Paolo Roberto hjälper Kavlis medarbetare att må bättre

Pressmeddelande   •  Feb 02, 2017 15:48 CET

15 med Paolo

Nu lanserar Kavli ”Ett hälsosammare liv”.
Genom att erbjuda sina medarbetare tid för träning, reflektion och ett hälsosammare alternativ för lunch vill Kavli bidra till att medarbetarna får mer balans i livet. Kavli har också antagit Paolo Robertos utmaning ”15 med Paolo”, 15 minuters funktionell och effektiv träning varje dag.

- Det känns bra att vi kan erbjuda detta till våra medarbetare, vi vill vara en attraktiv arbetsgivare i branschen och lanseringen av ” Ett hälsosammare Kavli” är bara starten på vad vi vill göra för våra medarbetare och blivande medarbetare i framtiden, menar Gerhard Bley, VD på Kavli

I ”Ett hälsosammare liv” ingår även en ledarskapsutbildning som syftar till att hjälpa ledare och chefer att tänka holistiskt.

- Vi tror att vi genom att hjälpa våra medarbetare att få balans i livet och må bra, både kroppsligt och själsligt, kommer att kunna sänka vår sjukfrånvaro och prestera ännu bättre. Det ligger också helt i linje med vår vision om det empatiska ledarskapet, säger Gerhard Bley, VD på Kavli.

O. Kavli AB omsätter över 800 miljoner SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö, Eslöv, Åbo. O. Kavli AB marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Skyr™ Isländsk yoghurt, Tigers yoghurt, Perstorp ättika, Planti®, Druvan® och Lyckans Ost.

Vi är en del av Kavli Group som omsätter ca 3,2 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Bara hittills i år har 65 miljoner kr delats ut.