Kapitel 8 expanderar i Tändstickspalatset.

Mitt i centrala Stockholm står ett palats innehållande workspace, konferens, restaurang, Health Club och en rik historia. I denna ikoniska byggnad, Tändstickspalatset, expanderar Kapitel 8.

– Utvecklingen av Kapitel 8 fortsätter och efterfrågan är stor. Nu utökar vi våra populära workspaceytor ytterligare. Sedan länge har vi ett fint partnerskap med Tändstickspalatset och ser fram emot att fördjupa samarbetet ytterligare. Vi drivs av möjligheten att skapa unika miljöer och möten där människor och företag kan växa. Vi har ett perfekt läge och en spännande framtid framför oss, säger Lena Werner, The Godmother.

Intresset för workspace fortsätter att öka och i ett av Stockholms bästa lägen skapas nu en ny mötesplats. Platsen, mixen, inredning, maten, miljön - familjen Kapitel 8 är det som särskiljer oss. Vi har sedan start en utmanat genom att erbjuda unika workspaceytor med tidlös design och med människan i fokus. Lokaler och aktiviteter i en avslappnad men samtidigt professionell miljö som främjar kreativitet, gemenskap och utbyten. Att ta ett djupt andetag och känna efter blir ett allt effektivare verktyg i dagens samhälle.

– Vår personal finns alltid nära till hands och skapar de bästa förutsättningarna för en lyckad arbetsdag. Här vill vi samla mixen av experter, entreprenörer och personligheter, säger Marie Elmlund, Club Executive.

Om Kapitel 8
Hos Kapitel 8 hittar du entreprenörer och företagare med höga krav. Miljön är representativ och alla har tillgång till våra inspirerande möteslokaler och moderna Health Club. Som en del av Tändstickspalatset får du tillgång till våra mysiga lounger för events, mindre mässor eller fester som enkelt kan anpassas efter dina önskemål. Dessutom har vi en egen restaurang där gästerna kan ta för sig när energidepåerna måste fyllas på. Söker du inspirerande mötes- och arbetsytor? Önskar du utöka ditt nätverk? Välkommen till ditt nya kontor.

Om Tändstickspalatset
Tändstickspalatset används ofta för att beskriva stilen Swedish Grace och är beläget på Västra Trädgårdsgatan 15,nära NK och Kungsträdgården i Stockholm. Från Centralstationen promenerar du hit på 10 minuter. Spårvagn och buss stannar på Hamngatan vid Kungsträdgården precis utanför. Byggnaden ritades åt Ivar Kreuger i slutet av 1920-talet, som huvudkontor för Svenska Tändsticksaktiebolaget. Uppdraget att skapa Tändstickspalatset gick till arkitekt Ivar Tengbom, som bland annat även utformat Stockholms Konserthus.