Johnny's® Yellow Mustard

Årets stora grillnyhet är här - Johnny's® Yellow Mustard

Lagom till årets grillpremiär lanserar senapskungen Johnny’s® ännu en spännande senap i sitt redan breda sortiment. Årets nyhet, Johnny’s® Yellow Mustard, är tydligt inspirerad av det amerikanska köket och skulle utan problem platsa på vilken bättre New York-diner som helst. Den karaktäristiskt klargula senapen är frisk och syrlig med en fruktig eftersmak. En ny och spännande partner till sommarens alla grillade burgare helt enkelt!

Årets nyhet – Johnny’s® Yellow Mustard är en amerikansk osötad senap med intensivt gul färg och fn lyster. Senapen doftar lagerblad, anis och rosépeppar. Smaken är fyllig, rik och fullföljs av en frisk och fruktig citruston. En spännande och lite oväntad karaktär men alldeles perfekt till USA-inspirerade grillkvällar och matiga sandwichar.

”Johnny’s® Yellow Mustard är, precis som namnet antyder, inspirerad av USA och den amerikanska matkulturen där den osötade senapen alltid haft en given plats. Inte oväntat passar den perfekt till grillad ”diner-mat” såsom burgare och korv men den funkar faktiskt också som smakhöjare i mustiga långkok”, säger Frida Källgren, Brand Manager för Johnny’s®.

ETT SÄRSKILT GOTT RECEPTTIPS!
Grilla surdegsbröd och rimmat fäsk. Bred färskost på brödskivorna, toppa med krispig sallad, grillad tomat, rödlök och skivad avokado. Avsluta med att ringla över rikligt med Johnny’s® Yellow Mustard. Matigt och gott! (se bifogad härlig receptbild)

Johnny’s® Yellow Mustard hittar du i dagligvaruhandelns senapshyllor. Rekommenderat cirkapris är 24 kronor.

JOHNNY’S® HÅLLER INTE KÄFTEN PÅ KÄK!
Under maj och juni kommer Johnny’s® vara med och smaksätta två nya Håll-käften-burgare på hamburgerkedjan KÄK som artisten Petter driver tillsammans med Oskar och Dimman. Den ena burgaren med Johnny’s® Yellow Mustard och den andra med klassikern Johnny’s® senap sötstark. Om du inte har möjlighet att besöka KÄK i Stockholm eller Örebro under perioden lovar vi att dela med oss av recepten på vår Facebook-sida. Facebook.com/johnnyssenap Stay tuned!

FÖR MER INFORMATION, SMAKPROVER ELLER HÖGUPPLÖSTA BILDER, KONTAKTA:
Catharina Johansson, Category Marketing Manager
catharina.johansson@kavli.se

GRILLAT SURDEGSBRÖD MED FÄRSKOST, AVOKADO OCH GRILLAT RIMMAT FLÄSK

Ingredienser (4 pers)

• 4 skivor levainbröd
  • 1 msk olivolja
  • flingsalt
  • 2 tomater
  • 100 g färskost
  • 1/2 romansallad
  • 1 rödlök
  • 1 avokado
  • 1/2 msk krossad svartpeppar
  • Johnny's® Yellow Mustard
  • 400 g rimmat fläsk

Gör såhär:

Pensla brödskivorna med olivolja och grilla. Strö på flingsalt. Skär tomaterna i fyra skivor, skala löken och skär i skivor samt skär avokadon i klyftor. Grilla tomaterna och löken på snittytan. Bred färskost på brödskivorna och bygg brödet med sallad, tomat, lök, avokado. Grilla fläsket och toppa brödet med fläsk, krossad svartpeppar och avsluta med att ringla Johnny’s Yellow mustard över.

O. Kavli AB omsätter 900 miljoner SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö, Eslöv, Åbo. O. Kavli AB marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Skyr™ Isländsk yoghurt, Tigers yoghurt, Bollnäsfil, Perstorp ättika, Planti®, Druvan® och Lyckans Ost.

Vi är en del av Kavli Group som omsätter ca 3,3 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Under 2017 delades 83 miljoner kronor ut från fonden.