Nyhet vintern 2019 - Thailand!

Nyhet vintern 2019 - Thailand!

Det råder högtryck på bokningar av årets vinterresor just nu och många väljer att åka till solen. TUI väljer att storsatsa på Karlstad med två nya direktlinjer till Krabi och Phuket i Thailand till nästa vinter.

December är en av de mest intensiva månaderna när det kommer till att boka vinterresor. Sedan tidigare kan resenärer från Karlstad flyga direkt till Gran Canaria vintertid. TUI väljer nu att lansera två helt nya flyglinjer till Thailand från Karlstad.

- Thailand är sedan länge populärt bland värmlänningarna under vintern och vi har fått många önskemål om direktflyg de senaste åren. Därför känns det väldigt bra att vi kan erbjuda Phuket och Krabi som nya resmål från Karlstad. Nu hoppas vi att nyheten uppskattas av många värmlänningar, så ökar chansen att vi kan få till fler flyg till exotiska resmål, säger Carl Hallgren, marknadschef Karlstad Airport.

Och på TUI är man nöjda med satsningen.

- Vi tycker att det är roligt att kunna erbjuda resenärer från Karlstad Airport en möjlighet att flyga direkt till ett av våra absolut populäraste resmål. Vi ser ett stort intresse för den här typen av resor härifrån. Därför väljer vi att lansera ett nytt resmål, säger Patrick Törn, försäljningschef på TUI Sverige.

Moderna flyg med mindre negativ påverkan
Det är TUI Airways Boeing 787 Dreamliner med plats för 300 resenärer som kommer att trafikera rutten Karlstad-Thailand. Dessa flygplan släpper ut ca 20 procent mindre koldioxid per passagerarkilometer än jämförbara flygplan. Flybolaget toppade återigen listan över världens mest koldioxideffektiva flygbolag i atmosfair Airline Index.

För mer information, kontakta:
Carl Hallgren, marknadschef Karlstad Airport, 054-540 77 07
Adam Györki, presskontakt TUI, 08-720 72 79

Karlstad Airport är Värmlands största flygplats som är belägen cirka 18 kilometer nordväst om Karlstad. Flygplatsen ägs av Karlstads kommun och har cirka 100 000 resenärer per år.