Karlstad CCC startar matprogrammet ”Någonting att äta”

Karlstad CCC startar matprogrammet ”Någonting att äta”

Karlstad CCC startar matprogrammet ”Någonting att äta” på YouTube, Facebook och i egna kanaler. Syftet är att lyfta och sprida kunskap från anläggningens omtyckta restaurang Karl IX. Ett tjugotal kortfilmer kommer att släppas fram till sommaren 2018.

- Vi har ett mycket omtyckt kök och en hög servicenivå. Vi vill komma ett steg närmare våra gäster och helt enkelt ge dem tips för att göra vardagen lite mer färggrann, säger Mikael Söder, Food & Beverage manager på Karlstad CCC.

Ett tjugotal kortfilmer har producerats tillsammans med kockar och bartenders på Karl IX, restaurangen på Karlstad CCC. Filmerna kommer att släppas en och en fram till sommaren 2018.

- Det känns väldigt spännande att använda de digitala kanalerna för att sprida vår kunskap. Vi ser fram emot att använda filmerna för att visa på vårt grymma kök, vare sig det handlar om catering, festmiddag eller givetvis en konferens, avslutar Mikael Söder.

”Någonting att äta” kan du hitta på vår YouTube- och Facebook-kanal samt på vår webbsida. Filmerna är producerade av Make my Day i Karlstad.

För mer information:

Mikael Söder, Food & Beverage manager