Sommaren är räddad − Turkiet tillbaka!

Sommaren är räddad − Turkiet tillbaka!

Sommaren 2017 var den kallaste sedan 1862, men nu kan värmlänningarna pusta ut. Turkietresor kommer tillbaka Karlstad, efter ett års uppehåll, och garanterar sol och värme under nästa sommar.

Vi är jätteglada över att vara tillbaka i Karlstad och vet att Turkiet varit väldigt efterfrågat. Resorna från Karlstad startar måndagen 25 juni och vi kör med en stor maskin varje vecka fram till mitten av augusti, säger Anders Lindström VD på Turkietresor.

Att kunna erbjuda fler destinationer under årets störta semesterperiod är viktigt för Karlstad Airport.

Folk vill kunna åka utomlands när de är lediga och barnen har lov, särskilt eftersom solen faktiskt inte alltid skiner här i Karlstad. Att jobba för fler destinationer under högsommaren har länge varit en medveten strategi från vår sida. Det är väldigt roligt att vi nu kan erbjuda charter till både Turkiet och Cypern i sommar, samt även 400 destinationer via Frankfurt reguljärt, säger Carl Hallgren marknadschef på Karlstad Airport.

Resorna Karlstad-Antalya kommer att gå mellan 25/6 och 13/8 2018. Läs mer på turkietresor.se.

Kontakt:
Carl Hallgren, marknadschef Karlstad Airport, 070-855 60 07
Anders Lindström, VD Turkietresor, 073-516 87 30

Fakta:Turkietresor bildades 2007 och erbjuder hotell- och lägenhetshotell i alla klassificeringar; från 2 stjärnor, mindre pensionat till stora lyxiga resorts och ett brett urval av All inclusive-hotell i alla prisklasser. De flyger till Antalya flygplats med Corendon Airlines som är ett turkiskt flygbolag vilket grundades 2004, samt Pegasus Airlines.

Ämnen

Karlstad Airport är Värmlands största flygplats som är belägen cirka 18 kilometer nordväst om Karlstad. Flygplatsen ägs av Karlstads kommun och har cirka 100 000 resenärer per år.

Åsa Jernfält

Presskontakt Kommunikationsstrateg 054-540 77 11

Karlstad Airport

Ägs av Karlstads kommun och Region Värmland och har normalt sett både reguljära flyglinjer och chartertrafik till en mängd olika destinationer världen över. Karlstad Airport är utsedd till nationell beredskapsflygplats vilket innebär att hålla beredskap och öppna för samhällsviktig trafik inom en timme, dygnet runt, året runt. En av våra största verksamhetsutövare är Svensk Luftambulans med ambulanshelikoptrar för akuta uppdrag i Värmlands och Dalarnas län. De har även sin tekniska bas vid flygplatsen där de servar samtliga helikoptrar från alla verksamhetsområden i Sverige. På flygplatsen finns också privata aktörer samt Värmlands Flygklubb och Segelflygklubben. Flygtrafikledningen drivs av ACR Sweden.

Karlstad Airport
Våldalen 570