Vi söker en Projektledare till VA-verksamheten

Är du Projektledaren som vill och kan axla att leda Karlshamns nya vattenverksprojekt? Då ska du söka dig till Karlshamn Energi.

Karlshamn Energi söker nu en erfaren och meriterad Projektledare till VA-verksamheten.*

DINA ARBETSUPPGIFTER
VA-försörjningen i Karlshamn står inför stora utmaningar och kommer under många år framöver ha behov av duktiga projektledare som utvecklar verksamheten.

Projektet att skapa Karlshamns nya vattenverk är just nu i en upphandlingsfas. När upphandlingen är klar kommer du som Projektledare att involveras tillsammans med övriga funktioner inom VA-verksamheten, där ditt ansvar blir att planera, organisera och utvärdera projektet löpande.

Du kontrollerar och ansvarar för att projektet håller den tidplan och budget som är planerad, och du sätter in passande åtgärder om något oförutsett inträffar. Som Projektledare förväntas du skapa ett kreativt arbetsklimat i projektgruppen och stimulera till nytänkande. Du har även kontakt och samordnar med leverantörer, entreprenörer samt med de resurser som krävs inom organisationen. Dessutom ser du till arbetsmiljöreglerna följs.

DIN PROFIL
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda större projekt, gärna investeringsprojekt inom industrin eller från anläggningssidan. Du har kunskap om tekniska installationer i en byggnad eller anläggning. Har du dessutom en högskole- eller yrkesutbildning inom väg och vatten eller liknande, är det meriterande.

Som person är du en ledare som skapar motivation hos andra att prestera enligt mål och hög standard. Du förmedlar information tydligt och enkelt samt hanterar frågor och problem på ett professionellt sätt. För att trivas i rollen samverkar du genom att främja och utveckla andras idéer samt delar med dig av din expertis för att uppnå önskat resultat. Vi värderar även ett miljöintresse.

ANSÖKAN OCH KONTAKTPERSON
Vi har i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Vänligen skicka din ansökan via www.onepartnergroup.se senast den 2 december. Urvalet görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenni Aronsson på tel 0455-34 15 91 eller jenni.aronsson@onepartnergroup.se

* Från och med årsskiftet kommer VA-verksamheten att ingå och vara en del av Karlshamn Energi.

• Karlshamn