​Avtal för Trafikbranschen klara med Vision

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2016 09:50 CEST

Jan-Olov Olsson, Vision och Anna Steen, t f förhandlingschef, KFS.

KFS har kommit överens med Vision om nytt ettårigt avtal för Trafikbranschen. Avtalet följer industrins märke med ett avtalsvärde på 2,2% och gäller för perioden 1 oktober 2016 till och med 30 september 2017.

- Vi är nöjda med avtalet då det är konkurrensneutralt i förhållande till branschen i övrigt. Det kommer att gynna våra medlemsföretag, säger Anna Steen, t f förhandlingschef på KFS.

Även ersättningar, tillägg och nivån på lägstalönerna ökas med 2,2 %. Avtalet innehåller inte några ändringar i övrigt.

- Detta är det näst sista avtalet som tecknas och nu återstår avtal för branschen Personlig assistans. Nu arbetar vi vidare med att förbereda kommande avtalsrörelse säger Anna Steen.

Anna Steen, 08-556 009 57, anna.steen@kfs.net

Våra medlemmar gör så att människors vardag fungerar. KFS är arbetsgivarorganisationen för samhällsnyttiga företag. Vårt uppdrag är att vara det bästa stödet för våra medlemmar i deras vardag. Det innebär att vi tecknar konkurrenskraftiga branschanpassade avtal, ger stöd i arbetsgivarfrågor och bistår i arbetsrättsliga frågor, tillhandahåller relevanta utbildningar, mötesplatser och nätverk. Våra 580 medlemsföretag med 30 000 anställda tillhandahåller samhällsnyttiga tjänster inom 15 branscher – allt från energi- och vattenförsörjning, bredbandstjänster, avfallshantering, återvinning, kollektivtrafik, nybyggnad, drift och underhåll av gator och vägar, parkering och fastighetsförvaltning till muséer, besöksnäring, utbildning, vård, omsorg och personlig assistans. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle.Läs mer: www.kfs.net