Druvan lanserar nytt ris blandat med bulgur, quinoa och korn

Druvan lanserar nytt ris blandat med bulgur, quinoa och korn

Druvan lanserar tre helt nya produkter i vår. Ris & Bulgur, Ris & Quinoa samt Ris & Korn ska kombinera vardagsriset med nya spännande blandningar. Bulgur gör riset saftigare, quinoa ger riset färg och kornet gör det matigare. De nya blandningarna skapar ökad vardagsvariation och är lika enkelt att tillaga som ris.

I dag äter 72 % av Sveriges hushåll ris någon eller flera gånger i veckan[1]. Det visar en undersökning genomförd av YouGov på uppdrag av Dr PersFood i juni 2009. Behovet av variation är stort hos de flesta men kanske framförallt hos barnfamiljer, vars veckomatsedel ofta är densamma vecka efter vecka. Med det i åtanke har Druvan utvecklat tre helt nya produkter; Ris & Bulgur, Ris & Quinoa samt Ris & Korn.

– Våra tre nya produkter kan ses som ett gott alternativ till det traditionella riset eller den populära pastan. De nya risblandningarna är enkla att tillaga och erbjuder en större smakvariation, säger Anna Häggström, produktchef på Dr PersFood.

Bulgur gör riset saftigare. Ris & Quinoa är en färgsprakande blandning, medan Ris & Korn är en matigare variant. Alla tre är lika enkla att tillaga som ris och goda till det mesta - kött, fisk eller kyckling.

– Vi vill ge våra kunder något nytt, en möjlighet till variation i vardagen. Risblandningarna är helt nya på marknaden och vi är stolta över att vara först att presentera tre produkter med så stor potential, säger Anna Häggström, produktchef på Dr PersFood.

[1] Undersökningen är genomförd av YouGov på uppdrag av Dr PersFood  juni 2009 med 1000 deltagare

Ris & Bulgur

Bulgur gör riset saftigare och kombineras bäst med kött och kyckling. Ris & Bulgur är enkelt att tillaga, ca 20 minuter, precis som ris.

Recepttips: Karrékotlett med Ris & Bulgur och ljummen sallad.

Ris & Korn

Korn gör riset matigare och kombineras bäst med skaldjur och lamm. Ris & Korn är enkelt att tillaga, ca 20 minuter, precis som ris.

Recepttips: Bakad paprika med lammfärs och buljongkokt Ris & Korn.

Ris & Quinoa

Quinoa gör maträtten färgsprakande och kombineras bäst med fisk och kött. Ris & Quinoa är enkelt att tillaga, ca 20 minuter, precis som ris.

Recepttips: Gravlax med basilikafrittata och Ris & Quinoa.