Årets Mötespris till Värmlands Idrottsförbund

Årets Mötespris till Värmlands Idrottsförbund

Värmlands Idrottsförbund tilldelas Årets Mötespris för att de på ett förtjänstfullt sätt, genom engagemang och värdskap, ytterligare positionerat länet på den svenska idrottskartan. Priset delas ut av Karlstad Convention Bureau och vinnaren tillkännagavs i samband med 100° Karlstads galakväll på Karlstad CCC under fredagskvällen.

Det är för fjärde året i rad som Karlstad Convention Bureau delar ut Årets Mötespris. Priset tilldelas en person eller organisation som under året gjort betydande insatser för att utveckla Karlstad som mötesdestination och bidragit till att skapa mervärde för invånare, företag, föreningar och organisationer i regionen.

Karlstad Convention Bureau har beslutat att tilldela Värmlands Idrottsförbund Årets Mötespris med motiveringen:

”Värmlands Idrottsförbund har på ett förtjänstfullt sätt, genom engagemang och värdskap, ytterligare positionerat länet på den svenska idrottskartan. Det välarrangerade Riksidrottsmötet 2017 har haft ett betydande värde för både Karlstad och regionen.”

Priset delades ut i samband med 100° Karlstads galakväll på Karlstad CCC under fredagskvällen. Förutom äran får vinnaren 10’000 SEK som ska användas i syfte att stärka den egna organisationen inom möten. Tidigare vinnare är Karlstads universitet, Kirurgveckan och Tandhygienistdagarna.