan den mystiska kvinnan övervaka Jerry och Rachel överallt, dygnet runt.
Skådespelare: Michelle Monaghan, Shia LaBeouf, Billy Bob Thornton. Regi: DJ Caruso.
Amerikansk actionthrillerfilm från 2008.

Måndag 22 mars 23.25

Mer information kommer snart. Amerikansk thrillerserie från 2016.
Även Kanal 9 26/3. S07E14.

Sänds i USA söndag 19 mars. Dplay Premium, sänds ett dygn efter amerikansk sändning samt i repris söndagar 22.00.

Speed with Guy Martin

Tisdag 21 mars 22.00

Guys uppdrag är att göra det till synes omöjliga: flyga med hjälp av enbart muskelkraft. Han ska försöka bygga världens snabbaste människokraftsdrivna flygplan. Programledare: Guy Martin.
Brittisk dokumentärserie från 2013. S01E03.

Onsdag 22 mars 21.00

Paul Rimmer har renoverat viktorianska byggnader i Bolton i 40 år. Men nu planerar han att för hand bygga ett trähem. Om hans budget håller, vill säga. S14E05. Dplay Premium.

Film: Den perfekta stormen

Torsdag 23 mars 21.00

Några fiskare behöver en stor fångst som ska rädda dem över vintern och de är beredda att ta större risker än vanligt. Men svärdfiskefartyget Andrea Gail fångas med sin besättning mitt i en Atlantstorm som meteorologerna kallar Den perfekta stormen - där en sällsynt kombination av faktorer ger förutsättningar för att skapa århundradets värsta storm med 30 meter höga vågor. Baserad på verkliga händelser.
Skådespelare: George Clooney, Mark Wahlberg, Mary Elizabeth Mastrantonio, Diane Lane, Karen Allen, William Fichtner. Regi: Wolfgang Petersen.
Amerikansk actiondramafilm från 2000. Originaltitel: Perfect Storm, The.

VM-kval: Italien - Albanien

Fredag 24 mars 20.30

Italien – Albanien, kommentator: Christopher Kviborg.

VM-kval: Bulgarien - Nederländerna

Lördag 25 mars 20.30

Bulgarien – Nederländerna, kommentatorer: Christopher Kviborg och Johan Arneng.

Murdoch Mysteries har uppehåll på grund av VM-kvalet, serien återkommer nästa lördag.

Lördag 25 mars 23.00

Gästvärd: Information kommer snart.

VM-kval: England - Litauen

Söndag 26 mars 17.30

England – Litauen, Programledare: Karin Frick. Experter: Hans Backe, Simon Bank, kommentator: Niklas Jarelind.

VM-kval: Nordirland - Norge

Söndag 26 mars 20.30

Nordirland – Norge, Programledare: Karin Frick. Experter: Hans Backe, Simon Bank, kommentatorer: Christopher Kviborg och Johan Arneng.

Rizzoli & Isles har uppehåll på grund av VM-kvalet, serien återkommer nästa söndag.

Söndag 19 mars 23.30

Mer information kommer snart. Amerikansk thrillerserie från 2017.
Originaltitel: Walking Dead, The. S07E14. Sänds i USA söndag 12 mars. Dplay Premium, sänds ett dygn efter amerikansk sändning samt i repris söndagar 22.00.

Den här veckan sänds reprisen av The Walking Dead-avsnittet lite senare på grund av VM-kvalet. Nästa söndag är reprisvisningen tillbaka klockan 22.00.

Säsongsavslutningen av Shameless säsong 7 sändes förra veckan.