Ett bra julbord består av flera olika sorters senap! Druvan ger dig mer variation och lanserar inför julen 5 goda smaker i lagom stora burkar.

Julen är en högtid präglad av tradition. Så även valet av vilken senap som sätts på julbordet. Frågan alla bör ställa sig är om den senap som står på julbordet är allas favorit, som sitter runt bordet. Druvan har genomfört en konsumentundersökning, där det framkommer att många konsumenter har en favorit senap som man helst äter. Vilken typ av senap man helst äter beror även på vilka maträtter som senapen skall användas till samt i vilken situation. Vi på Druvan tycker det är synd om inte alla skall få ha sin favorit senap på julbordet och därför lanserar vi våra 5 senaps smaker i lite mindre glas. I stället för att ställa fram 1 stor glasburk med senap kan det nu istället på julbordet serveras 2-3 senaps sorter i mindre glasburkar. Smakerna som finns att välja mellan är: Skånsk senap: En klassiker från Eslöv, som är kornig, smakrik och fyllig i smaken. Passar utmärkt tillsammans med rostbiff. Förslövs senap: En lite sötare variant på skånsk senap. Senapen är grovmalen och har en lagom sötma. Passar utmärkt till exempelvis kassler. Honungs senap: En söt och stark senap med balanserad sötma. Perfekt till skinkan! SötStark senap: Senap för den kräsne med stark och fyllig smak. Prova att lägga en klick på en bit kex med brie ost – musigt värre! Stark senap: En söt senap med lite extra sting. Den är lika god i maten som till den. I Druvans undersökning framkom också att konsumeter är dålig informerad om vad senap kan användas till. Vi har därför tagit fram en folder med inspirerande recept inför de stora helgerna. Alla innehållande senap naturligtvis! Fler recepttips på Druvans produkter finns på Druvans hemsida - www.druvan.com. Där kan du också ladda ned högupplösta produktbilder. Kontaktperson: Anna Häggström, tel 0413-440132, e-mail: anna.haggstrom@dr-persfood.com