Sommarkul för barn och unga!

Sommarkul för barn och unga!

Kultur Karlshamn anordnar roliga, kreativa och utmanande sommaraktiviteter under juni och juli månad för alla sommarlediga barn och unga (och såklart även vuxna) och självklart är allt gratis!

Popup-bibliotek på fritids
Barnbibliotekarien Desirée Håkansson besöker kommunens fritids med sitt popup-bibliotek under vecka 25-26, med läs- och bokaktiviteter samt fika.

DigiLabb på turné
Vi öppnar DigiLabb på Spontanidrottsplatsen, Österslättskolan för alla sommarlediga barn och vuxna. Programmera ett roligt dataspel, spela musik med frukter eller styr en robot att göra som du vill. Varför inte bygga en svalkande fläkt?

Måndag 18 juni kl. 10.00-12.00
Tisdag 19 juni kl. 10.00-12.00
Tisdag 26 juni kl. 10.00-12.00
Torsdag 28 juni kl. 10.00-12.00

Ta med familjen och titta in, alla är välkomna!

Graffitiworkshop
Prova på att måla graffiti och lär dig mer om kulturen. För dig som är 12-15 år.

Kurs med 3 tillfällen, 25-27 juni mellan kl. 14.00-18.00 i Lokstallarna. Anmälan från och med 11 juni kl. 10.00 till Stadsbiblioteket, tel. 0454-812 30.

Begränsat antal platser!

Ledare: Henry Palmqvist

#AllaTecknar
Kom och teckna somriga bilder med konstnären och illustratören Mattias Olsson!

I en kringresande ateljé får du testa olika sätt att teckna på papper på staffli, måla och rita. För alla från 8 år och uppåt (yngre får ta hjälp av förälder eller syskon).

Onsdag 4 juli kl. 13.00-16.00 Spontanidrottsplatsen, Österslättskolan
Torsdag 5 juli kl. 11.00-15.00 Torget i Karlshamn.

Drop-in!

Pernilla Ekvall Liljeqvist