Kawasaki är “Supercharged” på EICMA

Z H2, som visades redan på Tokyo Motor Show i Oktober och innan dess skymtades i uppmärksammade “teaser videos” gör sitt första fysiska framträdande i Europa på EICMA. Allas ögon kommer vara på denna klassledande maskin med sin Sugomi-styling, nya fackverksram, Brembo bromsok och unika, balanserade kompressormatade motor.

Med en imponerande uppsättning elektroniska förarhjälpmedel som olika körlägen, launch control, traction control (anti-spinn), assist- och slirkoppling, elektronisk farthållare, quick shifter och avancerad kurv-ABS kommer Z H2 med sin närvaro och toppeffekt på 200hk vinna många rubriker och hjärtan under 2020.

Den välkända Z-familjen uppdateras för den kommande säsongen med förarfokuserade förändringar på den enormt populära Z900, som tillskottet av traction control, körlägen, TFT-display, LED-ljus, effektlägen och Bluetooth-koppling precis som mäktiga Z H2. Lägg därtill en kring svingarmen förstärkt ram, ett omarbetad avgassystemsljud som förstärker körupplevelsen vid acceleration och motorbroms så är Kawasakis storsäljare redo att ta klivet upp i toppen tillsammans med sin A2-anpassade identiska tvilling Z900 70kw.

Z650 uppdateras till 2020 med LED-ljus runt om, samma typ av TFT-display med Bluetooth-koppling med Kawasakis ”Rideology” app och helt ny design.

I samma anda av styling som Z650, kommer Ninja 650 till 2020 med en ännu agressivare frontkåpa och TFT-display. För passagerare så är det bakre sätet omarbetat på både Z650 och Ninja 650 med ett bredare och djupare säte medan Ninja 1000SX både får ett uppdaterat förar- och passagerarsäte. Som två av Kawasakis absoluta toppsäljare i Europa – och ansvariga för att många nya förare tagit klivet in i världen av två hjul – så är Z650 och Ninja 650 garanterade att göra stora intryck under 2020.

Ninja 1000SX får förbättringar som förstärker dess sportiga och touringinriktade egenskaper, denna väldigt populära maskin får uppdateringarså som elektronisk farthållare, fyra valbara körlägen, quick shifter, elektroniska gasspjäll, en agressivare design på frontkåpan, ny vindruta för förbättrat vindskydd och en sportig enkelljuddämpare. Detta är utan tvekan en Ninja som stolt står bredvid motorcyklar så som Ninja H2 SX, med goda touringegenskaper inte minst med hjälp av de färganpassade sidoväskorna på 56l (tillval) med ennyckelsystem.

Ninja och Z-utvecklingen, får anslutning till 2020, av en maskin som representerar en modellinje som sträcker sig hela vägen tillbaka till 1966. W800 fulländar W-familjen tillsammans med befintliga W800 CAFE och W800 Street. Med krom och polerad metall kommer W800 utrustad med ett 19-tums framdäck och precis som de andra W-modellerna – en ny ram, omarbetad avgassystemsljud, nya ABS-bromsar och en större bensintank. Förberedd för Euro 5 tittar W800 bekvämt framåt utan att glömma sinhistoria.

Som bevis för kunskapen och kraften hos Kawasaki-gruppen finns det inget tydligare exempel än den egentillverkade kompressorn som är hjärtat i nya Z H2, tillsammans med befintliga Ninja H2, Ninja H2R, Ninja H2 SX.

Åter igen presenterar Kawasaki nya och mångsidiga maskiner i flera segment under EICMA och ännu en gång kommer effekten vara omfattande. Kawasaki på EICMA – Supercharge!

• racing
  • landsväg