Låt årets julklapp vara trendigt vintage.

I år blev det återvunna plagget årets julklapp. Kaplans tipsar julklappsshoppare om sitt stora secondhandutbud av smycken, klockor och modeaccessoarer.

Årets julklapp utses varje år av analysföretaget HUI Research. Deras definition av årets julklapp bygger på att produkten ska ha nyväckt intresse under året, högt försäljningsvärde och representera tiden vi lever i.

– Vi på Kaplans tycker att det är väldigt positivt att årets julklapp går i återbrukandets tecken och att allt fler konsumenter hakar på trenden att handla secondhand, något som vi vurmat för sen 80-talet, säger Marlene Söder Marknadschef på Kaplans.

Hitta årets julklapp på någon av våra auktioner.

Julklapps – Lördag 15 december

Lilla Smycken – Torsdag 20 december

Nyårs – Lördag 29 december

Eller upptäck vårt unika butiksutbud. Välj bland antikt, vintage och nytt.

kaplans.se

• Mode

• bibliotekstan
  • mode
  • vintage
  • årets julklapp
  • secondhand

Kaplans når en stor publik av köpare i Storstockholm och Sverige, de Nordiska länderna och resten av världen. Vi har över 175 000 registrerade kunder och våra auktioner följs regelbundet av tusentals stamkunder och viktiga handlare, både genom personliga besök och över Internet.