KFS-dagarna i Uppsala

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2014 06:38 CEST

Årets tema bygger på KFS samlande idé ”Affärsmässig samhällsnytta” och i år fokuserar vi på en hållbar framtid. Hur kan vi och våra medlemsföretag bidra till en hållbar samhällsutveckling?

Vi lyssnar till Emma Ihre som är ansvarig för hållbart företagande inom Finansdepartementet och hennes tankar kring hur företag ska arbeta mer hållbart. Vi bjuder på ett estradsamtal med vd:ar från några av våra energibolag samt vd för Svensk fjärrvärme och Svensk Energi.

Andra spännande områden är social hållbarhet ur ett europaperspektiv och hur besöksnäringen arbetar med hållbarhetsfrågor.

• Möten som dessa gör skillnad. De sätter viktiga frågor på agendan och företag som arbetar för medborgarens bästa har ett särskilt ansvar att tänka hållbart, menar KFS vd Monica Ericsson.

Vill du veta mer om KFS-dagarna kontakta:

KFS kommunikationschef Annika af Trolle

Annika.aftrolle@kfs.net, 070 419 33 82

KFS uppgift är att vara en trygghet för samhällsnyttiga företag i arbetsgivarfrågor. Vi ska vara nöjda medlemmars frivilliga val och ett förstahandsalternativ för samhällsnyttiga företag som söker arbetsgivarservice. Vi finns för våra medlemmar i deras vardag. Vår ledstjärna är medlemsnyttan. Vi är en en tydlig och stark företrädare för våra medlemmar.