Inbjudan till presskonferens och telefonkonferens

KappAhl Holding AB (publ) ("KappAhl") offentliggör idag ett kontanterbjudande till aktieägarna i AB Lindex (publ) ("Lindex") att överlåta samtliga aktier i Lindex till KappAhl. Med anledning av Erbjudandet kommer en presskonferens att äga rum på Operaterrassen, Karl XII:s Torg, Stockholm, måndag den 13 augusti klockan 14:00 (CET) för analytiker, media och investerare. Från KappAhl medverkar Christian W. Jansson, VD och koncernchef, samt Håkan Westin, finansdirektör. Välkomna att delta och ställa frågor. Presentationen hålls på svenska och kommer även att kunna ses direkt från vår webbsida www.kappahl.com/ir under menyn Presentationer. En telefonkonferens på engelska kommer att äga rum klockan 16.00 (CET). För att delta i telefonkonferensen ring: SWE +46(0)8 5352 6407, UK +44(0)20 7806 1956 samt US +1 718 354 1388, och uppge möteskod: 7044493. Frågor kommer att kunna ställas under telefonkonferensen. En inspelning av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig. Inspelningsnummer: SWE +46 (0)8 5876 9441, UK +44(0) 20 7806 1970 samt US +1 718 354 1112, med accesskod: 7044493#. För ytterligare information kontakta: Annette Ravenshorst, Informationschef, telefon 0704-71 56 31 Håkan Westin, Finansdirektör, telefon 0704-71 56 64 KappAhl Holding AB (publ) Box 303, 431 24 Mölndal KappAhl är en ledande nordisk modekedja med fler än 270 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi designar, marknadsför och säljer kläder för hela familjen, men riktar oss särskilt till kvinnor mellan 30 och 50 år som handlar till hela familjen. KappAhls huvudkontor och distributionscentral, som hanterar varufördelning till samtliga butiker, ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Inom KappAhl arbetar cirka 3 700 personer och mer än 90 procent är kvinnor. Under verksamhetsåret 2005/2006 omsatte KappAhl 4,2 miljarder kronor med ett rörelseresultat på 530 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information om företaget finns på www.kappahl.com och finansiell information finns på www.kappahl.com/ir.