Vi söker Fastighetsskötare med lageransvar

Är du en tekniskt intresserad problemlösare som gillar att ställas inför nya utmaningar och arbeta i en omväxlande miljö? Karlshamn Energi satsar för framtiden och utökar med denna tjänst där du med servicekänsla och självständighet tar ansvar för fastigheten tillsammans med lager- och förrådsfunktioner.

Vi hoppas att du vill utvecklas vidare tillsammans med Karlshamn Energi!

DINA ARBETSUPPGIFTER
Din tjänst som fastighetsskötare kommer vara bred och varierad. Du tar ett övergripande ansvar för fastigheten avseende värme, vatten, ventilation, sanitet, kyla och el. Inom dessa områden arbetar med såväl planerade åtgärder som oväntat uppkomna problem. I samråd med fastighetsansvarig planerar du för reparation och underhåll av fastigheten samt är kontakt för externa entreprenörer. Du ansvarar också för brandskydd, besiktning och kontroll av fastigheten.

På lagersidan lossar och lastar du samt ordnar godset på gården och lagret. Du säkerställer ordning och reda samt att rutiner gällande materialhantering följs av verksamhetens övriga avdelningar. Du hanterar beställningar och följesedlar, utför transportdokumentation och konterar fakturor. Du har också ett ansvar för företagets gemensamma fordon gällande vård utav dessa och den administration som sker kring fordonsparken.

Utöver detta finns en mängd andra arbetsuppgifter knutet till fastighetens inre och yttre skick. Du säkerställer att interna anställda såväl som externa besökare har ett positivt intryck av fastigheten. Det handlar om allt från att rikta om belysning, halkbekämpning vintertid, tömma sopkärl, montera möbler till att hantera rabatter och flaggstång.

DIN PROFIL
Vi söker dig som har en god erfarenhet och kompetens inom fastighetsdrift och skötsel, kanske från roller inom underhåll/verkstad/industrifastighet eller som elektriker. Du har teknisk kompetens inom t ex styrsystem, el och VVS, den kompetens du inte har idag i fastighetens olika anläggningar lär du dig lätt genom intresse och fallenhet. Vi ser positivt på att du har erfarenhet från truck eller hjullastarkörning. Din datavana är god och du hanterar effektivt Officeprogrammen och sätter dig lätt in i nya system. Du uttrycker dig mycket bra i både tal och skrift på svenska.

Som person är du ansvarstagande och självgående. Du har ett gott sinne för ordning och reda, arbetar strukturerat med såväl det systematiska arbetet som det löpande. Du är serviceinriktad och möter dina kollegor på ett positivt sätt samtidigt som du kastas mellan olika arbetsuppgifter där din förmåga att prioritera effektivt är viktig. Vidare är du tydlig i din kommunikation och du är en kollega som är lätt att samarbeta med och som bidrar till ett gott arbetsklimat.

ANSÖKAN OCH KONTAKTPERSON
Är du den vi söker? Vi ser mycket fram emot din ansökan så skicka den gärna snarast till oss. I denna rekrytering samarbetar Karlshamn Energi med Maxkompetens. Sista ansökningsdag är 6 december 2018 och din ansökan tar vi emot på maxkompetens.se. För mer information kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Therese Hulte på telefonnummer 044-781 44 80 eller på therese.hulte@maxkompetens.se

• Energifrågor

• Karlshamn