Sveriges bästa TV-leverantörer utsedda

Com Hem är bäst på TV i Sverige. Det visar en oberoende undersökning gjord av Cint på uppdrag av Key Solutions. I undersökningen tillfrågades 1000 personer och enligt de deltagande i undersökningen så är Com Hem den TV-leverantör som har bäst pris, utbud, service och kundsupport.

I Key Solutions undersökning tillfrågades 1000 slumpvis utvalda svenskar om vad de tycker om de sex största TV-leverantörerna i Sverige, varav 22 procent av de deltagande menar att det är Com Hem som har det bästa utbudet av kanaler, vilket är dubbelt så många procent som någon av de andra TV-leverantörerna fick i undersökningen.

- Sedan drygt ett år tillbaka satsar Com Hem på TiVo, och detta har inneburit en stor marknadsföringsinsats. Com Hems budskap om att kunderna får tillgång till ett stort utbud av program som de själva kan styra när de vill titta på, har helt klart gått hem hos många, säger Anton Sörkvist, Sales Manager på Key Solutions.

Com Hem får genomgående bäst omdöme, med störst andel positiva svar i hela undersökningen. De andra leverantörerna får mer blandade resultat. Telia får exempelvis ett gott resultat i fråga om service och support, men varken utbud eller pris uppfattas lika positivt.

Key Solutions är säljexperter som bland annat säljer TV-abonnemang från en rad olika leverantörer. Försäljningen sker genom hembesök och eventförsäljning, vilket gör att de får mycket feedback från kunder.

- Vår direktkontakt med kunderna gör att vi snabbt får respons på vad de värdesätter och vi ser att Com Hems flexibilitet är något som passar bra in i dagens samhälle, då kundernas krav på tillgänglighet och kontroll kraftigt har ökat de senaste åren, säger Anton Sörkvist.

Om undersökningen
Key Solutions ställde med hjälp av en webbenkät frågor till 1000 slumpvis utvalda svenskar i åldrarna 18 till 65 år varav 660 besvarade frågorna som bland annat handlade om TV:

Vilken TV-leverantör tror du har bäst kanalutbud att välja bland?

- Com Hem 22,12 %
- Canal Digital 11,97%
- Viasat 11,21%
- Boxer 10,00%
- Telia 9,70%
- Bredbandsbolaget 3,48%
- Annat / vet ej 31,52%

Vilken TV-leverantör tror du har bäst service och support?

- Com Hem 13,59%
- Telia 12,67%
- Boxer 7,02%
- Bredbandsbolaget 6,87%
- Viasat 5,95%
- Canal Digital 5,50%
- Annat / vet ej 48,40%

Vilken TV-leverantör tror du har lägst pris?

- Com Hem 14,63%
- Boxer 12,04%
- Bredbandsbolaget 9,76%
- Telia 5,19%
- Viasat 3,35%
- Canal Digital 2,74%
- Annat / vet ej 52,29%

För mer information, kontakta: Karvan Guldstierna, Key Solutions AB, tel. 08-559 366 00,
e-post: karvan@keysolutions.se

• keysolutions
  • undersökning
  • cint
  • com hem
  • tv
  • television

Key Solutions är en säljbyrå med fokus på event- och direktförsäljning och erbjuder kvalificerade och kompletta sälj- och marknadsföringslösningar. Företaget har flera år vunnit priser som Sveriges bästa säljbyrå och även som en av Sveriges och Europas bästa arbetsplatser. Bland samarbetspartners finns marknadsledande företag inom event, media, IT och telekom. Key Solutions har ca. 100 anställda på fem kontor runt om i landet: Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås. Företaget grundades 2008.
www.keysolutions.se

Theresa Flodman