Henrik Holm är nöjd med de nya tillskotten i tjänsteutbudet.

Stadsnätet nu ännu mer attraktivt för företag

Karlstads El- och Stadsnät har sedan innan en bred portfölj av tjänsteleverantörer. Nu breddar de ännu mer när jättarna Com Hem och Telia lanserar sina företagstjänster i stadsnätet.

- Det känns fantastiskt bra, säger Henrik Holm, tjänsteleverantörsansvarig.

Från och med i dag kan företagskunder som är anslutna till stadsnätet beställa tjänster från både Com Hem och Telia. Båda leverantörerna har funnits i stadsnätet en längre tid (Com Hem anslöt i mars 2017 och Telia i januari 2018) på privatsidan, men det är alltså först nu som de även levererar tjänster till företag.

- Det här rimmar verkligen med vad vi vill åstadkomma med vårt tjänsteutbud; ett så brett och kvalitativt sortiment som möjligt, säger Henrik Holm.

Th1ng ansluter också - satsar på smarta hem

Tillsammans med Com Hem och Telia lanserar nu även den nya leverantören Th1ng sina tjänster i stadsnätet. I nuläget erbjuder de internet till både privat- och företagsmarknaden, men har siktet inställt bland annat på smarta hem.

- Det känns oerhört spännande. Smarta hem är verkligen en het potatis just nu och att få in en aktör som uttalat satsar på att slå sig in på den marknaden känns givetvis jättebra, säger Henrik Holm.

Vid frågor, kontakta i första hand Henrik Holm, tjänsteleverantörsansvarig på Karlstads El- och Stadsnät. 054-540 74 18, henrik.holm@karlstad.se