​Fyrishov får utmärkelse för insatser inom samhällsnytta

Pressmeddelande   •  Maj 28, 2015 08:01 CEST

Fyrishov tilldelas utmärkelse för sina insatser inom långsiktig hållbarhet och CSR. Det är KFS – arbetsgivarorganisationen för samhällsnyttiga företag som för första gången någonsin delar ut pris i affärsmässig samhällsnytta.

-Fyrishov har fått flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete och vi vill även från vår sida lyfta dessa exceptionella insatser. Fyrishov är till stor nytta för samhället där de verkar, det vill vi premiera, säger Monica Ericsson, vd på KFS.

Motiveringen lyder: Fyrishov imponerar genom att på ett tydligt sätt visa hur hållbarhet spänner över hela verksamheten och hur verksamhetsstyrning för hållbarhet är en nyckelfaktor för att lyckas. Verksamhetens hållbarhetsstrategi omfattar hela spektrat av hållbarhetsfrågor och fokus på att integrera hållbarhet i alla delar i verksamheten har visat sig vara ett framgångsrecept för att engagera, påverka och skapa stolthet, såväl internt som i lokalsamhället.

Vinnaren av 2015 års KFS-pris är Havets hus i Lysekil AB, på delad andraplats och med hedersomnämnanden kommer Fyrishov Uppsala AB och Kraftringen AB i Lund.

Kontaktperson:

Liisa Eriksson Hundertmark, vd Fyrishov AB, tel: 018-7274964

Monica Ericsson, vd KFS, tel: 070-419 33 71, monica.ericsson@kfs.net

Christina Lingdén, kommunikationschef KFS, tel: 070-419 33 82, e-post: christina.lingden@kfs.net

KFS är arbetsgivarorganisationen för samhällsnyttiga företag. Våra medlemmar finns representerade i hela landet och deras verksamhet har stor betydelse för utvecklingen av servicen till medborgarna. Våra branscher är Anläggning, Besöksnäring, Energi, Fastighet och Näringsliv, Flygplatser, Konsult och Service, Läns- och Regionmuseer, Parkering, Personlig Assistans, Trafik, Trafikhuvudmännen, Utbildning, VA, Vård och Omsorg och Återvinning. Läs mer på www.kfs.net