Kidscraft med DigiLabb

Kidscraft med DigiLabb

Nu drar DigiLabbs verksamhet igång och första evenemanget sker lördagen den 23/1 kl.13-18 då DigiLabb Karlshamn bjuder in till Minecraft-LAN för barn på Stenbacka bibliotek i Asarum. Under tiden barnen LANar Minecraft är föräldrar välkomna att lyssna på Chris Jonasson från Malmö e-sport som berättar om Minecraft - vad är Kidscraft och vad är effekterna av spelande?

OBS! Begränsat antal platser. Läs mer om anmälan och utrustning på www.facebook.com/DigiLabbKarlshamn.

För mer information kontakta: Sofia Viklund, projektledare DigiLabb, tel. 0760-26 18 81.

DigiLabb är en plats för öppet digitalt skapande i biblioteksmiljö. DigiLabb Karlshamn huserar i lokaler på Stenbacka bibliotek i Asarum, och verksamheten leds av Sofia Viklund, projektledare DigiLabb och Elin Björkman, IT-bibliotekarie.

Digilabb har öppet tisdagar 15.30-19.00 och onsdagar 13.30-17.00.

Karlshamn ligger där hav möter land, historia möter framtid och människor möter varandra. Hållbar ekonomisk, ekologisk och social utveckling är ledord i Karlshamns kommun och genomsyrar vår verksamhet inom alla områden.