Magnus Hammar deltar i Årets Möteskock 2017

Magnus Hammar deltar i Årets Möteskock 2017

Magnus Hammar, köksmästare på Karlstad CCC, är en av de tävlande när Sveriges bästa möteskockar gör upp om titeln ”Årets Möteskock”. Tävlingen äger rum den 18 april på Aveqia i Stockholm.

Årets Möteskock är en spännande kock-tävling med Carl-Jan Granqvist som konferencier och den flerfaldigt prisbelönta kocken Henrik Norström som huvudordförande i juryn. Magnus Hammar, köksmästare på Karlstad CCC, är en av de tävlande när Sveriges bästa möteskockar gör upp om titeln.

– Det är självklart jättespännande och pirrigt. Det känns fantastiskt kul att delta i tävlingen, säger Magnus Hammar.

Tävlingen äger rum den 18 april på Aveqia i Stockholm. Sex finalister utses av juryn som sedan får tävla inför publik. Finalens varukorg är hemlig.

– Konkurrensen kommer att vara stenhård, men vi vet att vi har ett fantastiskt kök som får mycket höga betyg av våra gäster. Därför känns det extra kul att vi deltar i tävlingen, avslutar Arman Teimouri, kommunikationschef på Karlstad CCC som kommer att vara på plats för att heja fram Magnus Hammar.

För mer information:

Magnus Hammar, Köksmästare